7 خواص برگ بو برای پوست و مو که نمیدانید + 2 ماسک عالی با برگ بو

خواص برگ بو برای پوست
خواص برگ بو برای پوست

خواص برگ بو برای پوست : مطمئنا هنگامی که این عنوان را می خوانید تعجب خواهید کرد چرا که کاربرد برگ بو برای ما محدود به تهیه غذا و استفاده به عنوان یک چاشنی است. اما جالب است بدانید برگ بو یک گیاه بسیار مفید برای پوست شما است. چراکه با داشتن انواع انتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ها به تغذیه پوست شما و حفظ لطافت و شادابی آن کمک خواهد کرد. حالا حتما خواهید پرسید چگونه؟

اگر به جزئیات خواص این گیاه خاص و نحوه مصرف آن علاقه دارید توصیه ما برای خواندن ادامه مطلب را جدی بگیرید.

اصلا برگ بو چیست؟

قبل از این که به فواید این گیاه خاص بپردازیم ببینیم اصلا برگ بو چه گیاهی است و بومی کجاست. برگ بو با نام علمی لائوروس نوبیلیس یک گیاه خوشبو و همیشه سبز است که برای معطر کردن غذا از آن استفاده می شود و بومی منطقه مدیترانه می باشد. در مطلبی جداگانه به معرفی و نگهداری گیاه برگ بو و خواص برگ بو پرداختیم که میتونید مطالعه کنید.
برگ بو از دو جهت برای پوست شما مناسب است. اول اینکه با داشتن انواع مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسدان و همچنین اژنول به تغذیه و شادابی پوست شما کمک می کند. از طرف دیگر با کاهش تنش و اضطراب باعث بهبود عملکرد بدن و جوانی پوست و کاهش چین و چروک های صورت می شود.

بنر گل من و تو
خواص برگ بو برای پوست
خواص برگ بو برای پوست

برگ بو و خواص پاک کنندگی قوی

علاوه بر آن برگ بو یک پاک کننده قوی است و روغن برگ بو یا روغن لاورل با خاصیت ضدالتهاب و ضد میکروبی که دارد می تواند پوست تان را عمیقا پاک سازی کند.

مرهم لک های پوستی از خواص برگ بو برای پوست

داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون جوش و لک خواسته هر خانمی است. همواره برای رسیدن به این منظور موارد مختلفی را امتحان می کنیم که گاه اثربخش و گاه غیرمفید است. اما برگ بو یک پیشنهاد ویژه و بسیار کاربردی در این زمینه است. کافی است میوه درخت برگ بو را پودر کرده با عسل مخلوط نمایید و به روی پوست صورت تان بگذارید. تا برای همیشه از شر لک های پوستی خلاص شوید.

درمان التهاب و زخم

برگ بو خاصیت ضدالتهابف ضدباکتریایی و ضد قارچ است و بنابراین برای ترمیم پوست و بهبود زخم ها و یا احیانا گزیدگی و نیش حشرات نیز مفید می باشد.

خواص ماسک برگ بو

یک ماسک خاص که با برگ بو تهیه شده و شادابی و شفافیت را به پوست صورتتان هدیه می دهد.
بسیار آسان و سریع تهیه می شود. هروقت که خواستید می توانید در خانه این ماسک را تهیه کنید و از خاصیت شفابخش ان بهره ببرید. کافی است 5 عدد برگ بو را به 2 لیوان آب جوش مخلوط کرده 2 دقیقه به آن زمان دهید و سپس صورت تان را مقابل بخار آن قرار دهید. و سرتان را با پارچه ضخیم یا حوله بپوشانید. پس از مدتی حتما تاثیر مثبت ان را بر روی پوستتان احساس خواهید کرد.

خواص برگ بو برای موها

علاوه بر مواردی که درباره خواص برگ بو که برای پوست موثر است صحبت کردیم لازم است اشاره ای هم به تاثیرات مثبت این گیاه برای مو داشته باشیم.
امروزه متاسفانه بسیاری از خانم ها درگیر مشکلات مربوط به مو از جمله ریزش مو، شوره سر و… هستند. انواع روش های شیمیایی را هم امتحان می کنند اما اثرات بادوامی به دنبال ندارند و عوارضی را هم به دنبال می آورند. در این زمینه استفاده از برگ بو به عنوان یک روش طبیعی  می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

خواص برگ بو برای مو
خواص برگ بو برای مو

خواص برگ بو برای مو و درمان شوره سر

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برگ بو خاصیت ضد باکتریایی دارد و بنابراین می تواند جایگزین بسیاری از مواد شیمیایی برای درمان شوره سر باشد.

درمان شپش سر با برگ بو

شپش سر یکی از معضلات مربوط به موی سر می باشد که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. برای درمان این مشکل 400میلی لیتر آب جوش را با حدود 50گرم برگ بو مخلوط نماید و اجازه دهید عصاره برگ بو به آب جوش درآید. سپس این ترکیب را روی سر و به ریشه موها بمالید و حدود 3الی 4 ساعت به ان استراحت دهید و سپس به ارامی و ملایمت و با آب ولرم سرتان را بشویید.

خواص برگ بو برای ریزش مو

ریزش مو می تواند برای هر خانم و آقایی یک نگرانی مهم باشد. و یک درمان طبیعی و بدون عارضه استفاده از چای و روغن برگ بو می باشد. روشی طبیعی و بسیار موثر برای کاهش ریزش مو و ضخیم شدن تارهای مو.

ماسک برگ بو ریزش موهای سر

یک ماسک خانگی ساده به استفاده از برگ بو. در این روش بسیار ساده ابتدا 3الی4 عدد برگ بو را در یک کاسه آب جوش بریزید و کمی صبر کنید تا عصاره برگ بو به آب درآید. سپس بعداز شست و شوی سرتان با شامپو مخصوص خود از این ترکیب روی ساقه و ریشه موها بریزد و از خاصیت شگفت انگیز آن برای کنترل و کاهش ریزش مو بهره مند شوید.
حالا به برخی دیگر از خواص برگ بو برای سلامتی می پردازیم که همانند سلامت پوست و مو مهم می باشد.

سایر خواص برگ بو برای بدن

علاوه بر خواص برگ بو برای پوست و مو میتوان از آن برای پیشگیری و کمک به سایر بیماری ها استفاده کرد که در ادامه به صورت خلاصه اونها رو بیان میکنیم:

  • برگ بو و لاغری : علاوه بر تاثیر این برگ بو برای پوست و مو این گیاه خارق العاده برای لاغری هم مناسب است. استفاده روزانه به صورت دمنوش باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن و لاغری می شود.
  • کاهش قند خون : برگ بو به طور مستقیم با گیرنده انسلین در ارتباط است. پس مصرف آن می تواند منجربه کاهش سطح قند خون شود. و احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. برای این منظور بهتر است پودر آن همراه با غذا مصرف شود.
  • کمک به دستگاه گوارش : برگ بو برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز مفید است. به این صورت که ترکیبات شیمیایی و انزیم های موجود در آن به بهبود گوارش غذا، استفراغ و تهوع، سندرم روده تحریک پذیر و دردهای معده منجر می شود.
  • کمک به سلامت قلب : به دلیل وجود روتین و اسید کافئیک این گیاه برای بهبود مشکلات قلبی نیز موثر است. زیرا روتین باعث تقویت دیواره مویرگ ها و اسید کافئیک سبب کاهش کلسترول بد خون می شود. و بدین ترتیب استفاده از برگ بو سلامت قلب شما را ارتقا می بخشد.
  • درمان عفونت و سنگ کلیه : برگ بو در درمان سنگ کلیه و عفونت نیز موثر است. برای این منظور می توانید 5 گرم برگ بو را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا وقتی که تنها 50میلی لیتر از آن باقی بماند. این جوشانده را به طور روزانه مصرف کنید تا مشکلات مربوط به سنگ کلیه و عفونت برطرف شود.
  • ضد سرطان : برگ بو خاصیت ضد سرطان دارد. آنتی اکسیدان های کاتچین، لینانول و پتنولید موجود در آن  رادیکال های آزاد را کنترل کرده و بدین ترتیب از سرطان جلوگیری می کند.

نکته مهم در استفاده از برگ بو

ممکن است برگ بو برای عده ای واکنش های آلرژیک و حتی اگزما ایجاد کند. بنابراین برای پیش گیری از این موارد بهتر است قبل از مصارف ذکر شده مقداری از ماسک برگ بو را روی پوست دست تان بریزد و حدود 20 دقیقه به ان فرصت دهید. اگر واکنش آلرژیک نداشتید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

در این نوشتار سعی کردم تمام خواص برگ بو برای پوست و مو رو به همراه برخی از خواص اون برای کنترل و درمان بیماری های دیگه براتون بنوسیم، دوست دارم شما در بخش دیدگاه برای من بنویسید که ایا از این گیاه استفاده کردید و چه تجربه ای در استفاده از اون دارید.