آیا بامبو در فنگ شویی ثروت و شانس میاره ؟ چه تعداد بخریم و کجا قرار بدیم؟

بامبو در فنگ شویی
بامبو در فنگ شویی

گیاه بامبو در علم فنگ شویی : خواص بامبو در فنگ شویی، ویژگی ها یا نگهداری بامبو توی خونه و حتی تعداد بامبوها در فنگ شویی هر جای دیگه یه سری ملزومات داره که اگه اونهارو رعایت بکنید نتایج بهتری رو خواهید دید، اصلا تعداد بامبو در فنگ شویی چند عدد باشه؟ جای بامبو در فنگ شویی رو میدونید؟ وقتی میخواستم در مورد این موضوع مقاله بنویسم حتی معنای لغوی فنگ شویی رو نمیدونستم و ممکنه شما هم فقط این کلمه به گوشتون خورده باشه . پس همراه من باشید تا زیر و زبر این موضوع رو در بیاریم . 

اصلا فنگ شویی یعنی چی؟

فنگ شویی (به چینی: 風水)  از دو بخش کلمه چینی “فنگ” و “شویی” تشکیل شده که به ترتیب به معنای باد و آب هستن و احتمالا از یه شعر باستانی چینی که مفهوم جریان زندگی رو داشته گرفته شده . 
به طور کلی هدف فنگ شویی تمرینی هست برای چیدمان اشیاء اطرافمون جوری که با طبیعت تعادل داشته باشه و یه هماهنگی خاصی بین شخص و محیط اطرافش ایجاد کنه . 
توی فرهنگ آسیایی این فرهنگ تائو نام داره که به معنی راه هستش . تائولیسم راه طبیعت ترجمه میشه و فنگ شویی هم منعکس کننده طبیعت هستش . اصول فنگ شویی شامل : اصل فرماندهی ، باگوا و پنج عنصر هست .

ویژگی های بامبو ، غول پیکر ترین چمن دنیا

محبوبیت بامبو در چند سال اخیر در کنار زیبایی های بصری اون یه سری دلایل علمی دیگه هم داره که خیلی از کشور ها برای معاش به اون وابسته هستن . بامبو درخت نیست بلکه یک علف غول پیکر هستش . ساقه ی نی اون خیلی متراکم رشد می کنه و میتونه تا ارتفاع 40 متر هم قد بکشه .
با اینکه بامبو یه گیاه مفید هست توی یه سری کشور ها (خصوصا استرالیا) یه آفت به حساب میاد ، بخاطر رشد بیش از حد و اشغال زمین های زراعی وسیع . 

بنر گل من و تو

جدا از ویژگی های بامبو مثل : تولید کاغذ یا پوشاک، به عنوان مصالح ساختمانی مانند کف‌پوش، رویه نیمکت‌ها، نرده‌ها و پرده‌ها یا حتی به‌عنوان منبع غذایی در شاخه‌های خوراکی استفاده میشه یه کاربرد خیلی خفن دیگه داره .

آیا بامبو در فنگ شویی ثروت و شانس میاره ؟ چه تعداد بخریم و کجا قرار بدیم؟
بامبو در فنگ شویی و انرژی مثبت

بامبو در فنگ شویی:

از نظر چینی ها این گیاه بامبو خوش یمن و خوش شانس هست چون تمام پنج اصل فنگ شویی رو داره . در علم فنگ شویی اعتقاد به اینه که اگه این گل تو  جایی باشه خوش شانسی میاره . گیاه بامبو ثروت هم با خودش میتونه همراه کنه ، ثروت و شانس .پس اگه میخواین زندگی آروم و پر از ثروتی داشته باشید و همش خوش شانسی بیارید این گل ممکنه به کارتون بیاد .

تعداد بامبو ها در علم فنگ شویی:

در علم فنگ شویی به تعداد بامبو اهمیت زیادی داده شده و شاید شما هم شنیده باشید که باید تعداد بامبو هایی که نگهداری میکنید فرد باشه ! چه لزومی به فرد بودن تعداد بامبو وجود داره ؟ چینی ها معتقدن بامبو هایی که به تعداد زوج نگهداری میشن خشک میشن .

تعداد بامبو ویژگی ها
یک سادگی
دو عشق
سه سلامتی و ثروت
چهار چهار عدد در فنگ شویی توصیه نمیشه
پنج طول عمر
شش کمک آسمانی
هفت سلامتی
هشت باروری
نه بی نظیر در جذب ثروت و سلامتی
بیست و یک بهترین برای بامبو ، تمامی ویژگی هارو داره
ویژگی های تعداد مختلف بامبو در فنگ شویی

چرا به بامبو گیاه پنج عنصر میگن؟

توی چینی عنصر چهارگانه نداریم ! بر خلاف عناصر چهارگانه، چینی ها معتقد نبودن که جهان از عناصر پنجگانه ساخته می‌شه بلکه معتقد هستن که این عنصرها نشانگر تغییر هستن و هرکدوم  عنصر بعدی رو آفریدن . پنج عنصر همون  خاک، فلز، آب، چوب و آتشه که  از سنت تائوئیست اومده . عناصر پنج مرحله به هم مرتبط  هستن که با هم کار می کنن تا یک سیستم کامل رو ایجاد کنن. به طور معمول، تمرین فنگ شویی باعث ایجاد تعادل بین این پنج جنبه تو خونه یا هر جای دیگه میشه .

چوب : خود بامبو 
خاک : خاک گلدون یا باغچه ی بامبو 
آب : آبی که با اون رشد و نمو میکنه 
آتش: ظروف سفالی که توی کوره میره ( اکثرا اون ها رو با روبان قرمز تزِئین میکنن)
فلز : بامبو رو میشه تو ظروف سفالی نگهداری کرد ( یا یه سکه ازش آویزون میکنن )

چینی ها برای نشون دادن عنصر آتش دور گلدان رو با روبان یا پارچه ی قرمز تزِئین میکنن و از دو طرف بامبو سکه آویزون میکنن تا همه ی این پنج عنصر رو نشون بدن . 

تزیین خانه با بامبو
تزیین خانه با بامبو

تزئین خونه با بامبو برای جذب ثروت:

با گیاه بامبو میتونید دکوراسیون ساده و در عین حال مطابق با علم فنگ شویی به خونتون بدید . گذاشتن یک شاخه بامبو خوش شانس  روی میز نشیمن یا میز کار در کنار ظاهر ساده و شیک برای جذب انرژی هم کمک زیادی میکنه و در طول روز حس خوب ، انرژی مثبت و خبرهای خوش کاری و پول بهتون میده 🙂 

هر چند شاخه بامبو که دارید رو توی سمت شرقی و غربی اتاق یا میز مورد نظرتون بزارید تا نتیجه بهتری بگیرید . این نوع دکوراسیون حتی میتونه تو خونه هایی که برای فروش گذاشته میشن نتایج مثبتی رو داشته باشه ، هم دکور شیک و هم شانس فروش تو بالاترین قیمت .
اگه به گل و گیاه علاقه دارید شاخه های مینیمال بامبو برای تبدیل کردن اتاق نشیمن یا محل کار به یک باغ سبز گزینه خوبیه ، حضور و عشق مادر طبیعت رو هر لحظه احساس میکنید و آرامش هدیه ی همیشگی این گیاه ارزشمنده . 
زمانی که به ثروت و آرامش فکر میکنید این گیاه کمک کننده ست یعنی ممکنه اون احساسی که دارید رو توی وجودتون چند برابر بکنه و فراوانی بیشتری رو با خودش به همراه داشته باشه .

بامبوی پیچی ، بامبو های وارداتی:

تمام بامبوهایی که در ایران میشه یافت کرد وارداتی هستن ، این نوع بامبو بیشتر در دسترس ماست و توی همه ی گل فروشی ها میتونید اون رو پیدا کنید . 

بهترین راه های نگهداری بامبو:

بهترین و راحتترین نوع نگهداری بامبو توی ظروف بلند شیشه ای یا فلزی هستش با یک مقدار مناسبی آب و نور کافی (غیر مستقیم) 
گذاشتن بامبو جلوی آفتاب باعث خشک شدن برگهای بامبو میشه پس از این بامبوهای خوش شانس مراقبت کنید . علت خشک شدن برگ های بامبو

خیلی از انواع گیاه بامبو نیاز به خاک ندارن و بهتره اونهارو تو آب یا (ژل خاک) نگهداری کنید . 
میتونید بامبو رو توی گلدون هم بکارید ، یادتون نره که به طور منظم آبیاری کنید.
یادتون نره اگه شاخه ای از بامبو ها زرد شده باشه یا در حال خراب شدن باشه حتما اون رو جدا کنید و دور بیاندازید چون از لحاظ فنگ شویی این موضوع اصلا درست نیست که گیاهی بیمار رو نگهداری کنید . 

گلدون سفید یا سبز رنگ گزینه ی خوبی برای انواع بامبو میتونه باشه . قبل از اقدام به تکثیر بامبو این مطلب رو حتما بخونید .

برای جذب انرژی بیشتر گلدان بامبو رو کجا بزارم؟

مهم نیست که شما این گیاه رو کجا دارید استفاده میکنید ، چه توی خونه یا محل کار یا حتی اتاق خواب و توالت ، بهترین پوزیشن گذاشتن این گیاه در سمت شرق و غرب اون فضا هستش . ( البته اگه یک گلدون بامبو دارید اون رو در سمت شرقی بزارید تا از انرژی بیشتری بهره ببرید ) گذاشتن شمع در کنار بامبو در گوشه های شرقی چه به لحاظ جذب و چه به لحاظ زیبایی شناختی منظره ی فوق العاده ای رو ایجاد میکنه . 
رنگ صورتی هم خوش یمنه و داشتن دیوار های صورتی و یه گلدون خوشگل بلند بامبوی پیچی زیبایی خیره کننده ای رو به اتاق خوابتون میده.

محل قرار گیری بامبو در فنگ شویی
محل قرار گیری بامبو در فنگ شویی

چرا گل یا گیاه های دیگه پنج عنصر فنگ شویی رو نمیتونن داشته باشن؟

شاید برای شما مثل من این سوال ایجاد شده باشه که خب ، این پنج تا عنصر که چیزی نیستن و میشه تو گل های دیگه هم اونهارو آورد و به عنوان یک سمبل از خوش شانسی و ثروت توی گلخونه گذاشت  ، 
اماااااا 
این گیاه چون شرایط خاص و فسلفه ی پنهانی که داره میشه برای پنج عنصر استفاده بشه و این قانون برای گیاه های دیگه به هیچ عنوان وجود نداره . 

شاید براتون جالب باشه که تعداد بند های گیاه بامبو توی معنی اون تاثیر داره ، مثلا بامبویی که دو بند داره برای بهبود روابط زوج ها ، عشق و دوستی و محبت و … بین دو فرد تاثیر میذاره . 
بامبویی که سه بند داره خوشبختی و آرامش برای صاحبش میاره .

بهترین بامبو برای جذب ثروت کدومه؟

اگه دنبال جذب ثروت هستید باید به دنبال بامبوهای بلند برید ، بامبو هایی که بیشتر از شش بند دارن بهترین نوع بامبو هستن .

چرا تعداد بامبو باید فرد باشه؟

این موضوع بی ربط به قانون عنصر پنج نیست ، داشتن سه بامبو خوشبختی و پنج بامبو برای سلامتی و نه بامبو برای شانس توی اکثر امور خوبه . بعضیا میگن اگه تعداد بامبو زوج باشه گیاه خشک میشه یا رشد مطلوبی نخواهد داشت . 

چرا به بامبو روبان قرمز میبندن؟

یکی از دلایلی که از روبان قرمز استفاده میکنن بخاطر اینه که رشد گیاه رو بیشتر میکنه و موضوع دیگه عوامل فنگ شویی ( پنج عنصر آتش ) ربط داره .

لاکی بامبو یا همون بامبوی خودمون سالهاست به عنوان یک نماد سعادت ، خوشبختی ، شانس و ثروت توی خیلی از فضاها نگهداری میشه .
تو این مطلب در مورد جزئیات بامبو در علم فنگ شویی ، تعداد مختلف بامبو و نماد های مختلف اون و همینطور محل قرار دادن گلدان بامبو صحبت کردیم ، اگه به انرژی و قانون جذب و از این حرفا اعتقاد دارید داشتن یه گلدون بامبو نه تنها جلوه ی زیبایی به خونتون میده بلکه میتونید به جذب ثروت و سلامتی هم گوشه چشمی داشته باشید.