تاثیر رطوبت در گلخانه

مهساز گلخانه ای

فعالیت در گلخانه ها و سالن پرورش قارچ به دلیل سود دهی بالایی که دارد، افراد بسیاری را از صنف ها و زمینه ها کاری مختلف به سمت خود جذب کرده است. همین امر باعث شده تا در چند سال اخیر، سالن های متعددی در سراسر کشور تاسیس گردد و بدین شکل انواع محصولات گلخانه ای مانند قارچ، گل، میوه، گیاه و … پرورش داده شود.

جالب است بدانید که برخی از این محصولات همانند زعفران، آلوئه ورا، بامبو، توت فرنگی و گل رز با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارند سود قابل توجهی را برای پرورش دهنده به ارمغان بیاورد.

مهساز گلخانه ای

گلخانه و سالن پرورش قارچ یک محیط بسته است که در آن شرایط لازم برای رشد و پرورش انواع محصولات به وسیله انواع دستگاها و تجهیزات مختلف ایجاد می شود. همین امر باعث شده تا صرف نظر از فصل، اقلیم و شرایط آب و هوایی فرد بتواند بدون هیچ محدودیتی دست به کاشت و پرورش انواع محصولات که به شرایط خاصی نیاز دارند بزند. برای نمونه قارچ به دلیل خواص و طعم لذیذی که دارد به صورت روزانه توسط مردم در حجم بالایی خرید و مصرف می شود. از این رو بیشتر افراد با استفاده از انواع فن ها، کولر، رطوبت ساز و دیگر تجهیزات مرتبط تمامی شرایط و استاندارد لازم برای پرورش قارچ را خلق می نمایند تا از این راه یک منبع درآمد برای خود ایجاد کند.

بنر گل من و تو

به طوری کلی المان های رطوبت، دما و چرخش هوا را می توان فاکتور های حیاتی گلخانه در نظر گرفت. در صورتی که فرد بتواند موارد نام برده را به درستی و در بازه استاندارد تعریف شده تامین نماید، خواهد توانست برخلاف شیوه سنتی به صورت 4 فصل از این راه درآمدزایی کند.

رطوبت را می توان به عنوان یکی از پراهمیت ترین المان ها در نظر گرفت که حضور آن در گلخانه و به ویژه سالن قارچ امری حیاتی می باشد. همین امر باعث شده تا بدون استثنا در چنین مکان هایی از مه ساز التراسونیک و مه پاش پروانه ای که انواع تجهیزات سالن قارچ می باشند بهره گیری شود.

چنانچه فرد نتواند رطوبت لازم را تامین نماید تعرق در گیاهان، گل ها و میوه ها تا به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بعد از مدتی رشد متوقف می شود. در این حالت محصولات پژمرده شده و از بین می روند که در نهایت خسارت سنگینی را به پرورش دهنده وارد می کند.

علاوه بر این کمبود رطوبت می تواند لقاح گیاهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث ریزش شکوفه های آن ها شود. این امر می تواند راندمان و حجم تولید را پایین آورده و سوددهی را کاهش دهد.

البته باید به این نکته مهم توجه کرد که ازدیاد رطوبت در گلخانه یا سالن نیز می تواند به نوبه خود تبعات بدی به همراه داشته باشد. گل، میوه، گیاه، قارچ و بوته تحت تاثیر عوامل متعدد و در یک شرایط پایدار رشد می کنند. در این بین اگر رطوبت محیط از حد تعیین شده تخطی کند می تواند فرایند رشد را مختل کرده و باعث افت میزان تعرق گردد. همچنین بالا بودن بخار بودن در محیط می تواند زمینه را برای ایجاد انواع بیماری های خطر ساز خلق نماید که در این حالت کیفیت محصولات نهایی کاهش پیدا کرده و نهایتاً سود حاصل از فروش آن نیز کمتر می شود.

تجهیزات سالن قارچ

با توجه به توضیحات داده شده برای بالا بردن راندمان و امنیت کار می بایست فرد حتماً از دستگاه مناسب برای تامین شرایط لازم در چنین محیط هایی بهره گیری کند. صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق یکی از مطرح ترین برند هایی است که با تجربه ای نزدیک به 3 دهه توانسته محصولات متنوعی را طراحی و تولید کند. انواع مه ساز ها و تمامی تجهیزات رطوبتی متعلق به این مجموعه با در نظر گرفتن اصول و استاندارد های مرتبط با فضای گلخانه ساخته شده است تا بدین شکل محصولی که خریداری می کنید تحت هیچ شرایطی با اختلال، زنگ زدگی و خرابی مواجه نشود. این شرکت با بهره گیری از قطعات درجه 1 و به کمک مهندسین  جوان، اساتید دانشگاه ها، تیم مجرب خط تولید و … توانسته نهایت کیفیت را در محصولات خود خلق نماید.

تجهیزات سالن قارچ

مهساز تولید شده توسط این برند معروف دارای بدنه گالوانیزه گرم از نوع روسی می باشد که به وسیله رنگ کوره ای پوشش داده شده است. این بدنه به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی، خراش و سایش نمی شود. علاوه بر این پروانه بکار رفته در مه ساز ها از نوع 12 پر آلومینیومی می باشد که با چرخش 3000 دور در دقیقه باعث از شکافتن ساختار آب می شود. این مجموعه برای رفاه حال مشتری از 3 نوع موتور موتوژن، الکتروژن و چینی تک فاز به صورت سفارشی بهره گیری می کند.

شایان ذکر است که صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق در کنار مه ساز و تجهیزات سالن پرورش قارچ به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کننده های انواع دستگاه جوجه کشی در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و بزرگ و همچنین تجهیزات مرغداری به شمار می رود. کاربر می تواند با بهره گیری از این دستگاه ها از انواع تخم نطفه دار پرنده های زینتی و اهلی مانند مرغ، بلدرچین، کبک، طاووس، طوطی، عروس هلندی … به جوجه کشی بپردازد. استفاده از قطعات وارداتی و داخلی مانند سنسور سوئیسی نسل 3، شانه های همه کاره، راک های آلومینیومی، بدنه ضد زنگ، برد پیشرفته و هوشمند در کنار سیستم های بروز تامین اکسیژن، دما و رطوبت نهایت راندمان و کیفیت را در این دستگاه ها به وجود آورده است.

محصولات ارائه شده توسط این برنده مطرح دارای 12 ماه گارانتی طلایی مشمول بر تمامی قطعات و 10 سال خدمات مشتری می باشند.