استایل مینیمال چیست و چگونه با کمترین ها خوشتیپ باشیم؟

خوشتیپ شدن با استایل مینیمال
خوشتیپ شدن با استایل مینیمال

خوشتیپ بودن با استایل مینیمال : آیا شما میدونید مینیمالیسم به چه معناست و استایل مینیمال چطوریه؟ اصول استایل مینیمال چیه و چطور میشه با رعایت این اصول به سبک منیمال لباس پوشید؟ رنگ هایی که تو این استایل به کار میره چیا هستند و چرا؟ زندگی به سبک مینیمال این روز ها خیلی پرطرفداره و شما با هزینه کم میتونید لباس هایی داشته باشید که به راحتی با همه چی قابل ست کردن هستند. این سبک بهتون کمک میکنه کمدتون رو از لباس های اضافی که خیلی هم پوشیده نمیشه خالی کنید. اگر دوست دارید جواب سوال های بالا رو بدونید و خیلی راحت علاوه بر سادگی شیک پوش باشید، این مطلب رو از دست ندید

مینیمالیسم چیست؟

مینیمالیسم یا ساده گرایی یک مکتب هنریه که اساس اون بر مبنای سادگیه. مینیمالیسم رو در بخش های مختلف هنر مثل موسیقی، نقاشی، طراحی لباس، عکاسی و … میتونید ببینید. در دنیای امروز که زندگی پیچیده تر شده و انسان ها زمان کمتری دارند و بیشتر از گذشته دچار اضطراب و استرس میشن، این سبک زندگی بهمون کمک میکنه که زمان و هزینه کمتری برای انتخاب هامون صرف کنیم. مینیمالیسم بهمون یاد میده چطوری از مصرف گرایی دوری کنیم و با داشتن هر آنچه که واقعا نیازمون هست و برامون اهمیت داره، خوشحال تر زندگی کنیم. وقتی که تبلیغات میخوان با به وجود آوردن احساس نیاز در مخاطبان اونها رو تشویق به داشتن وسایل جدیدی بکنن که اغلب خیلی هم به درد نمیخورن، میشه با سبک مینیمال در جهت تغییرات مثبت قدم برداشت و در نتیجه احساس شادی، رهایی و آرامش بیشتری رو تجربه خواهید کرد.

تیپ زنانه رسمی با استایل مینیمال
تیپ زنانه رسمی با استایل مینیمال

استایل مینیمال:

در این سبک لباس ها و وسایل اضافی دیده نمیشه و در عوض آیتم ها طوری انتخاب میشن که همیشه قابل استفاده هستن و هیچوقت از مد نمیفتن. یکی دیگه از ویژگی های استایل مینیمال محدود بودن رنگ هاست بنابراین شما میتونید با داشتن تعداد کمی لباس، استایل های متنوع بسازید. بطور کلی زرق و برق، پارچه‌های براق، منجق و مروارید، پولک، مهره، سنگ دوزی، گلدوزی و نقش و نگار در طراحی لباس‌های مینیمال هیچ جایی نداره. میشه که تو آیتم ها رد کمی از زرق و برق هم وجود داشته باشه به شرطی که این کار با ظرافت و خلاقانه انجام شده باشه و تو ذوق نزنه.

بنر گل من و تو

در این استایل به جای اضافه کاری ها و استفاده از مدل های شلوغ تمرکز روی برش های خلاقانه و زاویه دار و کیفیت پارچه ها و دوخت اونهاست. در استایل مینیمال لباس‌ها به گونه ای انتخاب میشن سیلوئیت زیبا داشته باشن و خطوط سایه روشنی رو بعد از پوشیدن ایجاد کنن. یعنی لباسی که به تن می‌کنید باید برش و خط بدن شما رو نشون بده و زیبایی اندام کاملا مشخص بشه.

در مجموع استایل مینیمال بهتون کمک میکنه که تو انتخاب لباس ها گیج و سردرگم نشین و با صرف زمان و هزینه ی کمتر، بهترین استایل رو بسازید.

رنگ سفید در استایل مینیمال لباس
رنگ سفید در استایل مینیمال لباس

[button type=”3d” color=”#ff004e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/eb66ed22-15cb-4237-9d7c-87e36282746a”]پرفروش ترین لباس های زنانه[/button]

رنگ ها در استایل مینیمال:

همونجوری که گفتیم در استایل مینیمال پالت رنگی محدودی وجود داره. در این استایل از رنگ های خنثی مثل سفید، مشکی، خاکستری و رنگ های نود و کرم، سورمه و قهوه ای استفاده میشه که البته سفید و مشکی رنگ های اصلی هستند و با همه رنگ ها قابلیت هماهنگی دارند.

این به این معنی نیست که اصلا نمیتونید از رنگ های دیگه استفاده کنید بلکه میتونید نهایتا یک آیتم رو از سایر رنگ ها مثل قرمز، سبز و … انتخاب کنید.

لباسهایی که انتخاب میشن ساده هستند و از نقش و نگار و طرح های شلوغ هیچ خبری نیست مگر راه راه. شما مجاز به استفاده از طرح راه راه( افقی یا عمودی) در یکی از آیتم ها هستید.

اجزای اصلی استایل مینیمال:

  • برای داشتن استایل مینیمال به شلوار با رنگ های سفید، مشکی یا آبی در کمد لباس هاتون احتیاج دارید. مدل شلوار هم میتونه هر جوری باشه راسته، مام فیت، بوت کات و … مهم اینه که راحت باشه. یه کمربند ساده هم در کنارش میتونه زیبایی کار رو چند برابر کنه
  • یک تیشرت، یقه اسکی، شومیز و بافت به رنگ های سفید، مشکی و نود که تو فصل های مختلف یا سایر آیتم ها قابل هماهنگی باشه. البته اینجا میتونید از طرح های راه راه هم استفاده کنید
  • مانتو، بارانی، ترنچ کت و پالتو با رنگ های خنثی مثل کرم، سورمه ای، قهوه ای و خاکستری. کارها باید ساده و به دور از نقش و نگار و شلوغی باشن.
  • اکسسوری ها در استایل مینیمال ساده و ظریف هستند. انتخاب ما جواهرات و سایر اکسسوری های دور از تزیینات اضافه و بزرگ نمایی هست. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که کارای شلوغ و پر نگین رو دوست دارند، بهتره این استایل رو فراموش کنید.
  • در این استایل راحتی یک اصل مهمه پس کفش هایی رو انتخاب کنید که رنگشون خنثی بوده و کاملا راحت باشن تا به راحتی با لباس ها قابل ست شدن باشن.
  • آرایش هم مثل سایر بخش ها بهتره خیلی کم و طبیعی باشه. پس آرایش غلیظ رو در این استایل فراموش کنید. همینطور رنگ و مدل موها ساده بوده و رنگ های فانتزی انتخاب مناسبی نخواهد بود چرا که یک مینیمالیست همیشه انتخاب هاش بر مبنای سادگیه.
استفاده از پیراهن راه راه
استفاده از پیراهن راه راه

نکته: قرار نیست که اندازه ی لباس ها در این استایل گشاد و اورسایز باشه. بلکه همونطور که گفتم مهم راحتی و اندازه بودن لباس هاست.

مدل های مختلف لباس در استایل مینیمال

فرقی نمیکنه که خانم باشید یا آقا، فارغ از جنسیت میتونید استایل مینیمال رو انتخاب کنید و با رعایت اصول و کمی خلاقیت در کمال سادگی، خوشتیپ و جذاب باشید. که در زیر میتویند مدل های مختلف استایل مینیمال برای آقایان و خانم ها رو مشاهده کنید.

استایل مینیمال لباس زنانه

[button type=”3d” color=”#ff004e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/eb66ed22-15cb-4237-9d7c-87e36282746a”]پرفروش ترین لباس های زنانه[/button]

تصاویر بیشتر:

استایل مینیمال لباس زنانه

استایل مینیمال لباس زنانه

استایل مینیمال لباس زنانه

استایل مینیمال لباس زنانه

استایل مینیمال لباس زنانه

استایل مینیمال لباس زنانه

[button type=”3d” color=”#ff004e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/4f1b6df9-a88e-4e39-94c2-fdfc95d6731f”]پرفروش ترین لباس های مردانه[/button]

استایل مینیمال لباس مردانه

استایل مینیمال لباس مردانه

استایل مینیمال لباس مردانه

استایل مینیمال لباس مردانه

استایل مینیمال لباس مردانه

 

حتما مطالعه کنید : نحوه شستن لباس مشکی و تیره