طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری

طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری
طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری

شیرینی چهار مغز مینیاتوری : اگر دوست دارید که شیرینی های خوشمزه برای عید و سایر روزها درست کنید و از نوع شیرینی های خشک خوشتون میاد این آموزش رو از دست ندید، شیرینی های خشک چهار مغزن که خیلی ساده و شیکن ،البته میتونید فقط از یک نوع آجیل استفاده کنید. عکس کاتر های فشاری رو براتون گذاشتم که در ادامه میتونید ببینید.

[accordion]این شیرینی ها در محیط خنک ودر ظرف در دار حدودا ۱۵ روز ماندگاری داره.[/accordion]

مواد لازم برای تهیه این شیرینی

پودر نارگیل ۱۰۰گرم
آرد برنج ۵۰گرم
آرد قنادی۱۰۰گرم
روغن جامد ۱۲۰گرم من از ۸۰ گرم روغن جامد و۴۰گرم مارگارین استفاده کردم
پودر قند ۱۲۰گرم
نشاسته ذرت ۵۰گرم
پودر پسته ۳۰گرم
پودر گردو ۳۰گرم
پودر بادام ۳۰گرم
پودر بادام هندی یا فندق ۳۰گرم

بنر گل من و تو

طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری

ابتدا نیمی از آرد و آرد برنج رو با پودر نارگیل مخلوط کنید و در آسیاب بریزید و خوب آسیاب کنید تا تمام پودر نارگیل با آردها یکدست بشن.سپس روغن و مارگارین رو با پودر قند حدودا ۳دقیقه بزنید تا حسابی پوک و روشن بشه و بعد همزن رو کنار بزارید و با دست تمام آردها رو بخوردش بدید وورز بدید. دقت کنید زیاد ورز دادن باعث روغن افتادن خمیر و سفت شدن شیرینی هاتون میشه.

حالا خمیر رو به چهار قسمت تقسیم کنید. به قسمتی پودر گردو و دارچین یا جوز هندی و به قسمتی دیگر پودر پسته و اسانس هل یا هل تازه آسیاب شده،به قسمت بعد پودر بادام و چند قطره اسانس بادام و کمی وانیل و قسمت آخر هم وانیل وپودر فندق اضافه کنید.

حالا مواد رو خوب مخلوط کنید و داخل کیسه فریزر بزارید و یک شب استراحت بدید. بعداز استراحت خمیر را کمی ورز بدید و روی سطحی که نایلون یا کاغذ روغنی گذاشتید و روی خمیر هم کاغذ روغنی بزارید و حالا با وردنه به قطر کمتر از یک سانت باز کنید و قالب بزنید و در سینی فر بچینید.

کارترهایی که من استفاده کردم
کارترهایی که من استفاده کردم
تزیین روی شیرینی ها

فر رااز قبل با حرارت ۱۷۰درجه گرم کنید . روی شیرینی های بادامی رو کمی با زعفرون غلیظ و خامه مخلوط کردم و با قلم روی شیرینی ها زدم و یک بادام روش گذاشتم. شیرینی های گردویی رو هم همین رومال رو زدم و کمی گردوی خرد شده ریختم و بعد پخت با شکلات آب شده تزیین کردم.

شیرینی های پسته ای رو قالب فشاری گل زدم وبعد از پخت وسطش کمی پودر پسته ریختم.

شیرینی های فندقی رو هم با قالب گل چهار پر قالب زدم و بعد پخت روش ترافل گذاشتم.

مراحل پایانی

شیرینی رو در فر از قبل گرم شده بزارید حدودا ۲۰دقیقه بپزه ،نباید زیر شیرینی ها تغییر رنگ بده. بعد از پخت اجازه بدید تا شیرینی ها خوب خنک بشن و گرنه زمان جدا کردن ممکنه خرد بشن.
من بعد از پخت روی شیرینی بادامی رو با قلم عسل مالیدم تا براق بشه. تعداد شیرینی ها بستگی به بزرگی و کوچکی کاترها داره ،من کل موادم این اندازه شیرینی داد.

شیرینی چهار مغز مینیاتوری
شیرینی چهار مغز مینیاتوری

به همین راحتی شما طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری رو یاد گرفتید امیدوارم که مفید بوده باشه.

مطالب مرتبط:

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بازاری

طرز تهیه شیرینی بهشتی یا کرکی

طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی