با تکنیک های حرفه ای آرایش چشم آشنا شوید

تکنیک های حرفه ای آرایش چشم
تکنیک های حرفه ای آرایش چشم

مطمئنا شما هم در برخورد اول با کسی ابتدا به چشمان او خیره می‌شوید. چشم جزء مهمی از صورت است که زیبایی و زیباتر شدن آن جلوه ویژه‌ای به‌صورت شما می‌دهد. تاثیر زیبایی چشم در صورت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چراکه چشم‌ها دریچه روح انسان هستند. شما با یک آرایش حرفه‌ای می‌توانید جلوه چشمان خود را بیشتر کرده و از زیبایی خود لذت ببرید.
همچنین چشمان زیبا می‌توانند تصویری فراموش نشدنی در خاطر معشوقتان برجای بگذارند. آرایش اصولی و درست چشم، شما را در صف زیباترین زنان قرار می‌دهد. در صورتی که شما نیز دوست دارید با تکنیک‌های آرایش چشم آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید.

زیرسازی آرایش چشم

پوست اطراف چشم یکی از مهم‌ترین نقاط آرایش است. شما برای داشتن یک آرایش زیبا و منحصربه‌فرد باید این کار را با ظرافت و دقت بسیاری انجام دهید. مرحله اول زیرسازی چشم، با شناخت فرم چشم و اصلاح ابرو متناسب با نوع چشم و صورت شروع می‌شود.
پس از شست‌وشوی صورت با آب سرد و خشک کردن آن به سراغ مرحله بعدی می‌رویم. دقت داشته باشید در زمان خشک کردن پوست، حوله یا دستمال را در پوست اطراف چشم نکشید. چراکه سبب ایجاد چین و چروک می‌شود.

مرحله بعدی شناخت نوع پوست از نظر چرب، خشک، مختلط است. اگر پوست شما خشک یا مختلط است، کمی کرم مرطوب کننده به ناحیه مربوطه و صورت خود بزنید و اگر چرب است به هیچ عنوان از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید. زیرا میزان چربی پوستتان افزایش یافته و آرایش زیبایی نخواهید داشت.
در قدم بعدی به کمک یک کانسیلر تیرگی‌ها، لک، قرمزی، گودی، پفی و خطوط چشم را بپوشانید. نکته حائز اهمیت در این خصوص شناخت رنگ‌های کانسیلر است. متناسب با تیرگی، لک و قرمزی کانسیلردر انواع مختلف وجود دارد. همچنین اگر از کانسیلر متناسب با رنگ پوست استفاده می‌کنید. دقت داشته باشید که یک درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد.

بنر گل من و تو

می‌توانید کانسیلر را با دست یا به کمک پد به پوست خود بزنید. دقت کنید که هدف از استفاده کانسیلر برطرف کردن عیوب اطراف چشم است. پس اگر چشم شما پوستی صاف، بدون لک و… دارد نیازی به استفاده از کانسیلر ندارید.
در قدم بعدی کرم پودر متناسب با پوست خود را به اطراف چشم بزنید و منتظر بمانید تا خشک شود. اگر به دنبال کرم پودر خوبی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید کرم پودر گلدن رز است.

زیرسازی چشم های گرد
زیرسازی چشم های گرد

زیرسازی چشم های گرد

شما در مراحل بعدی باید به سراغ زدن سایه چشم بروید، پس ابتدا زیرساز آن را باید انجام دهید. اگر چشمان شما گرد است، باید در قسمت مرکزی بالای پلک رنگ تیره‌تر بزنید و با رنگ‌های روشن کناره چشم خود را روشن کنید. برای اینکه چشمان خود را کشیده‌تر جلوه دهید بهتر است که از خط چشم استفاده کنید.
اگر به دنبال خط چشمی هستید که علاوه بر داشتن کراتین و ویتامین دارای قیمت ارزانی نیز باشد و از همه مهمتر طرفداران زیادی داشته باشد، خرید خط چشم پاریس بهترین پیشنهاد برای شماست. این خط چشم به جز موارد گفته شده به‌راحتی شسته می‌شود و دارای نوک مویی بسیار ظریف است که چشمان گرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

زیرسازی چشم های کشیده

چنانچه چشمان کشیده‌ای دارید که علاقه‌مندید آن‌ها را درشت‌تر جلوه دهید، روی پلک بالا رنگ تیره و در قسمت خارجی چشم از رنگی تیره‌تر از رنگ قبلی استفاده کنید. در این حالت شما چشمانی کشیده اما درشت خواهید داشت.

زیرسازی چشمهای آسیایی

معمولا فرم چشم آسیایی دارای پشت پلک کوتاه است. به همین دلیل باید از رنگ سایه روشن استفاده کنید و آن را رو به بالا فرم دهید.

زیرسازی چشم ها با پلک های افتاده

در این نوع چشم ابتدا یک رنگ قهوه‌ای مات روی کل پلک می‌زنیم، تا افتادگی پلک را کمتر نشان دهد.

زیرسازی چشم های ریز

برای این نوع چشم از رنگ سایه روشن برای کل پلک بالا استفاده می‌کنیم. این تکنیک به بزرگ نشان دادن چشم کمک خواهد کرد.

زیرسازی چشمهای برآمده

در این نوع چشم از رنگ سایه‌های براق برای کل پشت پلک بالا و رنگ تیره برای گوشه چشم استفاده می‌کنیم.

زیرسازی چشم های به سمت پایین
زیرسازی چشم های به سمت پایین

زیرسازی چشم های به سمت پایین

برای کاهش افتادگی چشم به سمت پایین، ابتدا قسمت خارجی چشم را رنگ تیره زده و قسمت داخلی آن را رنگ روشن می‌زنیم.

پرایمر مژه و آرایش مژه

مژه هایی زیبا، بلند و پرپشت می‌تواند زیبایی هر شخصی را دوچندان کند. به همین دلیل در نگهداری مژه‌های خود دقت کنید و از ویتامین‌ها وروغن‌های مخصوص برای رشد آن بهره بگیرید.
برای آرایش مژه، مرحله اول باید از پرایمر مژه استفاده کنید. ممکن است بعضی از شما با پرایمرهای مژه آشنایی نداشته باشید. در ادامه توضیح مختصری در مورد این محصول خواهیم داد.
پرایمرهای مژه به ماندگاری، رشد و هرچه بهتر شدن آرایش کمک خواهد کرد. در واقع با زدن پرایمر قبل از ریمل شما مژه‌های بلندتر و پرپشت‌تری خواهید داشت و با این کار شما از استفاده مژه مصنوعی بی نیاز خواهید شد.
نحوه استفاده از پرایمر شبیه ریمل است. ابتدا پرایمر را با فرچه مربوطه به مژه‌های خود به خوبی می‌زنید و سپس منتظر می‌مانید تا کمی خشک شود.
پس از خشک شدن پرایمر حال می‌توانید ریمل خود را بزنید. با اینکار آرایش چشمان شما بهم نمی‌خورد و کمرنگ و ماسیده نخواهد شد. برای داشتن آرایشی زیباتر می‌توانید اقدام به خرید ریمل اصل کنید.

کلام آخر

چشم‌ها دریچه روح انسان‌ها هستند که با آرایش اصولی می‌توان آن‌ها را دل فریب‌تر کرد. از قدیم تاکنون خانم‌ها اهمیت زیادی به زیبایی خود می‌دادند و آرایش چشم عضو مهمی از زیبایی محسوب می‌شده است. امروزه روش‌های میکاپ و آرایش چشم به قدری زیاد شده است که ممکن است شما را دچار سردرگمی کند.
اما نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد، دانستن اصول ابتدایی و اصلی آرایش چشم است. شما با دانستن این اصول می‌توانید عیوب چشم خود را بپوشانید و آرایشی زیباتر داشته باشید. ما در این مقاله تلاش کردیم با ساده‌ترین بیان، تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم را به شما بیاموزیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از همراهی شما متشکریم.