طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی و گردو فوق العاده

طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی و گردو
طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی و گردو

کوکی شکلات چیپسی و گردو : طرز تهیه یه کوکی خوشمزه دارم برای دوستدارانش، در این عصر بهاری عجب میچسبه این شیرینی که اصالت آمریکایی داره به آمریکایی : Chocolate chip cookie هست، یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که تنوع زیادی دارد. این شیرینی مخصوص آمریکای شمالی است و لذت آن در تکه های شکلاتی است که در آن استفاده شده است. که در ادامه یکم ایرانیش کردیم و توش از گردو هم استفاده کردم که خوشمزگی این کوکی رو و چندان کرده. پس با من همرا باشید تا دستور این کوکی رو آموزش ببینیم.

مواد لازم کوکی شکلات چیپسی و گردو

کره ۲۰۰گرم

شکر قهوه ای ۱۷۰ گرم

بنر گل من و تو

شکر سفید۱۲۰گرم

تخم مرغ کامل ۱عدد

زرده تخم مرغ۱عدد

عصاره وانیل۱قاشق چای خوری

آرد سفید ۲۸۰گرم

جو دوسر پرک فوری( مخصوص صبحانه)۱۰۰گرم

جوش شیرین ۱/۲ق چ.نمک ۱/۲قاشق چای خوری

پودر دارچین۱/۴قاشق چای خوری

شکلات چیپسی سفید۱۷۰ گرم

شکلات چیپسی قهوه ای۱۷۰ گرم

مغز گردوی تُست شده۱۰۰گرم.

طرز تهیه کوکی شکلات چیپسی و گردو

در یک کاسه کره رو با حرارت بیشتر از متوسط ذوب کنید از روی حرارت بردارید و شکرها رو اضافه کنید و شروع به هم زدن بکنید تا کاملا یکدست و نرم بشن حالت خمیری پیدا میکنن. بعد به مدت ۱۰ دقیقه بذارین یخچال تا خنک بشه سپس بیارین بیرون و تخم مرغ کامل، زرده تخم مرغ و وانیل رو اضافه و مخلوط کنید.

سپس آرد، جوش شیرین، نمک، دارچین و جو پرک رو اضافه و مخلوط کنید در آخر شکلاتها و مغز گردو رو به مواد اضافه کنید. از خمیر به اندازه دلخواه بردارین و با دست گرد کنید و در سینی فر که کاغذ انداختین با فاصله قرار بدین اگه دوست دارین کمی مغز گردو اضافه تر روی خمیر بذارین.

قرار دادن کوکی شکلات چیپسی در سینی فر
قرار دادن کوکی شکلات چیپسی در سینی فر
قرارر دادن در فر

سینی رو ۳۰ دقیقه در یخچال قرار بدین و بعد در فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه گرم شده به مدت ۱۴_۱۸ دقیقه.زیاد تو فر بمونه کوکیها خشک میشن.از فر که بیارین بیرون کوکیها نرم هستن و نمیشه جابجا کرد کمی که حرارتش کم شد روی توری فلزی قرار بدین تا کاملا خنک بشه.این کوکی وسطش نرمه اطرافش کرانچیه برای نگهداریش در ظرف در دار قرار بدین.البته بعد از چند روز ممکنه کوکی خشک بشه ولی بازم خوشمزس.

برای تُست کردن مغز گردو اونو خرد کنید در یه سینی پخش کرده و در فر با دمای ۲۰۰ درجه بذارین هر از چند دقیقه زیر رو کنید تا همه مغزها یکنواخت تست بشن.من از ماکرو فر استفاده میکنم با قدرت زیاد فقط مرتب بهش سر بزنید تا نسوزه همینقدر که دیدین داره تغییر رنگ میده کافیه.در تمام مراحل به همزن برقی نیاز نیست و از ویسک استفاده کنید.

کوکی شکلات چیپسی و گردو
کوکی شکلات چیپسی و گردو

رسپی و عکس از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط:

طرز تهیه کوکی براونی شکلاتی

طرز تهیه کوکی کاکائویی بهمراه دولسه دو لچ

طرز تهیه کوکیز پرتقالی