با سبزیجات میتونید فشار خون را کنترل کنید

خواص سبزیجات- گل من و تو

اگر به اختلالات فشار خون مبتلا هستید و یا عزیزان شما درگیر این اختلالات هستند بهتر است در برنامه غذایی خود سبزیجات معطر را جایگزین کنید همچنین مصرف نمک را به حداقل برسانید.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در این زمینه توضیحات ویژه ای ارائه داده اند که ما در ادامه به آن می پردازیم پس با ما همرا باشید


متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای کاهش نیاز مصرف نمک می توانید از سبزیجات معطر در غذاها استفاده کنید.

سبزیهایی که کم مصرف بشه

خواص سبزی بر کاهش فشار خون

ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هر قدر که ممکن است از مواد قندی تصفیه شده مثل شکر، قند و نوشابه های قند دار استفاده نکنید. نمک مصرفی خود را کاهش دهید.

بنر گل من و تو

وی اظهارداشت: برای کاهش نیاز مصرف نمک می توانید از سبزیجات معطر در غذاها استفاده کنید. با این کار از بروز افزایش فشار خون جلوگیری می کنید و حتی می توانید به تعدیل فشار خون خودتان هم کمک کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تاکید کرد: برای سلامت خود و پیشگیری از بروز انواع سرطان های دستگاه گوارش و دیگر ارگان‌های بدن لازم است در روز ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم میوه و ۴۰۰ تا ۷۰۰ گرم انواع سبزی را به صورت خام یا پخته میل کنید.

وی در پایان در برنامه رادیویی سلامت گفت: افزودن میوه تازه به برنامه روزانه، بیماری را از شما دور می کند و نشاط و سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد. توجه داشته باشید خاصیت میوه ها به درشتی یا ریزی یا گرانی یا ارزانی آن ها ارتباطی ندارد.