زیباترین گل‌های آبی رنگ

گل های آبی

اگر عاشق رنگ آبی هستید درباره زیباترین گل های آبی رنگ که میتوانید در خانه پرورش دهید مطالعه کنید.

نیلوفر آبی “آسمانیِ آسمانی”

تنها چند گل وجود دارند که رنگ آبی واقعی مانند “آبی آسمان” را دارند که نیلوفر رونده یکی از آن هاست. این گل را می توانید در گلدانی با سایز متوسط در خانه نگهداری کنید.

گل نیلوفر به نور خیلی زیاد خورشید با آب و هوای گرم نیازمند است و برای رشد خوب حتما باید در محلی نورگیر قرار گیرد. اگر نور تابش نور خورشید بسیار شدید باشد ظهر گلدان را به مکانی که کمی سایه دارد انتقال دهید.

بنر گل من و تو

گل ادریسی

گل ادریسی

این گل زیبا را می توان در آب و هوای سرد و نسبتاً گرم پرورش داد. یکی از زیباترین گل های آبی هست که میتونید در خانه پرورش دهید.

رنگ آن بستگی به میزان قلیایی بودن خاک و درصد وجود یون‌های فلزهای گوناگون در آن دارد. اگر خاک اسیدی باشد گل ها به رنگ آبی در می آیند. (با افزودن سولفور به خاک ph خاک را کاهش می دهند)

برای این گل گلدانی با قطر حداقل 40 سانتی متر مورد نیاز است. با آفتاب صبح و سایه بعد ظهر نیاز نوری این گل فراهم می شود. خاک این گلدان باید مرطوب باشد.

گل ادریسی بیشتر استفاده تزئینی دارد و خوردن آن مقداری مواد سمّی وارد بدن می‌کند اما برگ یک گونه آن با دقت و به صورت یک نوع چای در ژاپن و کره مصرف می‌شود.

از نظر دمایی آب و هوای معتدل را میپسندد، ولی در مناطق با آب و هوای گرمسیری نیز رشد میکند.

کلماتیس

کلماتیس

شما می توانید این گل های زیبا را در همه نوع آب و هوایی پرورش دهید. کلماتیس گونه های بسیار زیادی دارد.

برای پرورش به گلدان های نسبتا بزرگ نیاز دارید. گلدان را در جایی که آفتاب کامل دارد نگهداری کنید و آبیاری منظم را فراموش نکنید. پشت پنجره شرقی رشد بسیار خوبی دارد.

گل گندم (قنطریون)

گل گندم (قنطریون)

گل گندم یکسال یا دوساله می باشد و چون در مزرعه های گندم بیشتر رشد میشود گل گندم نام گذاری شده است. به راحتی در  اغلب آب و هوا رشد می کند.

اگر دوست دارید یک باغ کوچک پر گل در حیاط منزلتان داشته باشید از این گل حتما استفاده کنید. ولی برای استفاده از آن در خانه یک ظرف کوچک تا متوسط چیزی است که شما نیاز دارید. این گل به طور منظم گلدهی دارد.

 از نظر دارویی بسیار خواص دارد.

رُز سوری

رز سوری

گل سمبل کشور کره جنوبی می باشد که در نواحی سرد بیشتر پرورش داده می شود ولی در نواحی گرم با مراقبت نیز امکان پذیر می باشد.

یکی از محبوب ترین بوته های زینتیست شما می توانید این گل زیبا را در گلدان پرورش دهید. این بوته پتانسیل این را دارد که تا 3 متر قد داشته باشد بنابراین شما به یک گلدان با سایز متوسط نیاز خواهید داشت.

دلفینیوم (زبان در قفا)

دلفینیوم

به صورت خوشه ای رشد می کند و تابستان خنک و مرطوب را دوست دارد.

برای مزرعه ها بسیار عالی است. رنگ آبی واقعی آن بسیار نادر است.

لوبلیا

لوبلیا

لوبلیا می‌تواند به عنوان یک گیاه یکساله یا دائمی (در صورتی که خوب مراقبت شود) در هر محیطی رشد کند.

بهترین گل آبی برای گلدان های منزلتان می باشد در حالی که بسیاری از انواع آن به رنگ سفید، صورتی و قرمز در دسترس می باشد.

می توانید در گلدان های آویز نیز این گل را پرورش دهید.

مِرغ یا گل کلاغک

مرغ یا گل کلاغک

این گیاه برای رشد بهتر به مکان های آفتابی و مرطوب با زهکش خوب نیاز دارد.

در بهار گل هایی به رنگ آبی زیبا درمی آورد و شبیه سنبل مینیاتوری به نظر می رسد. به راحتی در گلدان رشد می کند شما می توانید با ترکیب چمن یک گلدان بسیار زیبایی داشته باشد. این گل نیز جزو گل های آبی زیبا هستش.

پلومباگو ( Plumbago )

پلومباگو

در آب و هوای استوایی تا نیمه استوایی به خوبی رشد می کند و نیاز به نگهداری زیادی ندارد. اگر در آب و هوای مناسب نگهداری شود، تقریبا در تمام طول سال گل های آبی آسمانی روی آن شکوفا می شوند و همین باعث میشود ارزش حداقل یکبار پرورش را داشته باشد.

گل استکانی

گل استکانی

حدود سیصد گونه دارد که شامل یک ساله و دو ساله و چند ساله دارد. در هر شرایطی می توان پرورش داد و به سرما مقاوم است.

گل استکانی در رنگ های صورتی، بنفش، سفید و آبی موجود هست. شما می توانید آنها را در گلدان های کوچک و متوسط و گلدان های آویز نیز پرورش دهید.