10 فواید ماسک صورت؛ آیا ماسکهای صورت واقعا کار ساز هستند؟

فواید ماسک صورت برای شادابی
فواید ماسک صورت برای شادابی

مزایا ماسک صورت و ماسک های صورت چه فایده ای دارند؟ این مطلب چکیده چندین مقاله خارجی هست حتما کاملا مطالعه کنید. شاید تصور کنید که ماسک های صورت زیبا نیستند. اینکه از گلدان سبز یا یک ورق پلاستیکی ساخته شده که به صورت می چسبانید و تصور می کنید که ظاهر خوبی ندارند. با این حال ماسک‌های صورت می توانند ظاهر و سلامت پوست شما را بهبود ببخشند جذاب است . دکتر چری مدیر مرکز بهبود پوست و دانشیارپوست می گویند اگر چه مطمئناً می‌توانند فوایدی داشته باشند ، اما حتی می‌توانند ضرر بیشتری نسبت به فایده آن داشته باشند به خصوص اگر از آنها به درستی استفاده نشود یا از ماسک نادرست استفاده شود. بنابراین ما سعی داریم در این مقاله فواید ،عوارض و نحوه مصرف ماسک های صورت را آموزش دهیم. با ما همراه باشید

همچنین پاسخ به سوالاتی مانند:

  • آیا ماسک های صورت جوش و آکنه را از بین میبرند ؟
  • چرا از ماسکهای صورت نمیتوان دوباره استفاده کرد؟
  • عوارض ماسک های صورت؟
  • آیا ماسک های صورت باعث جوانسازی پوست می‌شوند؟

و دیگر سوالاتی که باید جواب آنها را بدانید. با ما همراه باشید. درضمن حتما مطلب ماسک صورت چیست را مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

ماسک های صورت چگونه کار می کنند ؟

در مرحله اولیه مراقبت از پوست مشکل به خصوصی وجود ندارد . بخصوص اگر کارساز باشد. اما اگر شما از افرادی هستید که از آکنه تا قرمزی دچار بیماری‌های پوستی شده اید. ممکن است به دنبال افزایش مراقبت از پوست باشید و متاسفانه روش های حرفه ای مراقبت از پوست مانند روش های زیبایی صورت می توانند گران بها باشند. این در حالی است که ماسک های صورت با کمترین هزینه این درمان را برای شما ارائه می دهند.

فواید ماسک های صورت
فواید ماسک های صورت

دکتر دتیره توضیح می‌دهد که مواد تشکیل دهنده ماسک صورت به دلیل پدیده انسداد ماسک روی پوست ، مدت طولانی تری با پوست شما در ارتباط هستند. این ماسک رطوبت یا ماده تشکیل دهنده پوست را به دام انداخته و لایه ای ایجاد می کند که بسته به مواد استفاده شده است و هدف آن  آبرسانی ، مرطوب سازی، خشک یا لایه برداری پوست میباشد. اسید سالسیلیک برای آکنه ،ویتامین c برای خطوط ریز و ریتنوئید برای روشن شدن لکه های تیره بسیار موثر هستند. در اینجا سعی داریم ۱۰ فواید ماسک صورت را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

۱.آبرسانی پوست از فواید ماسک های صورت

ماسک ها برای آبرسانی پوست بسیار مهم هستند زیرا آنها رطوبتی که به مرور زمان از بین رفته است را جبران می‌کنند. علاوه بر مرطوب کننده های غنی، روغن های صورت و سرم نیز می‌توانند به آبرسانی پوست شما کمک کنند . در مطلبی کامل به معرفی انواع ماسک صورت و نحوه تهیه آنها در خانه پرداختیم که پیشنهاد میکنم حتا مطالعه کنید.

۲.درخشندگی پوست از فواید ماسک صورت

ماسک های صورت درخشندگی قابل توجهی را به پوست شما هدیه می دهند به دلیل آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مفید پوست شما را تغذیه و آبرسانی می‌کنند . در حالیکه باعث کاهش قرمزی ، التهاب و لکه های تیره می شوند پوست شما را روشن تر می کنند.

سفید شدن پوست صورت
سفید شدن پوست صورت

۳. خداحافظی با پفی زیر چشم

مهم نیست که چقدر از یک برنامه مراقبت از پوست استفاده می کنید روزی فرا می رسد که با چشمانی پف دار از حد معمول از خواب بیدار می شوید و تورم زیاد است و به اندازه نخوابیدن یا احساس آلرژی و یا کم آبی است . البته می توانید با کرم های دور چشم پف را درمان کنید اما اگر به دنبال نتیجه فوری هستید می توانید از ماسک های صورت استفاده کنید .شما می توانید از ماسک های پر از ژل که شبیه بسته‌های یخ هستند اما به طور خاص برای دور چشم استفاده می شوند تهیه کنید که برای کاهش تورم مفید است.

۴ . پاک کننده قوی جوش و آکنه

بر خلاف سایر محصولات ضد جوش ، یک ماسک خوب می تواند به شما کمک کند که چربی و ناخالصی های اضافی پوست را بیرون بکشید و از رویش مجدد آن جلو گیری می کند. و هرگونه لک و جوش را از بین می‌برد. از ماسک های ضخیم رس و کرم گرفته تا ماسک های خنک کننده بهترین ماسک های صورت برای درمان آکنه هستند . شما میتوانید انواع ماسک صورت برای جوش و آکنه را در سایت گل من و تو مشاهده کنید.

۵. ماسک صورت قاتل چین و چروک پوست

شما می توانید در یک کاسه ۲/۱ فنجان دوغ را با ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کرده و سپس آن را گرم کنید تا جو دوسر نرم شود. سپس ۲ قاشق چای خوری روغن بادام زیتون اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید . با این ماسک خانگی از چین و چروک پوست صورت خلاص خواهید شد.

۶. مزایای ماسک صورت و جوانسازی پوست

فصل سرما می تواند به راحتی پوست شما را خشک و پوسته پوسته کند . با تغییر فصول از دمای سردتر  به دمای گرم تر بسیار مهم است با احتیاط و ملایمت زیادی درمان شود . شما می توانید با ماسک خیار ، چای سبز و کدو حلوایی و عسل برای جوانسازی پوست خود کمک کنید. شما می توانید ۲/۱ فنجان آب گرم را با ۳/۱ فنجان بلغور جو دوسر و ترکیب کنید. بعد از ۲ الی ۳ دقیقه ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده و۲ قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ را مخلوط کنید و سپس یک لایه نازک از ماسک را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار داده و با آب گرم بشویید.

مزایای ماسک صورت
مزایای ماسک صورت

۷. کمک به سفتی پوست

مزایای ماسک صورت برای سفتی پوست، ماسک های سفت کننده صورت به لیفت پوست کمک می‌کنند و خطوط ظریف و چین و چروک ها را صاف می کنند و به پوست شما درخششی کاملاً سالم می بخشند .علاوه بر این سلولهای مرده پوست را از بین می‌برند و رنگ چهره شما را شادتر می‌کنند .

۸. تسکین آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی بهتر است از ماسک ماست استفاده کنید و این روش باعث کاهش قرمزی و التهاب خواهد شد . همچنین به تنظیم چربی طبیعی پوست کمک میکند. زیرا این ماده به کاهش خارش ناشی از آفتاب سوختگی نیز موثر است .

۹. پاکسازی آلودگی های پوست

در طول روز ذرات گرد و غبار، آلاینده‌های هوا ، میکروب ها بر روی پوست نشسته و به مرور زمان داخل منافذ نفوذ خواهند کرد. اگراین مواد از روی پوست صورت برداشته نشوند منجر به عارضه هایی مانند جوش، لکه های پوستی، شوره های پوستی می شوند ماسک صورت یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست به حساب می آید .

۱۰. لایه برداری

یکی دیگر از مزایای ماسک صورت لایه برداری است، لاکتیک اسید موجود درماسک ماست باعث برداشتن سلول های مرده پوستی بدون آزرده کردن آن می شود . این باعث می شود که پوست سریع تر تحریک و بازسازی شود و یک لایه بردار قوی به حساب می آید.

ویژگی ماسک صورت
ویژگی ماسک صورت

آیا ماسک های صورت عوارض هم دارند ؟

ماسک های صورت ممکن است راهی عالی برای تقویت پوست شما باشند اما در نهایت اگر به درستی استفاده نشوند می توانند به پوست شما آسیب برسانند وعلائمی مانند شکستگی ، ایجاد آکنه ، قرمزی یا احساس سوزش در هنگام برداشتن ماسک ، و ایجاد پوستی خشک داشته باشند . اگر شما اطمینان کاملی از ماسک صورت را ندارید ابتدا به قسمتی از پوست خود امتحان کنید و سپس بر روی کل صورت قرار دهید تا پوست تان کاملاً آسیب نبیند و بنابراین نوع ماسکی که انتخاب میکنید بسیار مهم است و بهتر است توجه لازم را داشته باشید.

چرا از ماسک صورت نمیتوان ۲باره استفاده کرد؟

درست مثل دیگر محصولات مراقبت از پوست ماسک را هر چه کمتر استفاده کنید تاثیر بیشتری می گذارند اگر لایه ضخیم یا ۲ بار از آن استفاده کنید دلیل بر تاثیر بهتر ماسک صورت نخواهد بود . معمولا باید لایه نازک و یکنواخت از ماسک را بر روی پوست های خشک و تمیز خود بزنید .

کلام آخر در خصوص فواید ماسک صورت

در این مقاله مزایای ماسک صورت و عوارض آن را بررسی ‌کردیم و میشه گفت استفاده از ماسک های خانگی یا آماده تا حدی به طراوت و شادابی پوست شما کمک خواهد کرد پس استفاده از آنها را در اولویت قرار دهید. اگر تجربه ای در استفاده از ماسکهای صورت دارید در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط :