تزئین خانه با درختچه بونسای

بوسنای برای دکوراسیون - بونسای برای خانه

همانطور که میداندی بونسای یک هنر میناتوری ژاپنی است به به تدریج در سراسر جهان گسترش یافت، دلیل این گسترش را میتونیم جذابیت و عجیب بودن این درحتچه است. اگر بخوام بهتر بگم بونسای شاهکار هنر و علم باغبانی است که توسط ذهن خلاق هنرمند خلق می شود. در این مطلب میخواهیم خانه خود را با بونسای تزیین کنیم.

بونسای چیست؟

بونسای یا همان بن سای به درخت‌هایی  گفته میشه که در طبیعت در اندازه‌های بزرگ و چند متری  وجود دارد ولی با کمک روش‌های خاص پرورش که بیشتر شامل هرس میشه گیاه را در اندازه خیلی کوچک‌تر نگهداری می کنند و اجازه رشد بیشتر بهش نمیدن.البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که بونسای به علت رشد در یک محیط کوچک و محدود، از نظر تبادلات غذایی، خیلی با گیاهی که در باغچه یا جنگل رشد می‌کند متفاوت است.

پس با ما همراه باشید با مثال های از استفاده بونسای به عنوان گیاه تزئینی در دکوراسیون منازل و محل کار.

بنر گل من و تو

بونسای برای اتاق نشیمن

بونسای برای اتاق نشیمن

 

یک درخت بونسای می تواند یک زیبایی شگفت انگیز برای یک اتاق نشیمن مدرن باشه. اگر درخت بونسای شما بزرگ باشه میتونه کنار مبل و نزدیک پنجره قرار بگیره ولی اگر از بونسای های کوچک استفاده میکنید قرار دادن روی قفسه، میز عسلی یا در فضای ای که دارای قابلیت دیده شدن باشه ، می تواند تبدیل به یک نقطه کانونی جذاب بشه و برای ایجاد یک محیط آرامش بخش، به شما کمک کنه.

بونسای برای فضاهای کوچک

استفاده از بونسای در خانه های کوچک

 

با توجه به این نکته که در اول این مطلب گفتیم بونسای ها را به نحوی هرس میکنیم که یک درختچه کوچک و زیبا داشته باشیم در نتیجه میتوان گفت که برای استفاده در فضاهای کوچک بسیار پرکابرد هستن. این یک خانه بسیار کوچک است و بونسای کاملا بر روی میز ناهارخوری کوچک قرار گرفته. این تناسب زیبا باعث حقظ تعادل و انسجام دکور شده است.

پس یک انتخاب بسیار هوشمندانه و زیبا برای خانه های کوچک میتواند بونسای باشد.

بونسای برای حمام و دستشویی

استفاده از بونسای برای حمام و دستشویی

 

میتونیم درختچه بونسای رو یکی از بهترین انتخاب ها برای حمام و دستشویی ها دانست، البته نه برای هر حمام و دستشویی بیشتر برای مکانهایی که طراحی مدرن و مینیمالیست داشته باشه.

به علت بالا بودن رطوبت در حمام و دستشویی میتوان بهترین انتخاب و گزینه برای این مکان ها استفاده از بونسای پرتقال دانست که زیبایی منحصر به فردی به دکور شما میده.

بونسای برای میز غذاخوری

استفاده از بونسای برای میز غذاخوری

 

میتونم یک پیشنهاد شگفت انگیز ولی زیبا بهتون بدم، تا حالا از یک درخت بونسای به عنوان یک مرکز برای میز ناهارخوری استفاده کرده اید؟ من پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید (اگر میخواهید چشم جاری خودتونو در بیارید این کارو حتما انجام بدین 🙂 )، به خصوص اگر بقیه دکور شما نیز کمی جذابیت سنتی داشته باشه. شاید بتونید برای کامل شدن دکورتون آن را با آثار هنری یا لوستر ترکیب کنید.

بونسای برای فضای باز

استفاده از بونسای برای حیاط

 

انواع خاصی از درختان بونسای هم برای فضای باز و بیرون مناسب هستند. در واقع، یک درخت به اندازه کافی برای ایجاد یک طراحی منظره خیره کننده برای حیاط داخلی یا حیاط خلوت میتونه انتخاب خوشگلی باشه. با استفاده از بونسای یک حیاط سرسبز و راحت برای ایجاد یک محیط آرام و آرامش بخش ایجاد کنید.

گلخانه ای از بونسای

استفاده از بونسای در دکوراسیون خانه
در این تصویر شما می بینید که بونسای ها بر حسب نیازی نوری خود چیده شده اند، درختان بونسای نمایش داده شده در کف شن یا روی نیمکت های پنجره رو به جلوی. با استفاده از نور خورشید از طریق از طریق شیشه ها وارد محیط میشوند، شرایط مناسب برای رشد گیاهان فراهم کرده است.