با مراقبت پوست و صورت برای جوانتر به نظر آمدن

با مراقبت پوست و صورت برای جوانتر به نظر آمدن
با مراقبت پوست و صورت برای جوانتر به نظر آمدن

یک واقعیت که نمیشه از اون فرار کرد پیر شدن هست، به بخواهیم و چه نخواهیم پیره به سراغ هر کدام از ما چه زن و چه مرد خواهد آمد ولی خب میشه این مورد رو مدیریت کرد و پس از رسیدن به دوران پیری هم قیافه شما جوان به نظر برسد. ما در این مطلب قصد داریم تا راهکارهایی خیلی ساده و عملی برای شما بیان کنیم تا با داشتن پوست و صورتی شاداب جوانتر به نظر بیایید. پس با گل من و تو همراه باشید.

مراقب صورت خود باشید

یکی از مهمترین فاکتورها برای جوان ماندن و جوانتر دیده شدن صورت شما هستش، اولین بخش از بدن شما که در دیدارها به چشم خواهد آمد صورت شما هست و اگر میخواهید که مانند یک جوان 18 ساله دیده شوید 🙂 مراقبت از صورت خودتون رو جدی بگیرید. در ادامه به مواردی که به شما کمک میکنه تا پوست صورتی شاداب داشته باشید رو براتون ذکر میکنیم.

مراقبت پوست در برابر خورشید

مراقبت پوست در برابر خورشید
استفاده از ضدآفتاب برای جوانتر شدن پوست

ضد آقتاب ها میتوانند پوست شما را در برابر اشعه های مضر آفتاب حفظ کنند و باعث دیر شدن پیری پوست شما شوند. شما میتونید یک مرطوب کننده که دارای SPF است رو از بازار تهیه کنید که این محصولات باعث میشن که پوست شما مرطوب بمونه و همچنین در مقابل نور خورشید هم از پوست شما مراقبت کنه. پس توصیه میکنم که هر روز که قصد دارید از خانه خارج شوید از این محصولات استفاده کنید تا با چین و چروک های و حتی نقطه های قهوه ای که امکان داره روی صورت شما بیوفته جلوگیری کنید.

بنر گل من و تو

منظور ما این نیست که ضدآفتاب رو فقط به صورت خودتون بزنید بلکه تمامی قسمت هایی که نور خورشید به اونها میتابه مثل دست و گردن بزنید.

صورت خودتون رو مرطوب نگهدارید

استفاده از مرطوب کننده صورت
استفاده از مرطوب کننده صورت

مرطوب نگهداشتن صورت مساوی است با شادابی و تازه بودن پوست صورت شما پس حتما این نکته رو به یاد داشته باشید. فقط یک نکته هست که باید به ان اشاره کنم اینه که هیچوقت از مرطوب کننده ها برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید چون موادی در اونها هست که برای پوست شما مضر می باشد. البته این نکته فقط هم برای خانم ها نیست آقایان هم میتونن از مرطوب کننده ها هر روز استفاده کنند ولی به نظر من همیشه ضدآفتابی انتخاب کنید که مرطوب کننده در ترکیباتش باشه.

از پاک کننده صورت روزانه استفاده کنید

استفاده از پاک کننده برای مراقبت از پوست و صورت
استفاده از پاک کننده برای مراقبت از پوست و صورت

نکاتی در خصوص پاک کننده ها هست که موقع استفاده از اونها باید توجه داشته باشید که عبارتند از :

1- از پاک کننده های گروه سنی خودتون و قبل از آرایش استفاده کنید

2- توجه داشته باشید که یک پاک کننده متناسب با پوست خودتون استفاده کنید یعنی اگر پاک کننده باعث خشکی پوست شما بشه سرعت پیری پوست صورت شما رو افزایش میده.

3- برخی ها از شوینده صورت استفاده نمیکنند ولی من توصیه میکنم حتما در برنامه روزانه خودتون از این مواد استفاده کنید حتی اگه میگید از سن من دیگه گذشته

4- یکی از دلایلی که میگیم از پاک کننده های صورت استفاده کنید اینه که این مواد، مواد شیمیایی روی پوست شما رو از بین میبرن و مواقعی که از آرایش طولانی مدت استفاده میکنید مانع از پیری پوست شما میشه

از کرم لایه بردار استفاده کنید

از کرم لایه بردار استفاده کنید برای مراقبت از پوست
از کرم لایه بردار استفاده کنید برای مراقبت از پوست

از دیگر کارهایی که برای جوان نشان داده پوست صورت خودتون باید انجام بدین(سعی کنید بعد از مدتی روزانه این کار رو انجام بدین) اینه که از کرم های لایه بردار حتما استفاده کنید. این کار باعث میشه که پوست صورت شما صاف ، تازه  و روشن دیده بشه. ولی توجه داشته باشید که از کرمی استفاده کنید که برای رده سنی شما تهیه شده باشه.

از موهای چروک را اصلاح کنید

اصلاح موهای زائد
اصلاح موهای زائد

این کار در آقایان باعث میشه تا صورتشون چربی کمتری داشته باشه و جوانتر و جذابتر به نظر بیان و در خانم ها هم پیری رو پنهان میکنه پس به نکات مهم زیر که برای آقایان و خانم ها جداگانه بیان شده توجه کنید.

1- آقایان باید سعی کنند که چهره خودشون رو مرتب نشون بدن یعنی چطور؟ موهای بینی و گوش خودشون رو مرتب اصلاح کنند توجه داشته باشید که موهای زائد باعث میشه تا شما پیر دیده بشید.

2- موی صورت ممکن است در بعضی از زنان بعد از یائسگی به علت تغییر در سطح هورمون ظاهر شود. برای خلاص شدن از این و پنهان کردن سن واقعیتان راه هایی وجود دارد:از جمله لیزر ،اپلاسیون، کرم های پاکسازی.

3- زنان باید تلاش کنند که ابروهای خود را ضخیم نگه دارند. شما ممکن است فکر کنید که ابرو فوق العاده نازک شما را جذاب تر می کند، اما واقعا باعث می شود که شما پیرتر شوید. اگر سایز و ابروهای خود را کمی نازک کرده اید، یک مداد ابرو برای ابروی خود انتخاب کنید تا ابرو های خود را پر کنید و صورتتان جوان‌تر به نظر برسد.

آرایش خودتون رو درست انجام بدین

همیشه آرایش کردن جوان نشان دادن و همچنین مخفی کردن عیب های صورت شما نیست بلکه میتونید با استفاده از روش های زیر بر برتری های صورت خودتون تاکید کنید و جوانتر دیده شوید.

نکاتی که باید در میکاپ و آرایش روزانه رعایت کرد
نکاتی که باید در میکاپ و آرایش روزانه رعایت کرد

از خط چشم قهوه ای استفاده کنید

خط چشم سیاه باعث میشه تا شما مسن تر دیده بشین پس از خط چشم قهوه ای ظریف استفاده کنید که باعث میشه چهره شما طبیعی و جوانتر به نظر بیاید.

از ریمل و فرمژه استفاده کنید

ضخیم تر بودن مژه باعث این میشه تا چهره شما جوانتر دیده بشه پس از ریمل و فرمژه استفاده کنید، توجه کنید که با گذشت زمان مژه ها نازکتر خواهند شد.

ار رژ لب ساده استفاده کنید

رژ لب‌های ساده بزنید. تنها یک سایه روشن از رنگ صورتی می تواند این کار را برایتان انجام دهد. اگر خط لب و رژ لب‌های پر رنگ بزنید سن شما را از حالت طبیعی بیشتر نشان می‌دهد. لب‌هایتان را کمی ضخیم تر کنید، اما دقت کنید این کار را تا حدی انجام ندهید که باعث از بین رفتن فرم لب شما شود و سن شما را بیشتر کند. هم چنین می توانید از رنگ های کاملا قرمز، آجری یا گوجه ای برای چشمگیرتر شدن استفاده کنید.

حتما از رژ گونه استفاده کنید

رژ گونه را تنها برای قسمت های برجسته صورت مانند گونه استفاده کنید و هرگز آن را بر روی قسمت های تو خالی صورت نزنید زیرا چهره شمارا فرو رفته میکند و باعث می شود پیر و شکسته تر به نظر برسید.

کرم پودر‌های کانسیلر دار استفاده کنید

چون عیب‌های صورتتان را بهتر می‌پوشاند ؛ هم چنین کرم پودرِ کمی بر روی پوستتان بزنید، زیرا این‌گونه جوانتر به نظر می آیید، اما اگر کرم پودر زیادی بر روی پوستتان بزنید باعث می شود بر روی پوستتان چروک بیافتد و شما را پیرتر نشان دهد.

برای مطالعه در خصوص نکات مهم میکاپ میتونید به این لینک مراجعه کنید.