قطع ارتباط با کسی که هنوز دوستش دارید

قطع رابطه با کسی که هنوز دوستش دارید
قطع رابطه با کسی که هنوز دوستش دارید

قطع ارتباط با کسی که هنوز دوستش دارید : شاید برایتان پیش آمده باشد که وارد رابطه عاطفی با کسی شده‌اید، و این رابطه غلط است. سخت‌ترین بخش قطع ارتباط با طرف مقابل است. حال می‌خواهید بدانید چگونه باید با او قطع ارتباط کنید، طوری که کمتر آسیب به شما و فرد مورد نظر وارد شود. زمان سختی در پیش رو دارید: گفتن چنین چیزی به شخص بطور غیر قابل اجتناب به او آسیب می‌رساند. پس آیا قطع ارتباط راه درست است؟

هرچند راه درست و اشتباه مشخص نیست، اصول راهنمایی وجود دارد که می‌تواند در اکثر مواقع بکار گرفته‌ شود. انتخاب زمان و مکان مناسب برای صحبت در این مورد می‌تواند از درد ناشی از آن کم‌کند.

اینکه بدانید چه کاری انجام ندهید بسیار حائز اهمیت است. برخی افراد معمدلاً بدون اینکه به فرد مقابل توضیحی دهند ناپدید می‌شوند. در ادامه به روشهایی برای قطع رابطه با کسی که هنوز دوستش دارید می‌پردازیم:

بنر گل من و تو

خود را بجای آن فرد بگذارید

اگر در حال کشمکش هستید که تصمیم بگیرید کی و کجا این رابطه را خاتمه دهید، خودتان را به جای آن فرد قراردهید. چه انتظاری دارید؟ با خود صادق باشید. اگر جوابتان ملاقات حضوری و توضیح رک و پوست‌کنده است، همین کار را بکنید. اگر فقط چند هفته‌ای می‌شود که ارتباط برقرارکرده‌اید، ممکن است تماس تلفنی مناسب باشد. در صورتی که ارتباط طولانی مدت بوده، قطع ارتباط تلفنی چندان خوشایند نبوده و ممکن است به طرف مقابل آسیب وارد‌کند، شما چنین چیزی را نمی‌خواهید.

تردیدی نیست که این مکالمه سخت و دشوار است اما اجتناب از قطع رابطه هم آسیب‌می‌زند. دوباره فکرکنید، تمایل دارید چطوررفتاری داشته‌باشید. خود شما دلتان می‌خواهد با کسی قرار بگذارید که قصد داشته با شما قطع رابطه‌کند؟ نه! پس به فرد دیگر هم احترام بگذارید. در یک رابطه دوطرفه فقط وقت طرف مقابل را هدر نداده و او را گول نزده‌اید، بلکه با خود نیز چنین کرده‌اید. اگر قطع رابطه اجتناب‌ناپذیر است، همین الان زمان درست است.

قطع ارتباط با کسی که هنوز دوستش دارید
قطع ارتباط با کسی که هنوز دوستش دارید

خود را سرزنش نکنید

از دیگر مشکلات قطع ارتباط با کسی که هنوز دوستش دارید سرزنش کردن در طول قطع رابطه است. بهتر است در طول صحبت از “من” استفاده‌کنید و از سرزنش فرد مقابل خودداری‌کنید. لازم نیست تمام دلایل را برای قطع رابطه بیان‌کنید. می‌توانید کلی بگویید.

در مورد مکان صحبت فکرکنید

جایی که برای قطع رابطه انتخاب‌می‌کنید می‌تواند تأثیر بزرگی بر این داشته باشد که آیا پارتنر شما حس امنیت دارد و چگونه برخوردی می‌کند. مکالمه را پیش‌بینی کرده و بعد جای صحبت را انتخاب کنید. آیا طرفتان ناراحت می‌شود، احساساتی می‌شود، پرخاش می‌کند. این به افراد بستگی دارد.

قطع کردن رابطه در منزل شاید به ظاهر خوب باشد، اما صحبت را سخت‌تر می‌کند. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد و احساس ناراحتی کنید.

دروغ نگویید

در قطع رابطه با کسی که هنوز دوستش دارید شاید گفتن دروغ راحت‌تر باشد، اما دروغ در مورد دلیل جداییتان چندان فایده‌ای ندارد. اگر فرد مورد نظر از شما دلیل خواست به یکی دو دلیل بسنده‌کنید. زیاد وارد عمق مسائل نشوید.

تمام مسئولیت جدایی را قبول نکنید

بخش اجتناب‌ناپذیر جدایی، آسیب و صدمه است. آنچه اهمیت دارد این است که از لحاظ روحی خود را از موقعیت جداکنید. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته‌باشید این است که سلامت و تندرستی، سلامت روحی و جسمی و آینده شما اهمیت دارد.

مطالب مرتبط :

خیال پردازی در رابطه ممنوع

چگونه دوباره یک رابطه را بازسازی کنیم؟

در رابطه حدس نزنیم سوال بپرسیم