معرفی 17 روغن ماساژ معجزه آسا و خواص ماساژ درمانی

انواع روغن ماساژ و خواص آنها
انواع روغن ماساژ و خواص آنها

معرفی انواع روغن ماساژ و خواص آنها : من عاشق ماساژ هستم و هر وقت که این کار رو انجام میدم یک حس عالی و سبک بودن بهم دست میده ولی همیشه در ماساژها از روغن ماساژ استفاده میکنم چون هم کار رو راحت میکنه و هم خواص درمانی داره، توجه کنید که از روغن های کم چرب با پایه گیاههی استفاده کنید این کار برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. در ادامه 17 از بهترین ها رو معرفی میکنیم و نکات کاربردی رو بهتون خواهم گفت پس همراه من باشید.

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی از قدیم‌الایام برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بوده و از روغن ماساژ برای آن استفاده می‌شده است. با فشار آوردن بر عضلات، رباط‌ها و پوست، خون بهتر جریان می‌یابد. خواه ماساژور حرفه‌ای باشید و خواه در خانه بخواهید این کار را انجام دهید، در هنگام ماساژ چربی روغن باعث می‌شود دست‌ها روان‌تر حرکت کنند و ماساژ آسانتر شود.دانستن خواص روغن‌ها به شما در انتخاب بهتر روغن سازگار با پوستتان کمک می‌کند. برای استفاده بهتر از این روش بهتر است با انواع روغن ماساژ آشنا شوید. در این بخش بهترین روغن‌های ماساژ برای گرفتگی عضلات را معرفی می‌کنیم و به شما می‌گوییم از کجا آن‌ها را تهیه نمایید.

کاربرد روغن ماساژ:

روغن ماساژ برای گرفتگی عضلات بسیار عالی است. ماساژ باعث می‌شود گردش خون جریان بیشتری پیدا کرده و اکسیژن خون به بافت‌های بدن برسد. برای ماساژ دادن بهتر است از روغن‌های مخصوص استفاده شود.

بنر گل من و تو
کاربرد روغن ماساژ
کاربرد روغن ماساژ

آشنایی با انواع روغن ماساژ:

ماساژ روش‌های متعددی دارد و بسته به نوع ماساژ با روغن‌های مورد نظر و یا روغن‌های ترکیبی انجام می‌شوند. بدین ترتیب انواع و اقسام روغن‌های مختلفی برای ماساژ وجود دارد. در ادامه با چند نمونه از بهترین روغن‌های ماساژ برای گرفتگی عضلانی آشنا می‌شویم.

1. روغن بادام شیرین:

یکی از روغن‌هایی که بسیار سبک بوده و زود جذب می‌شود و کار ماساژ را راحت‌تر می‌کند، روغن بادام شیرین است. این روغن حساسیت خاصی برای پوست نداشته و قیمت مناسبی نیز دارد. ضد التهاب بوده و پوستی لطیف را به ارمغان می‌آورد.

اگر پوست خشکی دارید، از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

2. روغن زیتون:

روغن زیتون از جمله روغن‌هایی است که برای ماساژ بکار می‌رود. این روغن دارای ویتامین‌ E، آهن و منیزیم است. این مواد برای پوست بسیار مغذی هستند. این روغن بهترین روغن ماساژ برای گرفتگی عضلانی است. اگر قصد دارید کودک عزیزان را ماساژ دهید حتما از روغن زیتون استفاده کنید.

3. روغن جوجوبا:

این روغن سبک گیاهی از گیاه جوجوبا گرفته می‌شود. روغن جوجوبا علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی، یکی از روغن‌های مناسب برای ماساژ است. جذب بالایی داشته و برای آلرژی و حساسیت پوستی بسیار مناسب است.

این روغن را به دلیل جذب بالا می‌توان با سایر روغن‌ها ترکیب نمود. و قیمت بالاتری نیز دارد.

4. روغن کرچک:

یکی از انواع روغن ماساژ درمانی روغن کرچک است. کرچک برای پوست‌های خشک و ترک خورده مناسب بوده و سم‌زداست.

انواع روغن ماساژ
انواع روغن ماساژ
5.روغن کنجد:

روغن کنجد سرشار از ویتامین ‌E بوده و دارای اسید آمینه است. با دارا بودن خواص ضد قارچی برای پوست مفید است. از این روغن برای درمان آرتریت و قارچ استفاده می‌شود.

روغن کنجد چرب بوده و به سرعت جذب نمی‌شود. در نتیجه پوست را چرب می‌کند. بهتر است به علت چربی بالایی که دارد، با روغن‌های سبک‌تر ترکیب شود.

روغن کنجد یکی از بهترین روغن های مخصوص ماساژ برای کاهش درد و التهاب مفاصل است.

6.روغن جوانه گندم:

این روغن در ترکیب با سایر روغن‌ها برای ماساژ بکار می‌رود.

7.روغن گل گاو زبان:

اگر پوست حساس و اگزمایی دارید، روغن گل گاو زبان مناسب است. این روغن حاوی مواد معدنی، امگا6 و گاما بینولئیک اسید است.

8.روغن نارگیل:

این روغن سبک برای ماساژ دادن بسیار عالیست. چربی پایینی دارد و قیمت بالایی نیز ندارد. اگر به آن حساسیت ندارید برای ماسا از آن استفاده کنید. این روغن برای کسانی که به آکنه پشت مبتلا هستند عالی می باشد.

انواع روغن برای ماساژ

9.روغن آفتابگردان:

اگر دوست ندارید بعد از ماساژ پوست چربی داشته باشید، این روغن مناسب پوست شماست. روغن آفتابگردان دارای اسید پامتیک، اسید استریک، و اسید لینولئیک است. این مواد همگی برای پوست عالی هستند. این روغن را در بسته‌بندیهای کوچک بخرید، زیرا زود فاسد می‌شود.

10.روغن هسته زردآلو:

این روغن به دلیل دارا بودن ویتامین E بسیار دیر فاسد می‌شود. سریع جذب می‌شود و چربی زیادی ندارد. اگر دوست ندارید پس از ماساژ پوستتان چرب شود از روغن هسته زردآلو استفاده کنید.

11.روغن هسته انگور:

روغن دانه انگور به نسبت دیگر روغن های ماساژ کمی گران تر می باشد اما به خاطر خواص بی نظیری که دارد فاصله قیمتی را پر می کند. این روغن بو و عطر خاصی ندارد و جزو روغن های سبک می باشد زیرا چرب نیست. خاصیت مرطوب کنندگی دارد و دارای مواد معدنی پرخاصیت، ویتامین E و اسید لینولئیک می باشد.

12.روغن کره کاکائو:

این روغن خوش عطر و بو به شکل جامد است و بسیار چربی بالایی دارد. باید برای ماساژ دادن آن را با سایر روغن‌ها ترکیب کنید.

13.روغن شی باتر:

این روغن از دانه درختی گرفته می‌شود که در آفریقاست. جامد بوده و جذب خوبی دارد. این روغن را نیز ترکیبی استفاده می‌کنند.

14.روغن اسطوخودوس:

این روغن معجزه‌آسا برای تسکین سردرد، استرس و بیخوابی بسیار مفید است. رایحه آن بسیار آرامبخش بوده و بخوبی می‌تواند با روغن‌های دیگر ترکیب شود. ماساژ لذت بخشی با روغن اسطوخدوس تجربه خواهید کرد.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1ib2R5LW9pbC1hbmQtbG90aW9uLw==”]مشاهده لوسیون و روغن ماساژ [/button]

15.روغن یاسمن:

این روغن همانطور که از نامش پیداست از گل یاسمن گرفته می‌شود. یکی از انواع روغن ماساژ بوده و رایحه و عطری دلپذیر دارد. از بهترین روغن‌های ماساژ است. برای کاهش درد مفید است. به جوانسازی پوست کمک کرده و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

16.روغن نارنگی:

یکی از روغن‌های مرکبات بوده و از نارنگی تهیه می‌شود. برای بیخوابی و اضطراب مفید است. عطری دلپذیر دارد و برای ماساژ کودکان عالی است.

17.روغن وانیل

روغن وانیل نیز روغن ماساژ بوده و بویی عالی دارد. عطر وانیل را همه دوست دارند. می‌توانید این روغن خوشبو را با روغن اسطوخدوس نیز ترکیب کرده و روغنی بسیار رویایی داشته باشید. برانگیزنده احساسات بوده و طبعی آرام ایجاد می‌کند. همچنین ضد استرس و خستگس می‌باشد. هورمونهای زنانه را با این روغن کنترل کنید.

علاوه بر روغن‌های نام برده در بالا برخی افراد با ژل و لوسین‌ها و کرم‌ها ماساژ می‌دهند.

ویژگی های روغن ماساژ خوب
ویژگی های روغن ماساژ خوب

ویژگی های روغن ماساژ خوب:

روغن ماساژی که انتخاب می کنید نباید غلظت زیادی داشته باشد. به حدی روان باشد که موقع ماساژ براحتی دست لیز خورده و براحتی جذب شود. اگر روغن مورد نظر چسبناک می باشد گزینه مناسبی به عنوان روغن ماساژ نمی تواند باشد.

از روغن هایی که دارای بو زننده می باشند استفاده نکنید اگر استفاده از روغنی که بوی ناخوشایندی دارد الزامی است بهتر است از اسانس های خوشبو کننده استفاده کنید تا تحمل آن راحت تر باشد.

بهتر است از روغن هایی که فقط خاصیت چرب کنندگی دارند استفاده نکنید یکی از ویژگی های مهم روغن ماساژ داشتن خاصیت مرطوب کنندگی می باشد تا بدن تا مدتی نرم و حالت خشکی نداشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های روغن مخصوص ماساژ خالص بودن روغن می باشد.

بهترین روغن ماساژ برای گرفتگی عضلات:

بسته به فرد گیرنده ماساژ و فردی که ماساژ می‌دهد، انتخاب نوع روغن فرق می‌کند. بهتر است نوع روغن را طوری انتخاب کنید که به آن حساسیت نداشته باشید. قبل از استفاده تست کرده و خواص درمانی و مورد استفاده از ماساژ را نیز در نظر بگیرید.

هشدار:

قبل از رفتن به مراکز ماساژ درمانی مطمئن شوید به روغن خاصی حساسیت نداشته باشید و یا کمی روی پوسستان تست شود. در صورت بارداری حتماً پیش از انجام ماساژ با پزشک مشورت نمایید.

روغن ماساژ از کجا بخریم؟

روغن ماساژ را از سایتهای معتبر می‌توانید خرید کنید. مراقب باشید که روغن اصل باشد. همچنین برخی عطاری‌ها انواع و اقسام روغن‌ها را بصورت بسته‌بندی به فروش می‌رسانند.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1ib2R5LW9pbC1hbmQtbG90aW9uLw==”]مشاهده لوسیون و روغن ماساژ [/button]

آیا قبل و بعد از ماساژ بدن با روغن ماساژ باید دوش گرفت؟

خب برای خیلی ها این سوال پیش می آید که قبل از انجام ماساژ و یا بعد از آن باید دوش گرفته شود یا خیر؟

اشخاصی که به طور حرفه ای کار ماساژ انجام می دهند معتقدند که دوش گرفتن قبل از ماساژ به پاک سازی پوست کمک کرده و باعث آرامش و همچنین کاهش درد و گرفتگی عضلات می شود.

بعد از ماساژ نیز شما هم می توانید یک دوش با آب ولرم بگیرید تا چربی روی بدن کمتر شده و اذیت نشوید همچنین به ریلکس شدن هر چه بیشتر کمک میکند فقط یادتان باشد دوش با آب داغ باعث سردرد خواهد شد.

مطالب مرتبط:

10 فایده فوق العاده ماساژ تایلندی برای پوست، گردش خون و اضطراب

ماساژ صورت با قاشق و 10 فایده آن برای جوانسازی پوست

فیلم آموزش ماساژ صورت مرحله به مرحله

نکات مهم برای خرید و انتخاب ژل شستشوی صورت