با خواص گلاب برای پوست بیشتر آشنا بشید + ماسک ها

خواص گلاب برای پوست
خواص گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست : در ابتدای مطلب خیالتون رو راحت کنم که گلاب خواص فراوانی برای پوست دارد. سالهاست که مردم ایران برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در همه ی دنیا نیز خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص گلاب برای پوست و کاربرد آن

گلاب برای انواع و اقسام پوست مناسب است که شامل پوست‌های حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. گلاب،به دلیل خواص ضد التهابی و غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، همه کاره است. کمک می کند تا پوست شما را تسکین دهد و مرطوب نگه دارد. همه کاره بودن آن، اجازه می دهد تا آن را با توجه به نیازهای پوست ،با مواد تشکیل دهنده مختلف مخلوط کنیم.

مهم ترین فواید گلاب برای پوست :

حفظ تعادل ph پوست، کم شدن آکنه، رنگ پوست شما را بهبود می بخشد، پف صورت را کاهش می دهد، برای پوست های حساس مناسب است، روند پیری را آهسته تر می کند،شرایط پوست را آرام میکند،پوست را تازه نگه میدارد،آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. همچنین از گلاب ماسک های مختلفی میتوان تهیه کرد که استفاده از گلاب به این صورت هم خواص زیاد و متنوعی دارد.

بنر گل من و تو
فواید گلاب برای پوست
فواید گلاب برای پوست

گلاب جایگزین مناسب برای پاک کننده ها

پاک‌کننده آرایشی جایگاه‌ مهمی در لوازم آرایش ما دارد. اما اغلب این واقعیت را نادیده می‌گیریم که بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش دارای الکل و مواد شیمیایی قوی هستند که می‌توانند پوست را به شدت خشک کنند. همچنین، تمام پاک‌کننده‌های آرایشی برای پوست حساس مناسب نیستند. یک گزینه دیگر به عنوان پاک کننده آرایش که طبیعی باشد انتخاب بسیار خوبی است. تسکین دهندگی به عنوان یکی از خواص گلاب، آن را به یک پاک‌کننده آرایش ملایم مناسب برای انواع پوست تبدیل کرده‌ است. اگر گلاب را با یک روغن پایه طبیعی ترکیب کنید، می‌تواند بیشتر مواد آرایشی را بدون هیچ‌خشونتی از پوست پاک کند. با استفاده از گلاب پوست شاداب و مرطوب می‌شود و بوی خوش آن هم بر مزایای آن می‌افزاید.

استفاده از اسپری گلاب برای پوست

یکی از فواید گلاب برای پوست استفاده آن به عنوان پاک کننده در هر فصل است، همراه داشتن یک اسپری صورت گلاب کمک می‌کند عرق و ذرات آلودگی را هر موقع و در هر شرایطی از پوست خود پاک کنید؛ بهترین بخش ماجرا اینجاست که در هر فصلی می‌توان از اسپری صورت گلاب استفاده کرد و فقط مخصوص یک فصل یا آب و هوای خاص نیست؛ پوست ما همیشه به آب‌رسانی احتیاج دارد. چند پاف از اسپری صورت با ترکیب گلاب روی پوست خسته و تعریق کرده می‌تواند به سرعت باعث سرحال، تازه و تمیز شدن پوست از ذرات آلودگی سطحی شود.

اسپری گلاب برای پوست
اسپری گلاب برای پوست

در زندگی شلوغ این روزها، برخی اوقات زمانی برای آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست‌ پیدا نمی‌کنیم. کمبود آب و خشکی پوست صورت می‌تواند منجر به مشکلات زیادی مثل پیری زودرس پوست، قرمزی پوست، حساسیت و حتی خارش پوست شود. پس بهتر است که رطوبت پوست را هم از از داخل و هم از بیرون تامین کنیم. درحالی که نوشیدن آب به شدت توصیه می‌شود، همراه داشتن اسپری حاوی مواد آب‌رسان برای پوست، می‌تواند نجات دهنده پوست باشد؛ خصوصا در هوای گرم و خشک.

گلاب آبرسان عالی برای پوست

یکی از بهترین خواص گلاب آب‌رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می‌دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می‌کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری صورت، کرم یا لوسیون خود اضافه کنید. گلاب باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود و برای افزایش رطوبت پوست بسیار مناسب است.

ماسک های خانگی با گلاب برای پوست

ماسکهای خانگی و طبیعی زیادی برای زیبایی و جوان سازی پوست صورت با گلاب وجود دارند که در ادامه سعی میکنیم که کاربردی ترین آنها رو برای شما بیان کنیم:

گلاب بعنوان یک تونر پوستی:

مواد لازم:

گلاب خالص،پنبه دو دقیقه زمان.

طریقه استفاده :

پنبه را درون گلاب خیس کنید و سپس روی صورت ، بمالید و اجازه دهید تا گلاب خشک شود. این کار را یک یا دوبار در طول روز، تکرار کنید.

ماسک گلاب برای پوست
ماسک گلاب برای پوست
ماسک گلاب برای درمان آفتاب سوختگی پوست:

مواد لازم

10 تا 15 برگ چای هندی،200 میلی لیتر گلاب خالص و دو دقیقه زمان.

روش استفاده :

برگ های چای هندی را خورد کنید و با گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را در بطری اسپری بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید و سپس روی منطقه آسیب دیده ،اسپری کنید.
می توانید مخلوط باقیمانده را همچنان در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که نیاز شد، از آن نیز استفاده کنید.

گلاب به عنوان یک رژلب برای نرم و صورتی کردن لب ها:

مواد مورد نیاز:

یک عدد چغندر کوچک،یک قاشق چایخوری گلاب خالص و 10 تا 15 دقیقه زمان.

روش استفاده:

چغندر را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس آنها را به مدت 8 تا 10 ساعت ،در دمای 60 درجه قرار دهید، تا زمانی هیچ رطوبتی وجود نداشته باشد.سپس آنها را پودر کنید و بعد مقداری گلاب را به آن اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر به دست آید. سپس این خمیر یا ماسک را روی لب هایتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد بشویید.

ماسک گلاب بهترین ماده برای درمان آکنه و جوش:

مواد مورد نیاز:

یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری گلاب و 30 دقیقه زمان.

روش استفاده:

تمام مواد را تا زمانی که خوب ترکیب شوند، با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب را روی قسمت های آکنه دار، روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

خواص گلاب برای پوست
خواص گلاب برای پوست
ماسک گلاب برای درمان پوسته پوسته شدن پوست:

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای،دو قاشق غذاخوری گلاب و ده دقیقه زمان.

روش استفاده:

تمام مواد را تا زمانی که کاملا با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید و هم بزنید. صورت خود را پاک کنید و این مخلوط را بر روی آن بگذارید. به آرامی ماساژ دهید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید . این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

عسل و گلاب برای روشن شدن پوست:

مواد مورد نیاز:

3 قاشق غذاخوری گلاب، 4 قاشق غذاخوری عسل و 15 دقیقه زمان.

روش استفاده:

تمام مواد تشکیل دهنده را تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید، با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب را به عنوان ماسک بر روی صورت خود بگذارید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

آلوورا و گلاب به عنوان برنزه کننده پوست:

مواد مورد نیاز :

یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا، یک قاشق غذاخوری گلاب و 20 دقیقه زمان.

روش استفاده:

تمام مواد را باهم ترکیب کنید، تا زمانی که یک مخلوط یکنواخت به دست بیاورید. سپس ترکیب را بر روی پوست صورت بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب سردشستشو دهید. این کار را 2 الی 4 بار در هفته تکرار کنید.

زاج و گلاب برای مو زدایی:

مواد مورد نیاز:

یک دوم قاشق چایخوری پودر زاج،2 الی 3 قاشق غذاخوری گلاب،چند قطره روغن زیتون یا روغن کنجد،پنبه و یک ساعت زمان.

روش استفاده:

پودر زاج را با گلاب مخلوط کنید، تا زمانی که کاملا حل شود و سپس با استفاده از یک پنبه بر روی پوست و موها بمالید و پس از خشک شدن می توانید دوباره این کار را تکرار کنید. (اگر پوست حساسی داشته باشید ،بعد از 15 الی 20 دقیقه خودش را نشان می دهد )و بعد از یک ساعت با آب سرد بشویید و با استفاده از روغن زیتون یا کنجد پوست را مرطوب کنید. این کار را 3 الی 4 بار در هفته انجام دهید.

گیاه چوب صندل و گلاب برای کاهش لکه:

مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل،3 تا 4 قاشق غذاخوری گلاب و 25 دقیقه زمان

روش استفاده:

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید و تا زمانی که یک ترکیب یکنواخت به دست بیاورید، هم بزنید.سپس این ماسک را به مدت 20 الی 25 دقیقه بر روی صورت خود بمالید و با آب سرد بشویید. این کار را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید.

در این مطلب با فواید گلاب برای پوست آشنا شدید و با گلاب میتونید انواع مختلف ماسک برای پوست خود درست کنید ولی پیشنهاد میکنم مطلب خواص بهار نارنج برای پوست را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط :

با فواید و خواص گلاب آشنا شوید

با خواص فوق العاده شیرین بیان آشنا شوید

آموزش ساخت ماسک نعنا خشک برای پوستی جوان سازی