علت ریزش برگ بنسای

علت ریزش برگ بنسای
علت ریزش برگ بنسای

سلام به دوستان گل من و تو. امروز در مورد علت ریزش برگ بنسای این گیاه دوست داشتنی توضیحاتی بدم. یسری از بنسای ها باید در دمای بالاتر از 60 درجه فارنهایت نگهداری بشن. پس نتیجه ای که از این جمله می گیریم اینه که این بن سای ها حتما در فصول سرد سال باید به داخل منزل انتقال پیدا بکنند. از طرفی اکثر بنسای های آپارتمانی مثل فیکوس، کارمونا و … برگ ریزی ندارند مگر اینکه براشون مشکلی پیش بیاد. پس هدف این مطلب بررسی این مشکلات و علت ریزش برگ بنسای هست.

علت ریزش برگ بنسای آپارتمانی

علت ریزش برگ بنسای آپارتمانی
علت ریزش برگ بنسای آپارتمانی

بنا به هر دلیلی چه خاک بنسای ما سنگین باشه چه فرصت کافی به خاک برای خشک شدن بین دو آبیاری بهش ندیم موجب ریزش برگ بنسای می شه. از طرفی همین کار باعث پوسیدگی ریشه هم می شه. پس فقط زمانی گیاهتون رو آبیاری کنید که خاک اون خشک شده باشه. اگه دچار این مشکل شدید بعد از اینکه حال بن سای تون خوب شد حتما خاکش رو تعویض کنید.

از طرفی آبیاری کم هم دقیقا همین بلارو سر بن سای شما میاره. پس آبیاری زیاد در طی مدت طولانی گیاه رو ضعیف میکنه ولی ابیاری کم ریشه رو می کشه و طی چند روز برگ ها شروع به ریزش می کنند.

بنر گل من و تو

یکی دیگر از دلایل شایع، نور نامناسب است. تمام بنسای ها، حتی بنسای های آپارتمانی، به نور زیاد نیاز دارند.

علت برگ ریزی بن سای فضای باز

علت ریزش برگ بنسای فضای باز
علت ریزش برگ بنسای فضای باز

بن سای های فضای باز همانطور که از اسمشون مشخص هست باید در تمام طول سال بیرون از منزل قرار بگیرند. نمونه از بن سای فضای باز نارون قرمز و سرو کوهی می باشد. برگ های نارون قرمز همیشه سبز است در صورتیکه بن سای سرو کوهی، در طول پاییز و زمستان برگ ریزی داشته و تقریبا نصف برگ های آن میریزد. اگر گیاه شما نه به دلیل فصول پاییز و زمستان، بلکه به دلیل داشتن مشکل ریزش داشت، موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

درست مثل برگ ریزی بن سای آپارتمانی، یکی از دلایل برگ ریزی بن سای فضای باز آبیاری زیاد است. آبیاری بیش از اندازه زمانیکه خاک بن سای مخلوط بوده و آب زیادی را در خود نگه می دارد، به ریشه آسیب رسانده و موجب پوسیدگی آن می شود. پوسیدگی ریشه نیز بعد از مدتی باعث ریزش برگ های بن سای می شود. پس توجه داشته باشید که زمانی بن سای را آبیاری نمایید که گیاه نیاز به آب داشته و خاک آن تقریبا خشک شده است.

یکی دیگه از دلایل ریزش برگ بنسای داشتن آفت می باشد. آفت هایی مثل شته و یا کرم. که این نوع آفت ها با دقت به گیاه کاملا مشخص می شود.

در آخر نیز کوددهی بسیار زیاد یا بسیار کم نیز موجب از دست دادن قوای گیاه و در نتیجه ی آن، برگ ریزی خواهد شد.