طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه
طرز تهیه کوکوی مرغ فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کوکوی مرغ : از غذاهای پرطرفدار ما ایرانی ها میشه به کتلت و کوکو اشاره کرد که در مناطق مختلف کشورمون به روش های مختلف با سبزیجات مختلف پخته میشه و هیچ کوکو و کتلتی مثل مامان پز ها نمیشه قبول دارید؟ اگه مثل من تا حالا کوکوی مرغ رو درست نکردید پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر درست کنید . هم از طعمش لذت ببرید هم اینکه ی غذای خوشمزه و کم دردسر رو تجربه کنید.در این مطلب به شما نحوه درست کردن یک کوکوی خوشمزه با مرغ رو آموزش میدم که من خودم به شخصه که خیلی خوشم اومده و برای شما آماده کردم.

[accordion]بهتره مثل من مواد را از شب قبل آماده کنید اما اگر مواد را همان روز آماده کردید حتما این مواد را یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد سرخ کنید[/accordion]

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ

دوستای گلم مواد لازم برای چهار نفر هست که به تناسب میتونید کم یا زیاد کنید.

بنر گل من و تو

سیب زمینی متوسط رو به بزرگ سه عدد

سینه مرغ یک عدد

نمک و فلفل و زرد چوبه و پودر پیاز

پودر سیر به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ
مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ

طرز تهیه کوکوی مرغ خومشزه

برای شروع کار ابتدا سیب زمینی ها را پخته و حسابی بکوبید و کنار بگذارید سینه مرغ را با کمی نمک و زردچوبه و یک عدد پیاز کوچک و مقداری آب بپزید حالا سینه مرغ را رنده کنید و یا در غذاساز بریزید.

ترکیب مواد
ترکیب مواد مرغ

سینه مرغ و سیب زمینی آب پز شده را با هم مخلوط کنید نمک و فلفل و پودر سیر و پودر پیاز اضافه شود و حسابی هم بزنید دو عدد تخم مرغ به مواد اضافه کنید و حسابی هم بزنید و در آخر به اندازه یک قاشق غذاخوری پودر جعفری خشک شده یا پودر شنبلیله خشک شده ( یا هر سبزی معطری ک دوست دارید) به مواد اضافه کنید از مواد به اندازه دلخواه برداشته و با کمک دست شکل دهید و در روغن نسبتاً با حرارت متوسط سرخ کنید.

سرخ کردن کوکو مرغ
سرخ کردن کوکو مرغ
گرفتن روغن کوکو مرغ
گرفتن روغن کوکو مرغ
نکات مهم این کوکو خومشزه
  1. این کوکو پیاز ندارد پیاز باعث میشه کوکو وا بره . یعنی ترسیدم بریزم وا بره شما تجربه دارید؟؟؟!!  لطفا لطفا طبق دستور درست کنید تا به نتیجه ی دلخواه برسید.
  2. یکی از موادی که یمتونه این کوکو رو خیلی خومشزه کنه و من خودم هم تجربشو داشتم اضافه کردن زرشک به مواد هست البته در اضافه کردن زرشک زیاده روی نکنید که کارو خراب میکنه اگر دوست دارید که عطر و طعم متفاوتی داشته باشه میتونید از زعفران هم استفاده کنید.
  3. خیلی ها سبزیجات رو دوست دارن و میخوان که داخل کوکو سبزی وجود داشته باشه هر کسی میتونه بنا به ذائقه خانواده خودش هر سبزی که دوست داره اضافه کنه ولی به نظرم جعفری فوق العاده هست.
  4. اگر میخواهید که کوکوی شما خوب پف کنه نکتش فقط و فقط تخم مرغ و خوب هم زدن اون هست ، برای این کار میتونید تخم مرغ ها رو در ظرفی جداگانه خوب مخلوط کنید و هم بزنید و سپس به مواد اضافه کنید.
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کوکوی اشپل گیلانی

طرز تهیه کتلت ترد و خوشمزه

کتلت ساندویچی