ویدیو آموزش هرس بنت قنسول به همراه توضیحات

آموزش هرس بنت قنسول
آموزش هرس بنت قنسول

آموزش هرس بنت قنسول : از گیاهان زیبا و خوشگل که طرفداران فوق العاده زیادی داره میشه به این گیاه اشاره کرد که برگهای زیبای اون جلوه خاصی به این گیاه داده ولی باید توجه داشته باشید که اگر همین برگها در زمان مناسب و درست هرس نشوند باعث بد شکل شدن آن خواهند شد، راستی شما میتونید با هرس به موقع و شکل دهی به اون یک بونسای بنت قنسول داشته باشید، همانطور که در ویدیو مشاهده کردید میخواهیم نکات کامل در خصوص هرس بنت قنسول را براتون در ادام بیان کنیم پس یا ما همراه باشید.

[accordion]حتما مطالعه کنید : هر آنچه برای نگهداری بنت قسنول باید بدانید.[/accordion]

زمان مناسب هرس بنت قنسول

زمانی که گلدهی گیاه در اواخر فصل زمستان به اتمام رسید تا شروع فصل رشد جدید یعنی اواخر بهار باید ساقه هایی که دارای گل بودند رو از گیاه جدا کنید ولی زمان آن بر عهده شما هست باید ببینید دوست دارید گیاه شما در چهمیزان رشد کند و سپس اقدام به گلدهی نماید، به این شکل که هرچقدر عمل هرس را زودتر انجام دهید بنت قنوسل شما ارتفاع بیشتری به خود خواهد دید و سپس اقدام به گلدهی میکند. و یا برعکس عمل هرس را تا بهار انجام ندهید باعث کوتاه ماندن گیاه شما شده و در همان اندازه شروع به گلدهی خواهد کرد.

بنر گل من و تو
نحوه هرس بنت قنسول و ساخت بونسای
نحوه هرس بنت قنسول و ساخت بونسای

برخی از پروش دهندگان این گیاه زیبا آن را تا اواسط فصل بهار در مکانی با دمای 15 درجه نگهداری میکنند و در اواخر این فصل هرس را انجام میدهند و سپس روانه بازار میکنند تا گیاهی پرپشت و میناتوری داشته باشند.

ولی بهتر است تا فرا رسیدن فصل تابستان حتما این گیاه را هرس کرده باشید.

نحوه هرس بنت قنسول

بهتر است همانند تصویر انتخاب ساقه ها و محل برش را انجام دهید ولی در برخی از شاخه ها حتما اجازه بدید تا 3 الی 4 و یا 1 الی 3 برگ روی ساقه بماند و یا میتونید 10 الی 15 سانتی متر پایین را رو گیاه بگذارید بماند و بقیه آن را برش بزنید.  به این نکته هم توجه داشته باشید که چون ساقه های این گیاه تو خالی هستند بعد از هرس حتما از چسب مخصوص هرس گیاهان آپارتمانی یا گل استفاده کنید تا گیاه شما دچار مشکل نشوذ.

نحوه هرس بنت قنسول
نحوه هرس بنت قنسول

هرس بعد از تعویض گلدان

برخی این سوال را میکنند که آیا میشود ابتدا گلدان گیاه را تعویض کنیم و سپس اقدام به هرس بنت قنسول کنیم؟ در پاسخ باید گفت که بله میتونید ولی حتما بعد از تعویض گلدان اجازه بدین تا گیاه به مدت 6 هفته دچار شوک نشود. شما میتوانید در مدت رشد گیاه هم عمل سر زنی را انجام دهید ولی آخرین هرس باید در اواخر مرداد و اوایل شهریور باشد و پس از آن به هیچ وجه اقدام به هرس نکنید. چون باعث میشود گیاه شما دیگه گل نده

زمان گلدهی و شرایط آن

بریا فراهم کردن شرایط گلدهی بنت قنسول باید ابتدا شرایط نوری مناسب را فراهم کنید به این شکل که طولانی شدن شب و تاریکی به گلدهی این گیاه کمک زیادی خواهد کرد در طبیعت این گیاه از اواخر پاییز و اوایل زمستان گلدهی خود را آغاز میکند، ولی شما باید در طول روز نور کافی برای آن فراهم کنید و در زمان شب هم تاریکی بین 12 الی 14 ساعت را برای آن فراهم کنید تا گیاه شما به گل ینشیند.

مطالب مرتبط :

زرد و پژمرده شدن برگ بنت قنسول

علت پژمرده شدن و ریزش برگ های بنت قنسول

روش های ضدعفونی کردن خاک گلدان