راههای آب کردن شکم خیلی ساده

راههای آب کردن شکم خیلی ساده

در این روزها که همه دوست دارند تناسب اندام خوبی داشته باشند (خانمها میخوان باربی باشند) و دوران رژیم گرفتن شده، خیلی ها تلاش زیاذی برای آب کردن شکم خود میکنن. چربی دور شکم برای خیلی ها یک معضل بزرگ شده که به جز بد فرم کردن افراد دلیل بیماری های زیادی می باشد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که چربی دور شکم رابطه مستقیمی با بیماری های قلبی عروقی، هپاتیت نوع2 دارد. درسته شاید سخت باشه آب کردن چربی های دور شکم ولی در این مطلب نکاتی برای شما آماده کردیم که با رعایت کردن آنها می توانید شکمتان را آب کنید پس با ما همراه باشید در ادامه مطلب.

1- مصرف پروتئین را افرایش دهید

پروتئین ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند و باعث کاهش وزن خواهند شد، درنتجه یکی از مهمترین مواد مغذی می باشد که برای آب کردن شکم میتونید استفاده کنید. البته این رو هم بگم که استفاده از پروتئین به شما کمک میکنه تا در گذشت زمان چاق شدن شما هم کند بشه و به سرعت به وزن قبلی بر نگردید.

بنر گل من و تو

بهترین درصد پروتئین که برای آب کردن شکم توصیه میشود 25 تا 30 درصد کالری می باشد، پس یعی کنید به اندازه کافی از این مواد در رژیم غذایی خود قرار بدید. خب شاید بپرسید که چه مواد غذایی پروئین بالایی دارند؟ جواب این سوال تخم مرغ، حبوبات، مغریحات،گوشت و فراورده های لبنی، ماهی و غذاهای دریایی.

از دیگر ویژگی های پروتئین میتوان به چربی سوزی دور شکم اشاره کرد که طی تحقیقاتی این نتایج به دست اومده. این تحقیقات نشون داد افرادی که پروتئین بیشتری مصرف میکنن چربی شکم کمتری دارند.

خواراکی-جوانی-گل من و تو

2- کربوهیدرات ممنوع

کربوهیدرات برعکس پروتئین که بالا گفتیم باعث اقزایش چربی شکم میشه و برای خوش اندامی خیلی ضرر داره 🙁 مطالعاتی نداشن داده که وقتی کربوهیدرات از رژیم غذایی حذف میشه کاهش وزن پشت سرش میاد

اکثر مطالعه ها که روی کربوهیدرات ها انجام شده نشان میدهد که وقتی میزان مطرف کربوهیدرات را کم میکنیم 2 الی 3 برابر کاهش وزن بهتر از کاهش مصرف چربی در رژیم غذایی تاثیر گذار است.

اگر دوست دارید که خیلی سریع وزنتون رو کم کنید پس کربوهیدرات رو به 50 گرم در روز کاهش بدین، این باعث کاهش اشتهای شما میشه و بدن شما وادار میشه که از چربری ها استفاده کنه.

چه غذاهایی کربوهیدرات زیادی دارن؟ شکر، شکلات و شیرینی و نان سفید حتی الامکان خودداری کنید یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

کربوهیرات برای کاهش چربی شکم

3- ورزش را فراموش نکنید

ورزش در آب کردن شکم خیلی خیلی مهمه یعنی یک اصل خیلی مهم هرجا صحبت از کاهش وزن هست ورزش هم اونجا حضور داره. درسته باید رژیم غذایی خود را برای آب کردن چربی شکم رعایت کنیم ولی نباید از یک رکن اساسی مانند ورزش غافل باشیم. شما با ورزش کردن علاوه بر کم کردن وزن و آب کردن شکم سلامتی خودتون رو تضمین میکنید و خیلی از بیماری ها رو از خودتون دور میکنید.

ولی چه ورزش های برای آب کردن شکم مناسبه؟ ورزش و نرمشهای شکمی برای آب کردن چربی شکم مناسب هست. ولی از ورزش های هوازی(ایروبیک)، پیاده روی، دراز نشست، دویدن و… که باعث درگیر شدن عضلات شکم شما میشه و نتیجه کار کم شدن چربی شکم شما خواهد شد غافل نشید.

ورزش برای آب کردن چربی شکم

4- از غذاهای دارای فیبر برای آب کردن شکم غافل نشید

یکی دیگه از مواد غذایی که به کم شدن چربی شدم کمک میکنه غذاهی فیبری هستش. خیلی از متخصصین تغذیه گنجاندن فیبر در رژیم غذایی روزانه باعث کاهش وزن خواهد شد ولی باید حواستون باشه که ما چند نوع فیبر داریم که همشون خواص یکسانی ندارند.

پس بهترین فیبر برای کاهش چربی شکم چیست؟ فیبر ویسکوز باعث کاهش مراحل گوارش میشه و جذب مواد مغذی را هم کم میکنه، پس شما به مدت طولانی احساس سیری میکنید و اشتهای شما کاهش پیدا میکنه و این یعنی یک قدم مثبت برای کاهش چربی شکم.

فیبر برای آب کردن شکم

5- شکر و نوشیدنی شکری را حذف کنید

خیلی از نوشیدنی هایی که مصرف میکنیم دارای شکر فراوان هست که این نوع شکر تاثیر بسیار بدی روی بدن و روند کاری بدن ما داره دلیلشو میخواید بدونید؟ شکر متشکل از گلوکوز و فروکتوز است و فروکتوز به وسیله کبد هضم میشه وقیت مصرف شکر ما بالا بره کبد توانایی هضم این مقدار رو نداره و مجبور میشه به چربی تبدیل کنه و نباید بشه آنچه که خواهد شد.

پس مصرف کم شکر و نوشیدنی هایی که در اونها از شکر استفاده شده باعث آب کردن شکم و چربی های شکم میشه.

شکر و نوشیدنی شکری برای کاهش وزن

6- آمار خود رو داشته باشید

نوشتن و محاسبه میزان کالری مصرفی و دریافتی میتونه به تنظیم کردن میزان مصرف کمک خیلی بزرگی بکنه و سعی کنید چربی کمتری و پروتئین زیادی مصرف کنید.

شما میتونید با استفاده از فرمول های و نرم افزار های موجود میزان مصرف و دریافت کالری را محاسبه کنید. البته اصلا منظورم این نیست که تا آخر عمرتون همه چیو وزن کنید و بخورید ولی به صورت نمونه هر از چندگاهی این کارو انجام بدین.

اگر میخواهید با میان وعده های کم کالری آشنا بشید این لینک رو مطالعه کنید.