جذاب ترین ترفندها برای چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب
چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب : چیدمان یک اتاق خواب زیبا به همین راحتی‌ها هم که فکرمی‌کنید نیست. باید مسائل زیادی مانند اندازه اتاق را در نظربگیرید. حالا خواه اتاق کوچک باشد با بزرگ باید بتوانید متناسب با اندازه اتاق وسایل را تهیه‌کنید. عده‌ای تصورمی‎‌کنند تنها چیدمان اتاقهای خواب کوچک مشکل است. باید بگوییم چنین تصوری غلط است. در این مطلب به شما راهکارهایی برای چیدمان هر نوع اتاق خوابی ارائه‌ دادیم. اگر فضای کافی ندارید یا حتی اتاق خواب بزرگی دارید ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور از فضاها و وسایل استفاده‌کنید.

معمولاً تخت را وسط اتاق و عسلی‌ها را طرفین آن می‌گذارند. گاهی زوایا و گوشه‌های اتاق به فراموشی سپرده‌می‌شود. تکلیف میزهای کنار تختخواب و میز توالت چه می‌شود؟ فرض کنید طول اتاق زیاد بوده و فضای مرده زیادی داشته باشید. چیدمان اتاق به چه صورت است؟ قالیچه در کجای اتاق قرار‌می‌گیرد؟ گفتنش ساده است اما در عمل باید دید چه چیدمانی اتاق را چشمگیرتر و زیباتر می‌کند. با چند قانون ساده می‌توانید حداکثر استفاده را از اتاق خواب ببرید و اتاق خواب ایده‌آلی داشته‌باشید.

در این مطلب به اتاق خواب کوچک، پر کردن زوایا، اتاق خوابهای بزرگ و … می­پردازیم. نگاهی به طرح زیر از یک اتاق خواب بیندازید.

بنر گل من و تو

چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک
چیدمان اتاق خواب کوچک

طرح: آیا اتاق خوابتان به اندازه کافی بزرگ نیست تا  تخت و عسلی‎ها را در آن بگذارید؟ می‌توانید فضا را سازماندهی‌کنید.

هیچ کس دوست ندارد که تخت را جفت دیوار قراردهد. اما این کار کمک‌می‌کند تا فضای بیشتری در سمت دیگر ایجاد شود. بدین شکل می‌توانید میزهای کنار تخت و عسلی‌ها را جادهید. یک شلف دیواری در سمت مقابل به خوبی گوشه ها را می‌پوشاند. ضمن اینکه می‌توانید برای قرار دادن یک سری وسایل از آن بهره‌ببرید. وسایلی چون گلدان‌های کوچک تزئیینی، کتاب و مانند آن.

تخت: بهتر است تختی با کشوهایی که درون آن تعبیه‌شده به جای میز توالت انتخاب‌کنید. به این شکل از فضایی که تخت اشغال می‎‌کند برای جا دادن لباسها هم استفاده‌کرده‌اید.

اگر نیاز به کمدی برای لباسها دارید ولی فضا ندارید، خرکی کوچک برای لباسها تهیه‌کنید. یک نیمکت یا چهارپایه کوچک کنارش قرار دهید. می‌توانید کیف یا خرده‌ریزهای دیگر را رویش قرار‌دهید. انداختن این وسایل کف اتاق، باعث شلوغی و به‌هم ریختگی اتاق خواب می‌شود.

نکته: وجود یک آیینه باعث‌می‌شود فضای اتاق بزرگتر به‌نظر بیاید. نصب یک آیینه قدی بزرگ بسیار ایده‌آل به‌نظر‌می‌رسد.

چیدمان اتاق خواب با اندازه معمولی

چیدمان اتاق خواب با اندازه معمولی
چیدمان اتاق خواب با اندازه معمولی

طرح: اگر اتاق خواب نسبتاً بزرگ است می‌توانید فرش بزرگی در آن بیندازید. بدین ترتیب فضای بزرگ اتاق را مهار کنید. عسلی‌ها را طرفین تخت گذاشته و رویشان آباژور بگذارید. جلوی دیوار مقابل تخت، میز توالت و صندلی را بگذارید. این چیدمانی کلاسیک بوده که همیشه جواب‌می‌دهد و قدیمی نمی‌شود.

تخت: در یک اتاق خواب مربعی شکل با سایز معمولی، می‌توانید از تخت سلطنتی استفاده‌کنید.

اگر فضای کافی دارید، به شما توصیه‌می‌کنیم نیمکتی پای تخت بگذارید.

اولین قدم برای خرید یک گل

چیدمان اتاق خواب باریک و کشیده

چیدمان اتاق خواب باریک و کشیده
چیدمان اتاق خواب باریک و کشیده

طرح: چیدمان این اتاقها همیشه چالش‌برانگیز است. شاید تصور کنید برای چیدمان یک اتاق خواب باریک و کشیده، بهتر است تخت را ته اتاق بگذارید. اما به شما توصیه‌می‌کنیم تخت را جلوی دیواری که طول بیشتری دارد بگذارید، درست وسط دیوار.

چون فضا بزرگ است، پیدا کردن فرش بسیار بزرگ هم سخت است و هم گران تمام می‌شود. به جای این کار قالیچه کوچک زیبایی را روی گلیم بزرگ ارزانتری پای تخت بیندازید. به جای میزهای کنار تخت، می‌توانید چهار کشوهای بزرگتری قرار‌دهید تا فضای بیشتری را اشغال‌کند.

تخت: در چیدمان این اتاق خواب می‌توانید از تخت سلطنتی استفاده‌کنید.

چنین اتاق خوابهای بزرگی معمولا کمدهای دیواری و گنجه‌های بزرگی هم دارند. پس می‌توانید از میزهای کشودار برای لباس صرفنظر کنید. در عوض وسایل دیگری در اتاق قراربدهید.

مثلاً گوشه‌‌ای برای مطالعه در نظر بگیرید. یک میز و چند کتاب، قفسه‌ای چوبی و دیواری برای کتابها. تا در ساعات فراغت با آسایش به مطالعه بپردازید. یا یک نیمکت زیبا، یا یک گلدان برای پر کردن گوشه اتاق. نیازتان را ارزیابی کرده و طبق همان طرحتان را پیش‌ببرید.

مطلب مرتبط :

چیدمان اتاق خواب مهمان

چیدمان لوازم ارایشی

ایده‌های چیدمان گیاهان آپارتمانی