تفاوت میسلار واتر با فیس واش در چیست و چه کاربردی دارند؟

تفاوت میسلار واتر با فیس واش
تفاوت میسلار واتر با فیس واش

تفاوت میسلار واتر با فیس واش در چیست؟ محصولات ارایشی بهداشتی بسیار متنوعی که این روزها در بازار مشاهده می کنیم سبب شده بسیاری از نام ها برایمان نا آشنا و گنگ باشند. و کاربرد های متفاوت آن ها را ندانیم. بنابراین در این مقاله و مطالب دیگر سعی در معرفی برخی نام ها و ذکر تفاوت ها و تشابهات آن داریم. دوست دارم در انتهای مطلب و بخش دیدگاه نظر و تجربه خودتون رو در استفاده از وسایل آرایشی بنویسید.

ژل شست و شو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چه تفاوتی با میسلارواتر دارد؟

برای دریافت پاسخ این سوالات و هم چنین به دست آوردن اطلاعات تکمیلی در این زمینه حتما ادامه مطلب را مطالعه نمایید. فیس واش یا ژل شست و شوی صورت یک محصول بهداشتی است که به عنوان جایگزینی برای صابون شناخته می شود. و از آن در شست و شوی روزانه صورت استفاده می شود.

همان طور که همگی می دانیم صابون یک وسیله مناسب برای شست و شو می باشد و اگر برای شست و شوی صورت استفاده شود علاوه بر آلودگی ها و چربی های پوست، چربی های مفید آن را هم از بین می برد و تعادل پوست را بر هم زده و ph آن را نامتوازن می کند. بنابراین استفاده از ژل شست و شو به جای صابون گزینه مناسبی برای از بین بردن انواع چربی ها و لوازم آرایشی بدون آسیب به تعادل پوست است.

بنر گل من و تو

فیس واش چیست؟

یک جایگزین بسیار عالی برای شستشوی صورت زل های شست و شو هستند، این مواد بر خلاف صابون ها ساختار بسیار ملایم و مناسبی دارند که به پاکسازی پوست و مرطوب نگهداری پوست شما کمک بسایر زیادی میکند، فیس واش ها انواع مختلفی دارند که متناسب با هر پوستی میتوان در بازار خریداری کرد.
برای کسانی که پوست چرب یا آکنه دار دارند بهترین گزینه میتواند فیس واش باشد.

تاریخچه میسلار واتر
تاریخچه میسلار واتر

اما میسلار واتر چیکار میکنه؟

به طور خیلی خلاصه می توان گفت میسلار واتر یک پاک کننده پوستی است که از تعداد زیادی مولکول میسل که به صورت معلق در آب هستند ساخته شده است. مولکول های میسل دارای دو سر آب دوست و آبگریز هستند (پیشنهاد میکنم حتما مطلب معرفی میسلار واتر و فواید میسلار واتر رو مطالعه کنید). بنابراین می توان به کمک آن ها به راحتی هر نوع آرایش، چربی و آلودگی را در از سطح پوست پاک کرد. به این صورت که میسلار واتر هنگامی که با پوست تماس برقرار می کند تمام مواد خارجی و آلودگی پوست را در خود جذب می کند و سپس به وسیله یک پدبهداشتی می توان آن را از سطح پوست پاک کرد. و به این ترتیب یک برنامه پاکسازی اصولی و مناسب برای انواع پوست خواهید داشت.

و اما تفاوت میسلار واتر با فیس واش

برای اینکه بهتر بتوانیم به تفاوت بین میسلارواتر و فیس واش پی ببریم باید ابتدا تفاوت بین آرایش پاک کن و پاک کننده صورت را بدانیم. آرایش پاک کن به محصولاتی می گوییم که مواد آرایشی مانند کرم پودر، کانسیلر و … را از روی پوست پاک می کند. درحالی که پاک کننده های صورت محصولاتی هستند که پوست را از انواع آلودگی ها، عرق و چربی اضافه و… پاک می کنند. حال که به این تفاوت واقف شدیم به ذکر افتراق میسلار واتر و فیس واش می پردازیم.

میسلار واتر یکی از محصولات آرایش پاک کن می باشد. حال آنکه فیس واش جزو محصولات پاک کننده صورت است. اما باید توجه داشته باشید که برای یک پاکسازی اصولی و صحیح پوست، استفاده از هردو این محصولات لازم است.

و به طور جدی شما را از استفاده صابون برای شست و شوی روزانه صورت بر حذر می داریم. صابون تمام چربی های لازم و مفید برای پوست را از بین یرده و سبب خشکی آن می شود. بنابراین بهترین گزینه برای پوست شما استفاده از آرایش پاک کن در کنار پاک کننده صورت است. که ترکیب میسلار واتر و فیس واش یک نمونه خوب برای این منظور است.

فرق میسلار واتر با فیس واش
فرق میسلار واتر با فیس واش

حتما مطلب تفاوت تور با میسلار واتر رو هم مطالعه کنید.

نحوه استفاده از میسلار واتر

ابتدا یک پد بهداشتی برداشته و به آن مقداری میسلارواتر بزنید و صورت خود را به آرامی با آن ماساژ دهید. میسلار واتر تمام مواد آرایشی روی پوست را بدون نیاز به شست و شو و آبکشی بر می دارد. حال از پاک کننده صورت و به طور نمونه ژل شست و شوی مخصوص نوع پوست خود استفاده نمایید و به طور کامل تمام آلودگی ها را از سطح پوستتان پاک نمایید. در انتها برای حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست می توانید برحسب نوع پوستتان مقداری مرطوب کننده نیز استفاده کنید. و در نهایت برای داشتن پوستی شاداب و شفاف بهتر است به نکات بهداشتی توجه داشته و محصول متناسب با پوست خود را انتخاب نمایید. خوشحال می شویم تجربیات خود را در زمینه مراقیب های پوستی روزانه ای که دارید با ما به اشتراک بگذارید.

نحوه استفاده از فیس واش

ابتدا صورت خود را با استفاده از آب ولرم بشورید و سپس مقداری از فیس واش رو روی کف دست بریزید و به آرامی روی پوست خود مالش بدید و ماساژ بدید. حالا بعد از چند دقیقه میتونید فیس واش رو از پوست خود بشورید. بهتره بعد از استفاده از فیس واش از آبرسان ها استفاده کنید تا طراوت و شادابی پوستتان دوچندان بشه
راستی در یک سری مطالب به بررسی میسلار واتر پرداختیم که میتونید مطالعه کنید.

جمع بندی تفاوت میسلار واتر با فیس واش

اگر کل مطلب رو بخوام براتون خلاصه کنم باید بگم که میسلار واتر یک پاک کننده آرایش هست و فیس واش جزو محصولات پاک کننده صورت و این دو مکمل هم هستند یعنی زمانی که شما آرایش خود رو با میسلار واتر پاک میکنید بعد از اون میتونید از فیس واش استفاده کنید. نظر شما در خصوص این تفاوت و کاربرد چیه؟ حتما نظر و تجربتون رو در بخش دیدگاه بنویسید.