آموزش تصویری طرز ساخت گلدان آویز دیواری

طرز ساخت گلدان آویز دیواری
طرز ساخت گلدان آویز دیواری

حتماً شده که شما هم در مورد اضافه‌کردن گل‌و‌گیاه به خانه جدیدتان فکرکرده‌باشید. نظرتان در مورد ساخت گلدان آویز دیواری چیست؟ احتمالاً نمونه‌ای را ترجیح می‌دهید که کوچکتر بوده و فضای کمتری را اشغال‌کند.

حتما به این فکرکرده‌اید که با چه چیزی این کار را انجام‌دهید. اگر کمی بگردید و دقت‌کنید وسایل خوبی پیدا می‌کنید. من این جعبه‌های گرد زیورآلات چوبی را مناسب‌دیدم. اگر از نصفه آنها را ببریم خیلی مناسب گلدانهای آویز دیواری هستند. پروژه‌هایی شبیه به این باعث‌شده من عاشق اره‌برقی باشم. هم ارزان بوده و هم بسیار مفیدند. اگر یک اره برقی داشته‌باشید، ایده‌های زیادی به فکرتان خواهدرسید. همچنین می‌توانید ساخت گلدان گل با لوله آزمایش و تخته را نیز مشاهده‌کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • جعبه‌های کوچک چوبی جواهرات با درپوشهای قابل جداشدن
  • اره برقی
  • چسب
  • چوب بالسا
  • قلاب
  • زنجیر طلایی ظریف
  • بتونه ضدآب و سیلر (اختیاری)
مرحله اول

از پیچ‌گوشتی کوچکی برای جداکردن درپوش از جعبه استفاده‌کنید. مرکز ته جعبه و کناره‌های آن را علامت‌بزنید تا بتوانید به‌راحتی جعبه را به دو قسمت تقسیم‌کنید. از اره برقی استفاده‌کنید و از روی خطی که کشیده‌اید جعبه را به دو نیم تقسیم‌کنید.

بنر گل من و تو
جعبه را به دو نیم تقسیم کنید
تقسیم جغبه با اره برقی
مرحله دوم

قسمت باز جعبه دو نیم‌شده را روی چوب بالسا قرار داده و یک تکه چوب به اندازه‌ای که پشت و قسمت باز جعبه را پوشش دهد ببرید. این تکه چوب بریده شده را به پشت جعبه و قسمت باز آن با چسب چسبانده و اجازه‌دهید خشک‌شود.

طرز برش گلدان آویز
طرز برش گلدان آویز
مرحله سوم

قسمت خارجی و لبه‌های بالایی گلدان چوبیتان را رنگ‌کنید. زمانی که رنگ خشک‌شد، می‌توانید داخل گلدان آویز را با بتونه ضدآب کرده و سپس قسمت داخل را با اسپری سیلر ضدآب‌کنید. این گلهای کوچک در گلدان کوچک نیاز به آب زیادی ندارند، بنابراین زیاد به آنها آب‌ندهید. ولی باز هم بهتر است دیواره‌ها و کفش ضدآب شود. اخیراً گلهای مصنوعی زیبایی به بازار آمده که می‌توانید از آنها هم استفاده‌کنید. بسیار به گلهای طبیعی نزدیکند، نیازی هم به آب ندارند.

زمانی که گلدانهای آویز رنگ‌آمیزی و ضدآب‌شدند، دو قلاب به قسمت پشت آنها در گوشه‌ها برای آویزان کردن وصل‌کنید. زنجیر را در سایز مورد نظرببرید.

مرحله چهارم

من یک طرح با چسب روی دیوار همانطور که می‌بینید ایجاد‌کردم. به این ترتیب می‌دانم گلدانهای آویز کجا و در چه ارتفاعی باید نصب‌شوند. اگر دوست دارید چند گلدان شبیه به هم آویزان‌کنید، چنین مدلی را بهتان پیشنهاد می‌کنم.

کشیدن طرح روی دیوار
کشیدن طرح روی دیوار
مرحله پنجم

گیاهانتان را به گلدانهای آویز کوچک دیواری اضافه‌کنید. حالا آماده آویزان‌کردن هستند. من که عاشق این گلدانهای آویز دیواری هستم که تلوتلو می‌خورند . این ایده را می‌توانید برای دو طرف آیینه راهرو بکار ببرید. یا حتی این ایده را با جعبه‌های بزرگتر بکارببندید. از اینکه از جعبه‌هایی با اشکال مختلف کمک‌بگیرید نهراسید. همیشه افکار خلاقانه‌ای داشته‌باشید.

ساخت گلدان آویز دیواری
ساخت گلدان آویز دیواری

مطلب مرتبط:

آموزش ساخت آویز زیبا برای گلدان

زیبا سازی گلدان با خمیر پلیمیری یا خمیر چینی

آموزش ساخت گلدان با خمیر پلیمیر