ساخت جعبه تقسیم‌کننده کشو با مقوا و وسایل دور ریختنی

ساخت جعبه تقسیم کننده کشو با مقوا
ساخت جعبه تقسیم کننده کشو با مقوا

ساخت جعبه تقسیم‌کننده کشو با مقوا : آیا وقتی کشوی کمد خود را بازمی‌کنید، با حجم شلوغی از وسایل به‌هم‌ریخته روبرو شده‌اید؟ زمانی که عجله‌ دارید و نمی‌توانید وسیله‌ای را که می‌خواهید به سرعت پیدا کنید را در نظر آورید. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم چطور یک جعبه تقسیم‌کننده کشو مقوایی با وسایل دور ریختنی بسازید.

وسایل مورد نیاز:

  • جعبه‌های مقوایی خالی شیرینی، جعبه‌های مقوایی دور ریختنی
  • کاغذ کادو یا روزنامه
  • چسب
  • چاقوی تیز
  • خط کش
  • قیچی
  • گیره کاغذ

مرحله اول: جعبه‌های مقوایی را در کشو بچینید

بعد از اینکه کلکسیونی از جعبه‌ها با سایزهای مختلف را جمع‌آوری کردید، آنها را در کشوی مورد نظر بچینید. ببینید چطور آنها را باید چید تا به اندازه کشو شوند.

جعبه‌ها را عمودی بگذارید تا قسمتهای کوچکتری درست‌ کنید. بعضی از آنها را به پهلو بگذارید تا بخش بلندتر و باریکتری درست‌ کنید. اگر جای کفای دارید یکی دو تا از جعبه‌ها را رو به بالا بگذارید تا بخش بزرگتری درست‌ شود تا بتوانبد کاغذها و مجلات را در آن بگذارید. احتمال دارد جعبه‌ها کامل کشو را پر نکنند، اما اشکالی ندارد.

بنر گل من و تو
چیدن جعبه ها در کشو
چیدن جعبه ها در کشو

 

مرحله دوم: جعبه‌ها را به اندازه کشوها ببرید

ارتفاع کشو را اندازه‌ بگیرید و جعبه‌ها را با یک قیچی تیز به همان اندازه ببرید. اگر هر یک از قسمتهای جعبه هنگام برش از هم جدا شد، می‌توانید آنها را دوباره به هم بچسبانید. نگران این نباشید که برشهایتان هموار نبوده یا خراب است. آن قسمتها با کاغذ پوشانده‌ می‌شوند.

مرحله سوم: قسمت داخلی جعبه را با کاغذ بپوشانید

جعبه تقسیم‌کننده کشو شما هنگامی که با یک سری کاغذ کادو یا روزنامه پوشانده‌ شود، زیباتر بنظر می‌رسد. برای پوشاندن جعبه‌ها، این سه مرحله ساده را انجام دهید:

  1. یک قطعه کاغذ ببرید. این کاغذ ته جعبه بعلاوه دو طرف جعبه را به همراه مقدار کمی از کاغذ به سمت بالا آمده را خواهد پوشانید.
  2. از انگشتان خود استفاده‌ کنید تا چینهای کاغذ را رفع کرده و به سمت داخل بکشید.
  3. از یک چسب کاغذ استفاده کرده و پشت کاغذ را چسب بزنید و آن را به جعبه بچسبانید.

مرحله چهارم: پوشاندن کناره‌های جعبه

یک قطعه کاغذ را طوری ببرید که انتهای جعبه را بپوشاند، آنقدر که نصف کاغذ بر روی قسمت بیرونی قرار بگیرد و سپس آن را به داخل تا بزنید و با چسب بچسبانید.

مرحله پنجم: قسمت جلویی و عقبی جعبه را با کاغذ بپوشانید

دو قطعه کاغذ را بریده که قسمت جلویی و عقبی جعبه را بپوشانند. به کاغذ چسب زده و آن را به جعبه بچسبانید. نیازی نیست ته بیرونی جعبه را که دیده نمی‌شود با کاغذ کادو بپوشانید.

پوشاندن جعبه ها با کاغذ کادو
پوشاندن جعبه ها با کاغذ کادو

 

مرحله ششم: تقسیم‌کننده برای جعبه‌های بزرگتر بسازید

اگر جعبه‌های بزرگی دارید که می‌خواهید آنها را به بخشهای کوچکتری تقسیم‌کنید، از آن قسمت جعبه که بریده‌اید استفاده‌ کنید. آن را خم کنید تا یک تقسیم‌کننده درست‌ کنید. آن را با چسب نواری به جعبه بچسبانید و سپس آن را با کاغذ کادو بپوشانید.

مرحله هفتم: تقسیم‌کننده‌ها را درون کشو مرتب بچینید

تمام تقسیم‌کننده‌های تکمیل‌ شده را در کشو بچینید. حالا نوبت به قسمت لذت بخش می‌رسد: تقسیم‌کننده را با وسایل کارتان پرکنید و از فضای منظمی که بوجود آورده‌اید لذت‌ ببرید.

نکته: برای اینکه طبقه‌ها از سر جایشان حرکت نکنند، با یک گیره کاغذ آنها را به یکدیگر وصل‌ کنید.

مطالب مرتبط :

ساخت دستگاه حباب‌ساز با وسایل ساده

زیباسازی دستگیره آشپزخانه مرحله به مرحله

زیبا سازی گلدان با خمیر پلیمیری یا خمیر چینی