نکاتی جالب در مورد سانسوریا و استفاده از آن برای دکوراسیون

استفاده از ساسنوریا برای دکوراسیون
استفاده از ساسنوریا برای دکوراسیون

استفاده از سانسوریا برای دکوراسیون : یکی از دلایلی که گیاه سانسوریا را به گیاهی محبوب تبدیل کرده است، مقاوم بودن آن است. این گیاه به دلیل مقاومت بسیار بالا به نامیرا معروف شده و نام دیگر آن زبان مادر شوهر است. امروزه از سانسوریا برای دکوراسیون منازل و ادارات بسیار استفاده می‌شود. ابتدا در خصوص استفاده سانسوریا برای دکوراسیون و سپس روشهای تکثیر سانسوریا، شرایط نگهداری آن می پردازیم تا اطلاعات شما کاملتر بشه پس همراه من باشید.

سانسوریا بومی آفریقا، اروپا، آسیا و جنگلهای استوایی بوده و برگهایی بلند و تیز دارد. بسیاری از افراد از این گل زیبا برای دکور منزل استفاده می‌کنند. این گیاه همچنین می‌تواند هوا را تصفیه کند. سانسوریا با تنوع بالایی که دارد، انتخاب شما را راحت کرده است.

استفاده از گیاه سانسوریا برای دکوراسیون

همانطور که گفتیم این گیاه به شرایط کم نور بسیار مقاوم هست و میتونید به راحتی در هر قسمت از خانه از آن استفاده کنید.

بنر گل من و تو

سانسوریا در اتاق خواب:

شاید برایتان این اشتباه رخ دهد که چون سانسوریا گیاهی با سازگاری و مقاومت بالاست، پس در هر جایی از خانه می‌توان آن را نگه داشت. اما بهتر است بدانید جای سانسوریا و بهترین مکان برای آن اتاق خواب است. سانسوریا همانطور که گفته شد تصفیه کننده هواست و شبها به تولید اکسیژن می‌پردازد. بدین ترتیب با گذاشت سانسوریا در اتاق خواب به تصفیه هوا کمک کرده و سموم را از بین می‌برید و خواب راحتی خواهید داشت. سانسوریا سمومی چون زایلن، فرمالدئید و تولوئن را از محیط زندگی شما جذب کرده و هوای اطرافتان را پاکیزه می‌کند.

با داشتن یک گلدان سانسوریا در اتاق خواب هم فضایی زیبا خلق کنید و هم خوابی راحت داشته باشید. می‌توانید آن را روی پاتختی و در کنار تختخواب بگذارید. سانسوریا گیاهی ساده و شیک بوده که به هر فضایی می‌اید.

سانسوریا برای دکوراسیون - اتاق خواب
سانسوریا برای دکوراسیون – اتاق خواب

سانسوریا بیش از 70 گونه دارد و شما می‌توانید گونه‌ای را که دوست دارید انتخاب کرده و در دکوراسیون منزل یا بیرون منزل و در محیط کار از زیبایی آن لذت ببرید.

استفاده از سانسوریا روی میز غذاخوری:

ساسنوریا در دکوراسیون داخلی آشپزخانه میتونه جذابیت رو دوچندان بکنه، همچنین می‌توان از سانسوریا و زیبایی‌اش روی میز غذاخوری در پذیرایی بهره برد. البته باید گونه هایی رو انتخاب کندی که پا کوتاه باشند.

سانسوریا در کنار گیاهان دیگر:

سانسوریا یکی از انواع ساکولنت‌هاست. برای اینکه این گیاه به زیبایی هر چه تمامتر جلوه کند، آن را کنار گیاهان ساکولنت دیگر قرار دهید. در یک گوشه از خانه آنها را کنار هم بگذارید و گوشه‌ای سبز و زیبا برای خود درست کنید.

سانسوریا در راهرو و ورودی خانه:

استفاده از سانسوریا برای دکوراسیون خانه بسیار رواج داشته و شما می‌توانید در راهروهای خانه از آن استفاده کنید. یک راهروی ساده و باریک را با قرار دادن یک گلدان سانسوریا زیباتر نمایید. در ورودی خانه نیز می‌توانید آن را گذاشته و ورودی خانه را با طراوت نمایید.

در بسیاری از ادارات آن را در باکس های طویل میکارند و جلوه بسیار جذابی به محیط زاهرو اداره میدهد.

سانسوریا در دکوراسیون - استفاده در راهرو
سانسوریا در دکوراسیون – استفاده در راهرو

استفاده از سانسوریا روی میز کار:

استفاده از ساسنوریا برای دک.راسوین داخلی محل کار و میز میتونه زیبایی محل رو دوچندان بکنه، در کنار و یا روی میز کارتان می‌توانید یک سانسوریای کوچک قرار دهید و فضای کارتان را لذت‌بخش‌تر نمایید. سانسوریا انواع مختلفی دارد و می‌توانید با توجه به مکانی که می‌خواهید آن را قرار دهید از انواع کوچکترش استفاده کنید.

استفاده از سانسوریا برای روح بخشیدن به فضا:

اگر دیوارهای اتاقی سفید بوده و بی روح است می‌توانید از سانسوریای سبز و یا ابلق استفاده کرده و کمی روح به آن فضا بدهید. به این ترتیب ترکیب رنگ سفید و سبز تیره بسیار زیبا بنظر خواهد آمد.

استفاده از سانسوریا به عنوان جداسازی فضا:

گاهی اوقات برایتان پیش می‌آید که بخواهید یک فضا را به دو قسمت تبدیل کنید، بدون اینکه نیاز به کشیدن دیوار یا انواع پرده باشد با سانسوریا می‌توانید چنین کاری کنید. بدین صورت که شما باید از انواع بزرگتر سانسوریا استفاده کرده و فضا را از هم جدا کنید.

جداکننده با ساسنوریا - استفاده از ساسنوریا برای دکوراسیون
جداکننده با ساسنوریا – استفاده از ساسنوریا برای دکوراسیون

شرایط نگهداری سانسوریا:

با وجود اینکه گفتیم سانسوریا یک گیاه مقاوم است، اما شرایط نگهداری از آن را نیز بدانیم بهتر است. ما در مطلبی کامل به بررسی شرایط نگهداری سانسوریا پرداختیم ولی در اینجا به شکل خلاصه آن را بیان میکنیم

نور کافی و غیر مستقیم:

گیاه سانسوریا باید پشت پنجره قرار بگیرد و نیاز به آفتاب غیر مستقیم دارد. هر گیاهی برای رشد نیاز به نور دارد و سانسوریا نیز از این قانون مستثنی نیست.

دمای محیط نگهداری:

سانسوریا به دمی گرم مقاوم بوده و نیازی به آبیاری بالا ندارد. اما در برابر سرما مراقب گیاه باشید. در فصل سرد سال بهتر است اگر گیاه در بیرون خانه است، آن را به داخل منتقل کنید.

آبیاری کافی:

گیاه سانسوریا نیازی به آب زیاد ندارد. در واقع این گیاه به آبیاری بیش از حد حساس بوده و خراب می‌شود. سانسوریا گیاهی است که آب را در برگهایش نگه می‌دارد، پس از آبیاری بیش از حد آن بپرهیزید. فاصله بین دو آبیاری را در نظر بگیرید و بگذارید خاک گیاه خشک شود تا دوباره آبیاری کنید.

بسته به نوع فصل، میزان آبیاری را تغییر دهید.

خاک مناسب:

سانسوریا نیز مانند هر گیاه دیگری نیاز به زهکشی خاک دارد. سعی کنید از خاک سبک استفاده نمایید.

تقویت و کوددهی به سانسوریا:

کود گیاهان زینتی یکی از کودهای مناسب برای سانسوریاست. هر 2هفته یک بار به گیاهتان کود دهید تا رشد خوبی را داشته باشد.

تعویض گلدان سانسوریا:

اگر گیاه شما بزرگ و بزرگتر شد و ریشه‌ها گسترش یافت، زمان تعویض گلدان فرا رسیده است. در این هنگام بهتر است گلدان بزرگتری برای گیاه خود در نظر گرفته تا رشد بهتری داشته باشد.

گلدهی سانسوریا:

جالب است بدانید اگر سانسوریا شرایط مساعدی داشته باشد، گل هم می‌دهد. این گلها عطر خوبی داشته و بسیار زیبا هستند.

نگهداری سانسوریا
نگهداری سانسوریا

روشهای تکثیر سانسوریا:

تکثیر سانسوریا از طریق بوته و ریزوم:

در فصل بهار می‌توانید گیاه مادر را از گلدان در آروده و با چاقو قسمتی از گیاه را که زیر زمین است یه چندین قسمت تبدیل کنید، بطوری که در هر قیمت آن سهمی از ریزوم باشد. اگر گیاهتان ابلق باشد به این طریق گیاهان جدید نیز ابلق خواهند شد.

تکثیر سانسوریا از طریق برگ:

سانسوریا را به روشهای متفاوت می‌توان تکثیر نمود. یکی از روشهای تکثیر این گیاه از طریق برگ است. بدین طریق که برگهای سالم آن را جدا کرده و به قسمتهایی به طول 8تا 10سانت ببرید. برگها را کنار بگذارید تا قسمتهای برش خورده حالت پینه بسته پیدا کند.

سپس برگها را بصورت عمود در ماسه قرار دهید و مواظب باشید برگتان را سرو ته و بر عکس نکارید. پس از آب دادن به قلمه‌ها روی آنها را با یک پلاستیک بپوشانید.

تکثیر از طریق پاجوش:

هر گاه زمان تعویض گلدانتان فرا رسید، گیاه را از گلدان خارج کرده و در گلدان و خاک جدید بکارید. گلدانی که پاجوشها را در آن می‌کارید بزرگ نباشد. ضمناً رشد پاجوش کند است.

ریشه دار کردن برگها در آب:

با قرار دادن برگهای سانسوریا در آب می‌توان آنها را ریشه دار کرد. همچنین برای افزایش ریشه‌ها می‌توانید از هورمون ریشه‌زایی استفاده کرد. سپس قلمه‌ها را در گلدانی بکارید و گلدان جدیدی داشته باشید.

مطالب مرتبط :

رفع پوسیدگی سانسوریا مخملی

بررسی تمامی مشکلات و بیماری های سانسوریا