بنسای گیلاس ژاپنی

بنسای گیلاس ژاپنی
بنسای گیلاس ژاپنی

یاما-زاکورا به معنی ساکورای کوهی یک نوع درخت ساکورای خودرو است و معمول‌ترین نوع ساکورای خودرو ژاپن به شمار می‌آید. بنسای گیلاس ژاپنی در ماه مارس و آوریل برگ و گل آن هم‌زمان سبز می‌شوند و بدین وسیله از درخت سومی-یوشینو تشخیص داده می‌شود زیرا گل‌های سومی-یوشینو قبل از سبز شدن برگ‌ها شکوفا می‌شوند. گل آن به رنگ و شکل‌های مختلف از سفید تا صورتی و از تک گل تا خوشه‌ای وجود دارد.

ویژگی های بونسای گیلاس ژاپنی

بنسای گیلاس ژاپنی
بنسای گیلاس ژاپنی

– برگ: وجود برگ‌های مایل به قرمز در اطراف شکوفه‌ها

– تعداد گلبرگ: ۵ عدد

بنر گل من و تو

– رنگ: از سفید مایل به صورتی تا کاملاً صورتی

– قطر گل: ۳٫۰ تا ۴٫۰ سانتیمتر

– زمان گل‌دهی:اواسط ماه مارس تا اوایل ماه آوریل

بونسای گیلاس ژاپنی

بنسای گیلاس ژاپنی
بنسای گیلاس ژاپنی

این گیاه از نوع بن سای های خزان دار است و دارای تنه کوتاه ضخیم با برگهای متراکم می باشد . تنه دارای پوست نازک براقی به رنگ قهوه ای – شاه بلوطی با عدسک های افقی برجسته می باشد . شاخه های گسترده شده با برگهای ساده براقی پوشیده شده اند . برگها متناوب ، حالت پر ، حاشیه دندانه دار وسطح فوقانی برگها سبز تیره براق و زیر برگها سبز روشن می باشد . در اوایل بهار گلهای زیبای معطر صورتی رنگی در خوشه های ۲ تا ۵ تایی با همدیگر تولید میکند . گاهی اوقات گلها به میوه های سیاه گیلاسی شکل گردی تبدیل می شوند .

آفات و بیماری گیلاس ژاپنی

از آفات این گیاه شته ، جیرجیرک ها ،کرم ها ، سوسک های ژاپنی و کنه های عنکبوتی است و از بیماریهای آن لکه برگی ، پیچیدگی برگ ، پوسیدگی ریشه ، سفیدک سطحی وبلایت آتشی است.

نیازهای بنسای گیلاس ژاپنی

برای حداکثر گلدهی نیاز به آفتاب کامل دارد. بین دو آبیاری اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود .