انواع ماسک صورت؛ 13 بهترین ماسک های صورت خانگی + ویدیو

انواع ماسک صورت خانگی
انواع ماسک صورت خانگی

همه آنچه که باید در مورد انواع ماسک صورت بدانید: ماسک های صورت برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان استفاده شدند اولین ماسک ها ابتدا برای سفید کردن پوست شناخته شدند. اما بعدها انواع ماسک ها رواج پیدا کرد. ماسک های صورت با صرف ۱۰ – ۱۵ دقیقه زمان می توانند شادابی – طراوت را به صورت شما به ارمغان بیاورند. همچنین آنها برای نرمی و مرطوب کردن پوست بسیار موثر هستند. ماسک ها به دو دسته تجاری و دست‌ساز تقسیم می شوند. ماسک های دست ساز می توانند کاملاً ساده و ارزان در منزل تهیه شوند. ماسک های صورت فواید بسیار زیادی از جمله بهبود بافت پوست، کاهش پف زیر چشم، پاک کننده سریع جوش و لک و به حداقل رساندن خطوط چین و چروک را دارند. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع ماسک صورت آشنا کنیم. همچنین پاسخ سوالاتی:

  • بهترین ماسک صورت؟
  • تفاوت ماسک های تجاری و دست ساز؟
  • ماسک مخصوص آقایان ؟
  • برای درمان جوش و لک چه ماسکی استفاده کنم؟

و دیگر سوالاتی که باید آنها را بدانید با ما همراه باشید.

انواع ماسک صورت؛ 13 بهترین ماسک های صورت خانگی + ویدیو
انواع ماسک صورت خانگی

۱۳ دستورالعمل لازم برای ماسک صورت خانگی

انواع ماسک صورت خانگی، ماسک های خانگی به دلیل این که فاقد مواد شیمیایی هستند و کاملا با مواد طبیعی ساخته می شوند سلامت پوست را تضمین میکنند. و نیاز به صرف زمان یا هزینه گزافی ندارند و میتوانند با مواد موجود در منزل ساخته شده و شادابی و تازگی را برای پوست شما هدیه دهند. مدت زمان استفاده این ماسک ۱۰ – ۱۵ دقیقه می باشد. با ما همراه باشید تا ۱۳ تا از برترین ماسکهای خانگی را معرفی کنیم.

بنر گل من و تو

۱. ماسک صورت موز: بهترین ماسک صورت برای پوست های خشک

یک موز رسیده متوسط را در یک خمیر صاف له کرده و سپس آن را به آرامی روی صورت و گردن خوب بمالید بگذارید تا ۱۰- ۲۰ دقیقه خودش را بگیرد. سپس آن را با آب سرد بشویید با ۴ فنجان ماست ساده با ۲ قاشق غذاخوری عسل ( یک داروی طبیعی رفع آکنه) و یک موز متوسط را مخلوط کنید و سپس این ماسک را بر صورت خود قرار دهید. موز مملو از ترکیبات بسیار عالی برای پوست است. ویتامین a برای از بین بردن لکه های تیره و صاف شدن پوست ویتامین b برای کاهش خشکی پوست و ویتامین e برای کاهش چین و چروک و پتاسیم است. این ماسک خانگی برای مرطوب کردن و آبرسانی پوست موثر است و پوست را نرم تر و لطیف تر می کند.

۲. ماسک صورت سرکه؛ سفت کننده

ابتدا صورت خود را بشویید و سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب به عنوان محلول شستشو مخلوط کنید تا پوست شما تمیز و سفت شود شما می توانید ۴ فنجان سرکه سیب را با ۴ فنجان آب، ماسک صورت خانگی تهیه کنید. ابتدا محلول را به آرامی به روی صورت قرار دهید تا خشک شود سرکه سیب برای سلامتی شما بسیار موثر است.

۳. انواع ماسک صورت؛ ماسک شیر

یکی دیگر از ماسک‌هایی که برای پوستهای خشک موثر است ماسک صورت شیر می باشد. ۴ فنجان شیر خشک را با آب کافی مخلوط کنید تا خمیرغلیظی درآید. سپس آن را بر روی بر روی صورت خود قرار دهید تا کاملاً خشک شود. بعد از خشک شدن این خمیر را با آب گرم بشویید. و در نتیجه صورت شما احساس شادابی و جوان شدن خواهد کرد.

۴.ماسک صورت بلغور جو دو سر

از دیگر ماسک صورت خانگی به بلغور جو دوسر باید اشاره کرد، اگر به دنبال روش سریع برای بهتر کردن صورت خود هستید ما این ماسک را به شما پیشنهاد می کنیم دو فنجان آب داغ ، ۳ فنجان بلغور جو دوسر را ترکیب کنید بعد از گذشت۲ – ۳ دقیقه آب و بلغور را در دو قاشق غذاخوری ماست و ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک سفیدی تخم مرغ کوچک مخلوط کنید. یک لایه نازک از ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید. بگذارید ۱۵- ۱۰ دقیقه بر روی صورتتان بماند سپس با آب گرم بشویید.

نکات و آموزش ماسک جو دو سر رو حتما از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

آموزش تهیه ماسک جو دوسر
آموزش تهیه ماسک جو دوسر

۵. انواع ماسک صورت؛ سس مایونز پاک کننده

چرا وقتی می توانید از سس مایونز و تخم مرغ ماسک تهیه کنید برای خرید کرم های گران هزینه میکنید؟ سس مایونز و تخم مرغ مخلوط کرده را به آرامی بر روی پوست خود قرار دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را پاک کرده و با آب خنک بشویید. در نتیجه صورت شما احساس تمیزی و صافی خواهد کرد.

۶. ماسک صورت ماست خردل

دانه خردل حاوی گوگرد ضد باکتری است بنابرین این ماسک برای حساسیت و آکنه مفید است. صورت خود را با خردل زرد آغشته کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود بماند سپس اجازه دهید که صورت شما را تسکین و تحریک کند بعد با آب گرم بشویید.

۷.ماسک صورت خانگی؛ لیمو مناسب آکنه

لیموحاوی دو نوع از هیدروکسید است که برای احیای سلول‌های پوست مرده و برای درمان آکنه موثر است. شما می توانید با مخلوط کردن یک لیمو با ۴ فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین ماسک صورت خانگی تهیه کنید. یا آب لیمو را با قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به صورت خود بمالید تا ۱۵ دقیقه صبر کرده سپس با آب گرم بشویید

۸. ماسک صورت تخم مرغ

اگر پوست خشکی دارید و به مرطوب کننده نیاز دارید زرده تخم مرغ را جدا کرده و بر روی صورت خود قرار دهید. پوست چرب سفیدی تخم مرغ را می گیرد. به همین دلیل شما می‌توانید کمی لیمو یا عسل به آن اضافه کنید. و به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را برای صورت خود قرار دهید سپس آن را بشویید. شما چهره جدید و تازه خود را دوست خواهید داشت این ماسک برای شفافی، درخشندگی پوست شما بسیار موثر است. و برای پوست های خشک و چرب نیز قابل استفاده است.

۹. ماسک صورت ماست توت فرنگی

یک مشت توت فرنگی رسیده را با ۳ قاشق غذاخوری بادام آسیاب کرده ، له کنید. ۲ قاشق غذاخوری ماست را مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس آن را بر روی صورت خود قرار داده و به آرامی بشویید. اگر پس مانده دارید حتماً آن را در یخچال نگه دارید.

۱۰. ماسک صورت مخمر

این روش درمانی ویژه برای جوانان با پوست چرب است. یک بسته مخمرخشک (۷ گرمی) را با۳ قطره آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. مخلوط را روی صورت خشک پخش کنید تا ۱۵ – ۱۰ دقیقه بماند سپس آن را تمیز کنید.

۱۱ . ماسک صورت عسل

برای تهیه ماسک ۳/۲ فنجان جو دوسر و ۲ فنجان آب داغ را حدود ۵ دقیقه گرم کنید تا مخلوط غلیظ شود. نیمی از سیب هسته را درون مخلوط کن با ۲ قاشق غذاخوری ماست، ۲ قاشق غذاخوری عسل و سفیدی تخم مرغ بریزید. سپس مخلوط گرم شده جو دوسر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت شما قرار بگیرد.

۱۲. ماسک صورت پوست های جوان

این ماسک برای جوان شدن پوست و کاهش چین و چروک است. برای تهیه این ماسک یک موز متوسط، ۴ فنجان کرم خامه احتیاج دارید. آنها را با هم له کنید سپس محتویات یک کپسول ویتامین e ۵۰۰- ۱۷ را به آن اضافه کنید. سپس آن را به مدت ۱۵- ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید.

۱۳. ماسک صورت آووکادو و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک ۲/۱پیمانه خمیر آووکادو ، یک قاشق چای خوری عسل ، یک قاشق چای خوری ماست، یک عدد سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط میکنیم. ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس آن را بشویید‌. همچنین برای تهیه ماسک صورت نارگیل یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل سپس آن را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار می دهیم. یک قاشق غذاخوری ماست و عسل اضافه می کنیم و آن را مخلوط می کنیم ۱۵ دقیقه روی صورت قرار داده و با آب بشویید.

آیا ماسک های تجاری بهتر است یا ماسک های دست ساز هستند؟

ماسک های تجاری معمولاً موثر و بهتر از ماسکهای خانگی هستند. فقط تنها مشکل این ماسک ها این است که حاوی مواد شیمیایی هستند. اما ماسک های دست‌ساز از مواد طبیعی ساخته شدند که هیچگونه عوارضی ندارند. پس اگر می خواهید از ماسک های تجاری استفاده کنید از یک برند معتبرو قابل اعتماد استفاده کنید و از دستورالعملهای آن پیروی کنید. یکی از معروف ترین ماسکهای تجاری صورت زغال یا ماسک سیاه است. همچنین برای تهیه انواع ماسک ها به نوع سازگاری آن با پوست خود توجه کنید.

ماسک مخصوص آقایان : جوان کننده پوست

این ماسک زغال برای صورت، بدن، پا، دست ها، بینی و گردن مناسب است. این ماسک بسیار طبیعی است و برای انواع پوست مفید است. زغال فعال منافذ را از بین می‌برد و همچنین روغن ، آلودگی و مواد دیگری را که می تواند برای پوست مضر باشد را پاکسازی می کند. علاوه بر آن باعث تقویت ظاهر و سم زدایی پوست میشود و جوشهای سرسیاه را برطرف می کند و دارای خواص ضد پیری قدرتمندی است که باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و با به حداقل رساندن منافذ پوست و هموار سازی و خطوط ریز و بهبود بافت پوست می شود این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس آن را بشویید.

با این ماسک صورت برای همیشه با جوش های صورت خداحافظی کنید:

۲/۱ قاشق چای‌خوری زردچوبه به + یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۵ – ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. زرد چوبه خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش التهاب در پوست کمک می‌کند. مخلوط زردچوبه و عسل میتواند مانند یک خمیر موضعی تبدیل شود و در کمک به تسکین پوست ملتهب و شکستگی های بعدی جلوگیری کند. زیرا عسل خواص ضد باکتری و میکروبی دارد. شما می توانید برای درمان جوش صورت انواع ماسک های خانگی معرفی شده برای جوش و آکنه را در سایت گل من و تو مشاهده کنید.

مطالب مرتبط :