معجزه ای به نام بومادران

خواص یومادران

شاید شما هم نام بومادران را شنیده باشید ولی باید در خصوص این گیاه نوشت که گیاهی است معجزه گر که میتواند درمان بسیاری از بیماری ها و دردهای ما باشد، بومادران داری طبعی گرم و خشک است. بوماران یک گیاه همه کاره است که میتواند از جسم تا روح شما را آرام کنید. پس با ما همراه باشید با گل من و تو همراه باشید با معرفی این گیاه افسون گر.

معرفی گیاه بومادران

بومادران دارای طبعی گرم و خشک است که در متوان آن را از اوایل بهار در طبعیت پیدا کرد، در جاهای مختلف نام های گوناگونی دارد که عبارتند از : بی مادران، بوماران، ژابیژ، بوی مادران، الف ورقه، بومادرو، برنجاست، ارطماسیا، برنجاسف، مشک چوپان، سویلاء نام برد.

البته باید بیان کرد که بومادران بومی اروپا و آسیای غربی می باشد و در آن مناطق برای درمان زخم ها کاربرد داشته است، بیشترین استفاده آن در کشور آلمان بوده است ولی این گیاه معجزه گر از قدیم در طب سنتی ایران نیز کاربرد فراوان داشته و دارد. میتوان یکی از ویژگی های بزرگی که به بومادران دارد در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دانست و ضد سرماخوردگی از دیگر ویژگی های این گیاه است در برخی از مناطق از این گیاه برای اختلالات مجاری ادار نیز استفاده می شود.

بنر گل من و تو

این گیاه برای درمان بیمارهی های تنگی سر معده بسیار مفید بوده و بسیار توصیه شده است، البته برای کسانی که از جوش های دوران بلوغ رنج میبرند بسیار مفید هستش.

گیاه بومادران - خواص درمانی بومادران

موارد و نحوه استفاده از بومادران

در حالت کلی میتوان از این گیاه به عنوان جوشانده استفاده کرد ه موجب تعرق بیشتر بدن و کاهش تب باشید، شما میتوانید جوشانده بومادران را با نعنا مخلوط نماید که این محلول برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر است، البته خود جوشانده بومادران یک اشتها آور قوی به حساب می آید.

ولی در زیر به مارد استفاده و همچنین نحوه استفاده آن اشاره خواهیم کرد ایمدوارم که مفید باشد.

درمان نا منظم شدن عادت ماهانه

اگر عادت ماهانه شما بر اثر سرمازدگی و یا ترس نامنظم شده است میتوانید از ترکیب 3 گرم بومادران در 150 سی سی آب جوش دم کنید و به مدت 14 روز، که هر روز 3 فنجان از این دمکرده بنوشید باید خاطر نشان کنم که این دمکرده یم تسکین دهنده قوی برای دردهای دوران قاعدگی می باشد. در کل بومادران برای دردهای قاعدگی بسیار مفید میباشد.

دمکره بومادران

دمکرده بومادران برای برطرف کردن اسهال، درمان تنگی نفس(که درکرده را روزی 3 مرتبطه به مدت یک هفته اسفاده کنید)، جهت درمان لاغری (نیم ساعت بعد از غذا یک فنجان از آن را بنوشید دقت کنید که برای بانوان در دوران قاعدگی جهت لاغری توصیه نمیشود)، جهت تقویت کبد بعد از غذا یک فنجان،دفع کرم روده و معده (صبح و شب یک فنجان) از دمکرده بومادران بنوشند.

درمان سنگ کلیه و مثانه

برای درمان سنگ کلیه و مثانه میاوانید از 5 گرم بومادران که در 200 سی سی آب جوش دمکره ایده به مدت 3 روز بنوشید و شاهد معجزه این گیاه برای درمان درد خود شوید.

بومادران

چین و چروک و روشن شدن پوست

شما میتوانید برای جلوگیری از چین و چروک صورت این گیاه را بجوشانید و از آن به عنوان کمپرس صورت استفاده کنید، همچنین اگر میخواهید پوست روشن داشته باشید هم میتوانید این گیاه را در آب بجوشانید و سپس با پارچه تمیز روی صورت خود کمپرس کنید البته برای رفع تحریکات جلدی و درمان جوشهای آکنه هم کاربرد دارد.

ضد عرق بد بو

مردانی که عرق بدبو دارند، عرق یا دمنوش بومادران را مصرف کنند، که باعث از بین رفتن بوی بد عرق خواهد شد.

درمان تنگی نفس با بومادران

اگر از تنگی نفس رنج میبرید به شما توصیه میکنم که 3 فنجان در روز به مدت یک هفته از دمکرده بوماندران استفاده کنید تا شاهد بهبود خود شوید.

در مطالب بعدی سعی میکنیم موارد استفاده و روش تهیه روغن بومادران رو آموزش بدیم، پس با گل من و تو همراه باشید و با نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن مطالب یاری کنید.