با انواع گیاه شکلاتی بیش‌تر آشنا شوید!

معرفی انواع گیاه شکلاتی

گیاه شکلاتی گزینه‌ای فوق‌العاده است؛ می‌توانید گیاهانی را که خدمتتان معرفی خواهیم کرد، در باغچه، پاسیو و یا بالکن خانه‌ی خود نگهداری کرده و از رایحه‌ی شکلاتی و زیبایی آن‌ها لذت ببرید. با گل من و تو همراه باشید.

معرفی چند نوع گیاه شکلاتی محبوب

«شکلات دئیزی»:Chocolate Daisy

گیاه شکلاتی

 

به گل شکلاتی نیز مشهور است و نه‌تنها انسان‌ها از بوی آن خوششان می‌آید بلکه، پروانه‌ها، زنبورهای عسل و پرندگان نیز عاشق آن هستند.

«شکلات کاسموس»:Chocolate Cosmos

انواع گیاه شگلاتی - شکلات کاسموس

 

این گل با بوی بسیار زیاد شکلات و رنگ شکلاتی و یا قهوه‌ای خود، جلوه‌نمایی می‌کند. برخی از انواع آن تا 30 سانتی‌متر رشد می‌کنند. نیاز به خاک قوی و نمناک دارد. با داشتن این گل، می‌توانید در ساعت‌های اولیه‌ی صبح در فصل بهار و تابستان، انتظار استشمام بوی شکلات را از فضای منزلتان داشته باشید!

بنر گل من و تو

«بلک سایسفی» Black Salsify:

گیاه شکلاتی - بلک سایسفی

 

این گیاه شکلاتی به‌عنوان گیاه باغچه شهرت کمی دارد ولی بوی ظریفی از شکلات را در ساعت‌های اولیه‌ی صبح از خود پخش می‌کند. این بو، بعدازظهرها کم‌تر می‌شود.

«کارولینا السپایس» Carolina Allspice:

کارولینا السپایس - گیاه شکلاتی

 

این گیاه شکلاتی در حقیقت، درختچه‌ای است که تا 2 الی 3 متر می‌تواند رشد کند. نزدیک درب ورودی منازل نیز از آن استفاده می‌شود. این گیاه نه‌تنها بوی شکلات بلکه بوی ظریفی مانند بوی دارچین نیز از خود پخش می‌کند و می‌توان از آن با خشک‌کردن و ساییدن برگ‌هایش ادویه‌ای مانند دارچین به دست آورد.

«شکلات مِنت» Chocolate Mint:

انواع گیاه شکلاتی - شکلات مِنت

 

این گیاه شکلاتی باید بر روی زمین به‌طور مستقیم کاشته شود تا از حالت گسترش تهاجمی آن جلوگیری شود. هم‌چنین می‌توانید آن را در یک ظرف و در داخل منزل نیز داشته باشید.

«شکلات ارکید» Chocolate Orchid:

گیاه شکلاتی - شکلات ارکید

 

این گیاه شکلاتی بوی شیرین شکلات را به اتاقتان هدیه خواهد کرد. به رطوبتِ خاک و نور زیاد (به‌دوراز تابش مستقیم نور خورشید) نیاز دارد.

«شکلات واین» Chocolate Vine:

شکلات واین - گیاه شکلاتی

گیاه شکلاتی مشهوری است، عمر درازی دارد و میوه‌های آن نیز خوردنی هستند. بیش‌تر، آفتاب پسند است و علاوه بر بوی شکلات، جلوه‌ی بسیار زیبایی نیز دارد.