پاک کردن لکه از میز قهوه خوری

پاک کردن لکه از میز قهوه خوری
پاک کردن لکه از میز قهوه خوری

با گذشت زمان، مایعات / نوشیدنی، گرما و سیگار، چربی و خاک می تواند لکه های ناپسندی را بر روی میزهای قهوه و سایر وسایل خانه ایجاد کند. در حالی که اکثر پاک کننده های چوب به راحتی می تواند برخی از لکه ها را برطرف کنند. با چند مورد اقلام و محصولات خانگی ساده، می توانید لکه ها را از یک میز قهوه خوری حذف کنید و مبلمان خود را دوباره به حالت جدید بازگردانید. در این مطلب با روشی برای پاک کردن لکه از میز قهوه خوری آشنا می شویم.

 

مواد و وسایل مورد نیاز:

– پارچه حوله ای یا لته
– خمیر دندان غیر ژلی
– جوش شیرین
– آب لیمو
– پاک کننده چوب
– روغن بزرک
– سنگ جلا
– سفید کننده
– سرکه سفید

 

پاک کردن لکه از میز قهوه خوری
پاک کردن لکه از میز قهوه خوری

 

دستورالعمل:

– لکه ها را از میز قهوه خوری چوبی با استفاده از خمیر دندان، جوش شیرین و آب حذف کنید. حدود 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و خمیر دندان را به لکه اضافه کنید. از یک پارچه استفاده کنید تا خمیر دندان و جوش شیرین را با حرکت دایره ای روی لکه ها بمالید. با یک پارچه مرطوب دیگر خمیر دندان را از میز قهوه خوری پاک کنید. اجازه دهید تا میز با هوا خشک شود.

بنر گل من و تو

 

حذف علائم حرارت و پاک کردن لکه های سیگار

– از آب لیمو برای حذف علائم حرارت از میز قهوه خوری چوبی استفاده کنید. ابتدا مناطق آسیب دیده را با پاک کننده چوب تمیز کنید تا خاک و چرک روی سطح را از بین ببرید. سپس با یک پارچه حوله ای آن را خشک کنید. حداقل 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را به تمام مناطق آسیب دیده اعمال کنید و با یک پارچه با حرکت دایره ای مالش دهید تا لکه ها برطرف شوند. برای پاک کردن لکه های سیگار از میز قهوه خوری، یک خمیر با استفاده از سنگ جلا و روغن بزرک ایجاد کنید. با استفاده از یک پارچه منطقه را بسابید تا لکه سوختگی ناپدید شود. سپس با یک پارچه خشک آن را تمیز و خشک کنید.

 

پاک کردن لکه های ناشی از مایعات و نوشیدنی ها

– آمونیاک را روی لکه های ناشی از مایعات و نوشیدنی ها اعمال کنید. لکه های مایع را در اسرع وقت برای جلوگیری از آسیب دائمی تمیز کنید. اکثر مایعات حاوی اسیدها و سایر مواد تشکیل دهنده هستند که می توانند به میزهای قهوه خوری آسیب برسانند و باعث می شوند که برطرف کردن لکه ها مشکل باشد. با استفاده از یک پارچه مرطوب، 1 قاشق چای خوری آمونیاک را روی لکه بمالید. اجازه دهید آمونیاک به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس یک پارچه خشک آن را تمیز و خشک کنید، و میز قهوه خوری را با استفاده از پرداخت چوب صیقل دهید.

 

پاک کردن لکه های ایجاد شده در اثر کار زیاد

– برای پاک کردن لکه های ایجاد شده در اثر کار زیاد روی میز قهوه خوری، از سفید کننده قوی استفاده کنید. نوارچسب را به مناطقی از میز که هیچ لکه ای ندارند، بچسبانید. بنابراین به مناطق سالم و تمیز با سفید کننده آسیب نمی رسانید. ابتدا مقدار کمی از سفید کننده بر روی لکه در منطقه آسیب دیده برای امتحان بریزید و اجازه دهید تا سفید کننده به مدت 15 دقیقه بماند. در صورتی که لکه حذف نشد،  با یک شرکت بازسازی چوب حرفه ای برای خدمات تمیزکاری حرفه ای و راهنمایی ها مشورت کنید. اما اگر لکه ناپدید شد، سفید کننده را بر روی مناطق آسیب دیده بریزید و اجازه دهید تا روی لکه خشک شود. هنگامی که سفید کننده کاملا خشک شد، میز قهوه خوری را با آب و سرکه سفید بشویید.

 

امیدوارم از آموزش پاک کردن لکه از میز قهوه خوری لذت برده باشید.