معجزه آب ولرم؛ 13 خواص باور نکردنی نوشیدن آب ولرم

خواص نوشیدن آب ولرم
خواص نوشیدن آب ولرم

خواص نوشیدن آب ولرم برای سلامتی : شاید باورش سخت باشد اما خواص نوشیدن آب ولرم به اثبات رسیده است و تأثیر فوق ‌العاده‌ای بر سلامتی دارد. یکی از مهمترین خواص آن به رسیدن به وزن ایده‌ال و تناسب اندام مربوطو می‌شود. به همین خاطر است که به شدت توصیه می‌شود صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم بنوشید.

در کل آب خوردن برای سلامتی بدن بسیار لازم و ضروری است. و در ژاپن به آن اعتقاد زیادی داشته‌اند، و معتقد بوده‌اند از بیماریهای زیادی پیشگیری می‌کند و بر سلامت پوست نیز تأثیر دارد. در طب سنتی ژاپن همواره از فوائد نوشیدن آب ولرم بهره برده و آن را یکی از راه‌های درمان نیز می‌دانند. در انتها هم کمی در خصوص مضرات نوشیدن آب ولرم ناشتا خواهم گفت پس با من همراه باشید.

اگر از خواص شگفت انگیز آن آگاه باشید، هر روز قبل از انجام هر کاری با معده خالی یک لیوان آب ولرم می‌نوشید. پیشنهاد میکنم مطلبی که در خصوص خواص نوشیدن آب نوشته شده را از سایت گل من و تو حتما مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

خواص نوشیدن آب ولرم قبل از صبحانه

یکی از راه‌های درمان در طب سنتی ژاپن همواره آب درمانی بوده است. بطوریکه نوشیدن آب گرم را یک روش طول عمر هم می‌دانند و معتقدند به افزایش سن و کند شدن روند پیری کمک خواهد کرد. همچنین محققان اعتقاد دارند که آب گرم از نظر ایجاد تناسب اندام و همچنین پیشگیری پیری زودرس پوست در صدر روش ها قرار دارد، در اینجا بیشتر با خواص نوشیدن آب ولرم آشنا خواهید شد.

خواص نوشیدن آب ولرم برای سلامتی
خواص نوشیدن آب ولرم برای سلامتی

1. درمان حملات میگرنی و جلوگیری از بروز سردرد

60 درصد بدن از آب تشکیل شده است. این مایع حیات بخش بشیار برای بدن مفید بوده و کمبود آن می‌تواند باعث بروز آسیبهای جدی شود. بطوری که کمبود آب در بدن می‌تواند سبب بروز سردردهای میگرنی شود. پس توصیه ما به افرادی که از سردرد رنج می‌برند نوشیدن آب فراوان است. زیرا ریشه بسیاری از سردردها خشکی است. با نوشیدن یک لیوان آب ولرم به مبارزه با انواع سردردها بروید.

2. فواید نوشیدن آب ولرم و دفع سموم مضر از بدن

سموم موجود در بدن با عرق کردن و یا ادرار از بدن خارج می‌شوند. با نوشیدن آب کافی این سموم رقیق شده و به راحتی از بدن خارج و دفع می‌شوند و بدنتان تصفیه می‌شود. به این ترتیب بصورت طبیعی می‌توانید سم‌ها را از بدنتن خارج کنید.

آب گرم دمای بدن را افزایش داده و باعث می‌شود بیشتر عرق کنید و سموم دفع می‌شود.

3. جلوگیری از پیری پوست با نوشیدن آب ولرم

پوست برای بشاش بودن و شادابی نیازبه آبرسانی دارد. پوست کم آب حالت کشسانی خود را از دست داده و پیر می‌شود. زمانی که آب می‌نوشید طراوت پوست حفظ شده و از بروز چین‌و‌چروک جلوگیری‌می‌شود. علاوه بر آبرسانی با نوشیدن آب، سموم اضافی بدن نیز دفع شده و پوست شفاف بنظر می‌اید.

آب ولرم باعث تمیزی منافذ پوست نیز می‌شود. پس این مورد رو اگر دوست دارید پوستی جوان و شاداب داشته باشید مد نظر قرار بدید.

4. خواص نوشیدن آب ولرم برای کاهش وزن و تناسب اندام

هر روز صبح یک لیوان آب ولرم بنوشید تا به وزن ایده‌آل برسید. تناسب اندام یکی از مسائلی است که افراد زیادی در پی آن هستند. بسیاری افراد رژیمها و روزشهای سخت را انجام داده ولی از چنین کار راحتی غافلند. پس از امروز یک لیوان آب گرم را ناشتا بخورید و معجزه آن را ببینید.

وقتی ب ولرم را با معده خالی می‌نوشید، فعالیت متابولیک بدن زیاد می‌شود. این عمل منجر به سوزاندن کالریها می‌شود.

می‌توانید آب ولرم را با عسل، دارچین، آب لیموی تازه ترکیب کرده و هر روز صبح تازه تازه بنوشید.پ و ببینید چطور این ترکسیب چربی سوزی می‌کند. در نظر داشته باشید که آب ولرم کالری‌اش صفر است ولی یک احساس سیری به شما می‌دهد.

5. درمان یبوست و کمک به گوارش با نوشیدن آب ولرم

یکی از خواص نوشیدن آب ولرم، جلوگیری از یبوست است. یبوست بیشتر اوقات به دلیل کم آبی بدن است. اگر یبوست دارید، آب گرم به شما کمک می‌کند انقباضات روده‌ای بهتر عمل کرده و سموم بهتر دفع شوند. پس با نوشیدن آب ولرم به درمان یبوست بروید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با اسن مشکل دست و پنجه نرم میکنید حتما شبها قبل از خواب اب ولرم بنوشید.

درضمن آب گرم به هضم غذا کمک کرده و الکترولیت بدن را در حالت تعادل قرار می‌دهد.

6. فواید نوشیدن آب ولرم و کاهش دهنده استرس

یکی دیگر از خواص نوشیدن آب ولرم کمک به کم شدن استرسهای روزانه است. اگر در طول روز استرس و اضطراب دارید، از نوشیدن آب ولرم غافل نشوید. حالا تصویر کنید این نوشیدنی با قهوه ترکیب شود چه آرامشی به شما خواهد داد.

7. آب ولرم مفید برای گلودرد و سرماخوردگی

زمان ابتلا به سرماخوردگی، گلودرد و سرفه با آب گرم می‌توانید به درمان آن بروید. همچنین می‌توانید از بخور آب گرم بهره ببرید. آب گرم برای گرفتگیهای بینی بسیار مفید است. یکی از بهترین ها برای پاک کردن خلط می باشد. راستی ترکیب آب ولرم و نمک میتونه برای غرغره کردن عالی باشه

8. درمان گرفتگیهای قاعدگی با آب گرم

از دیرباز زنان برای تسکین دردهای قاعدگی از کیسه آب گرم استفاده می‌کردند. توصیه ما نوشیدن آب گرم است. آب گرم باعث می‌شود درها و گرفتیگهای این دوران کم شود. با استفاده از نوشیدن آب ولرم شما کم کم دردها را کاشه میدهید و اگر از ددهای عضلانی رنج میبرید میتواند کیسه آب گرم را در محل درد قرار دهید تا حس آرامش به شما دست بده.

استفاده از کیسه آب گرم برای درد قاعدگی
استفاده از کیسه آب گرم برای درد قاعدگی

9. بهبود گردش خون با نوشیدن آب گرم

گردش خون بدن با نوشیدن آب گرم بهتر شده و فشار خون نیز بهتر کنترل خواهد شد. در نتیجه احتمال بروز مشکلات و اختلالات قلب پایین می‌آید. اگر شما هم از مشکلات قلبی یا فشار خون رنج میبرید نوشیدن آب ولرم را در برنامه خود قرار دهید.

10. فواید نوشیدن آب ولرم و بهبود عملکرد مغز

مغز ما با کمبود آب بدن بخوبی فعالیت نمی‌کند. در نتیجه برای بهبود عملکرد مغز نوشیدن آب همواره توصیه می‌شود. جالب است بدانید که 75 درصد از مغز را آب تششکیل داده پس بسایر زیاد به نوشیدن آب دقت داشته باشید.

11. رفع کسالت و خستگی و خواب الودگی:

برای  فعال شدن و جلوگیری از رخوت و تنبلی یا کسلی می‌توانید یک لیوان آب گرم بنوشید. بدین صورت اکسیژن رسانی به سلولها بهبود بخشیده شده و انرژیتان افزایش می‌یابد. همانطور که گفتیم برای انرژی مغز فوق العادس پس میتونه رفع خستگی هم برای شما انجام بده.

12. آب ولرم و رفع انسداد بینی

یکی از ویژگی های آب ولرم برای کسانی می باشد که انسداد بینی دارند، آب ولرم میتواند سرفه، آلرژی های بینی و همچنین سرماخوردگی هایی که باعث سینوس میشوند را بهبود دهد. حتی بخور هم میتونه برای سینوس ها بسیار مفید باشه.

13.بالا بردن سوخت و ساز بدن

یکی از کارهایی که نوشیدن آب ولرم برای شما انجام میدهد مخصوصا در زمان ناشتا این است که سوخت و ساز بدن شما را افزایش میدهد و همین موجب کاهش وزن خواهد شد. آب ولرم ظرفیت سوختن کالری در طول روز را افزایش خواهد داد.

عوارض نوشیدن آب گرم برای بدن:

هر چند نوشیدن آب گرم برای سلامتی مفید است اما افراط در آن و نیز خوردن آب داغ و یا گرم بیش از حد می‌تواند به بافت مری آسیب بزند. همچنین حس پشایی را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

نوشیدن آب گرم در مناطق گرمسیر ممکن است شما را دچار مشکلاتی کند.

حتما توجه داشته بشاید که هنگام نوشیدن آب بنشینید و به هیچ وجه ایستاده آب ننوشید.

شما درخصوص فواید نوشیدن آب ولرم چه میدانید ؟ حتما نظر و تجربه خود را در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط :

فایده آب گرم و لیمو ترش

معجزه عسل ، دارچین و آب گرم