علت پژمرده شدن و ریزش برگ های بنت قنسول

بنت قنسول - گل من و تو

سلام خیلی از دوستان در مورد علت ریزش برگ بنت قنسول از ما میپرسن که میخوام در این مطلب چند نکته کاربردی و علت ریزشو براتون عرض کنم پس با ما همراه باشید.

ریزش برگها : عامل آن می تواند کمبود ازت باشد . البته ضعف ریشه ها ، آبیاری زیاد ، بیماری های ریشه و زیادی کودهای شیمیایی هم می تواند باعث زردی و ریزش برگها شود .

شرایط سرما و خاک مرطوب بیماریهای ریشه را افزایش می دهد. اگر برگهای پایین زرد شدند و ریزش کردند حتما شرایط محیطی و رطوبتی خاک گیاه را بررسی کنید زیرا این مسئله ممکن است به دلیل پوسیدگی ریشه باشد.

بنر گل من و تو

قارچ و ریزش برگ بنت قنسول

ریزش برگ بنت قنسول - گل من و تو

قارچ های مختلفی می توانند منجر به پوسیدگی ریشه های این گیاه شوند.پژمردگی ناشی از قارچ فیتوفترا در مواردی باعث پژمردگی و خشک شدن برگهای یک شاخه در گلدان شده و در موارد دیگر باعث پژمرده شدن و خشکیدگی قسمتهای انتهایی ساقه ها خواهد گردید.در صورتی که بیماری در قسمت اتصال ساقه به خاک ظاهر شود باعث پژمردگی و خشکیدگی تمام بوته خواهد شد.جهت کنترل شیمیایی بیماری ضدعفونی خاک گلدان با قارچکش متالاکسیل به صورت مخلوط نمودن این سم به میزان 0/5-0/3 درصد با خاک توصیه می شود

کمبود نیتروژن

ریزش برگها میتواند از کمبود نیتروژن (ازت) باشد از طرفی دیگر پیچ خوردگی به سمت پایین برگهای جوان و ریزش و ظهور نوارهای زرد روی برگها ممکن است از تجمع و سمیت آمونیوم (نوعی ترکیب حاوی نیتروژن) باشد که در دماهای پایین و رطوبت زیاد موجب صدمه به گیاه میشود. بنابراین در استفاده از کودهای حاوی نیتروژن باید دقت داشته باشیم که کودیاری بیش از اندازه نیز برای گیاه مضر است و بهتر است کودها در حداقل ممکن به گیاه داده شود.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: