فیس براش چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

فیس براش چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟
فیس براش چیست و نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟

فیس براش چیست و چطور استفاده کنیم؟ یکی از دستگاه‌هایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی بخصوص بین خانمها پیداکرده‌ است فیس براش است. اما فیس براش چیست و به چه کار می‌آید؟ نحوه استفاده از آن به چه صورت است؟ بهتر است بدانید که بسیاری از مشکلات پوستی، جوشها، کدر شدن پوست و این قبیل مسائل به دلیل شستشوی نا صحیح پوست است. شستشوی با دست فقط سطح پوست را پاک‌ می‌کند، در حالیکه آلودگیها و کرمها و چربی آنها به روزنه‌های پوستتان نفوذ کرده، جاش خوش کرده و باعث بروز مشکلات پوستی می‌شوند.

راه حل این مشکل دشوار نیست. در اینجا برایتان محصولی را معرفی می‌کنیم که به شما کمک‌می‌کند پوستی سالم و شاداب به دور از آلودگیای روزمره داشته‌باشید.

فیس براش چیست ؟

طبق تحقیقات در مورد پوست صورت مشخص‌شده‌ است که شستشوی صورت با صابون یا ژلهای شستشو بصورت دستی قادر به پاک‌کردن عمقی آلودگیهای صورت نیست. با توجه به آلودگی زیاد هوا، و همین طور لوازم آرایشی و کرمهای فراوانی که در آرایش روزانه استفاده‌ می‌شود، شستشوی دستی با صابون و ژل کارساز نیست.

بنر گل من و تو

شستشو با دست باعث‌ می‌شود چربیها و آلودگیها در عمق پوست باقی‌ مانده و باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه، آکنه و حتی جوشهای زیر پوستی شوند.(ماسک سیاه برای جوش های سر سیاه) اینجاست که با یک فیس براش می‌توانید پوست خود را بطور عمقی شستشو داده و عمل پاکسازی و لایه‌برداری عمیقی انجام‌دهید. یک فیس براش 6تا10 برابر بهتر از شستشوی دستی آلودگیها را از بین مب‌برد.

فیس براش دستگاهی برقی است که به دو شکل باطری خور و شارژی در بازار موجود است. نوع شارژی آن امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه فیس براشهای سیلیکونی شارژی محبوبیت ویژه‌ای بین افراد و بخصوص خانمها و قشر جوان دارند. که بعد از شستشو می‌توان روی پوست به مدت چند دقیقه آن را حرکت داده و با استفاده از ویبره آن پوست را ماساژ داد.

خرید فیس براش
فیس براش چیست

انواع فیس براش :

امروزه انواع گوناگون با کاربردها و کاراییهای فراوان از این محصول در بازار آمده است. تعدادی از آنها دارای براشهای متعدد هستند که کارایی مختلفی دارند. اما در کل فیس براشها دو نوع هستند:

فیس براش چرخشی:

فیس براش چرخشی برسهای کوچکی دارد که به محض روشن کردن دستگاه شروع به چرخشی دورانی می‌کنند تا پوست را بخوبی پاک‌ کنند. براشهای آن تنوع داشته و متناسب با پوست شماست. تنوع براش در فیس براش چرخشی خیلی خیلی اهمیت دارد چون با توجه به نوع پوست باید براش مناسب را انتخاب کرد، برای پوست حساس برس کوچک و نرمتر را استفاده‌ کنید. برای پوستهای نرمال، برس متوسط و برای پوستهای چرب برس زبر را بردارید تا لایه‌برداری بهتری داشته‌ باشید.

یک نکته هیلی مهم که در موقع استفاده از این براش توجه داشته باشید این است که روش حرکت براش بر روی پوست است، هیچوقت براش را بیش از حد بر روی پوست خود فشار ندهید.

فیس براش چرخشی
فیس براش چرخشی
فیس براش لرزشی یا ویبره:

فیس براش لرزشی با تکنولوژی خاصی به نام اولتراسونیک کار می‌کند که همان لرزش است. بطوریکه دستگاه ثابت بوده، برس ثابت است و نمی‌چرخد اما موهای برس به ارتعاش در‌ می‌آید. این تکنولوژی در هر ثانیه 300 بار موهای برس را لرزانده و به آرامی پوست را پاک‌ می‌کند. به نظر من این نوع براش برای کسانی که پوست حساسی دارند گزینه بسایر مناسبی میتونه باشه.

باید بدانید که هر دو نوع این دستگاه، هم لرزشی و هم چرخشی برای شستشو مؤثر بوده و با توجه به نیاز شما، میزان پاکسازی و نوع برسها می‌توانید اختیار انتخاب‌ داشته‌ باشید.

فیس براش لرزشی یا ویبره
فیس براش لرزشی یا ویبره

نحوه کارکرد فیس براش:

این دستگاه با روشن‌کردن شروع به چرخش و یا حرکت ویبره (بسته به نوع فیس براش) می‌کند. بیشتر انواع فیس براش ضد آب بوده و در برابر آب بسیار مقاومند. شما در حمام هم می‌توانید این نوع را با خیال راحت بکار ببرید و بجای لیف صورت استفاده‌کنید.

نحوه استفاده از فیس براش:

  • ابتدا صورتتان را با آب بشویید. یا می‌توانید از یک دستمال مرطوب کمک‌بگیرید و ابتدا صورتتان را با آن پاک‌کنید.
  • کمی ژل شستشو به صورت بزنید.
  • دستگاه را روشن‌کنید. می‌توانید آن را کمی خیس‌کنید.
  • سرعت چرخش و ویبره دستگاه قابل تنظیم است. آن را متناسب با پوست خود تنظیم‌ کنید. اگر پوست حساسی دارید، آن را روی درجه کمتر تنظیم‌کنید.
  • حالا بصورت دایره وار به مدت یک دقیقه آن را روی صورت خود حرکت‌دهید. 20ثانیه پیشانی، 20ثانیه برای بینی و چانه و برای هر گونه‌تان 10ثانیه زمان لازم است. همه جای صورت به جز اطراف چشمها را با آن بشویید.
  • آن را خاموش کرده و صورتتان را آبکشی‌کنید.
  • حالا می‌توانید به مدت پنج دقیقه دستگاه را روشن نموده و پوست خود را ماساژ دهید. این کار خونرسانی به بافت پوست را افزایش‌می‌دهد.

هشدار:

دقت‌کنید که دستگاه را محکم روی پوست نکشید . فشار ندهید. این کار موجب حسس شدن و یا نازک‌شدن پوستتان می‌شود.

مزایای استفاده از فیس براش چیست ؟

همانطور که در بالاتر ذکر‌شد، فیس براش دستگاهی برای شستشوی عمقی پوست و از بین بردن آلودگیهاست. شما بصورت روزانه می‌توانید از فیس براش استفاده‌کرده و تأثیر فوق‌العاده آن را ببینید.

شستشو با فیس براش باعث‌می‌شود پوست مرده صورتتان از بین رفته و با پدیدار شدن پوست تازه، صورتتان شفاف و لطیف شود و از کدری قبلی خبری نباشد.

پس فیس براشها کمی حالت لایه‌برداری نیز دارند. با داشتن یک فیس براش خیلی نگران لایه‌برداری و صرف هزینه در آرایشگاه‌ها نباشید.

همچنین این دستگاه با لرزش، چرخش و ارتعاشاتی که دارد باعث خونرسانی به پوست‌می‌شود. در واقع نوعی ماساژ پوست هم به حساب‌آمده و کلاژن سازی پوستتان را نیز تحریک‌می‌کند.

به همین دلیل پوست روشن و درخشنده می‌شود. فیس براش به جوانسازی پوست کمک‌کرده و از چین‌و‌چروک زودرس جلوگیری‌می‌کند.

بعد از استفاده از فیس براش می‌بینید که پوستتان بهتر از قبل آماده دریافت و جذب کرمهاست. پس می‌توانید کرمهای مغذی و ماسکها را زده و جذب بهتری داشته‌باشید.

فیس براشهای لرزشی یا ویبره حالت ماساژور نیز داشته و برای پوست عالی هستند. همانطور که می‌دانید ماساژ برای پوست بسیار لازم بوده و به جوان ماندن پوست کمک‌کرده، از چین‌و‌چروک جلوگیری‌می‌کند.

تنظیم درجه آن با توجه به پوستهای حساس باعث‌می‌شود تجربه خوبی از شستشوی پوست حساس خود داشته‌باشید.در فیس براشهای سیلیکونی جدید پس از ربع ساعت روشن بودن دستگاه بطور خودکار خاموش می‌شود.

نحوه استفاده از فیس براش
نحوه استفاده از فیس براش
آیا فیس براش ارتباطی با جوش‌زدن دارد؟

یک عده افراد بعد از استفاده از فیس براش معتقد بوده‌اند که جوش زده‌اند. این افراد پوستی نرمال داشته و بعد از استفاده چون لایه مرده پوستشان برداشته‌شده، جوشهای ریز زیرپوستیشان بر روی سطح آمده و نمایان شده که دوباره با استفاده از فیس براش و ادامه شستشو به احتمال زیاد این جوشها از‌بین‌خواهند‌رفت. 2تا3 هفته همین روند را ادامه داده و ببینید جوشهای ریز هم ناپدید‌خواهند‌شد.

البته اگر برای رفع جوشهایتان از دوارو استفاده‌می‌کنید، فعلا از فیس براشتان استفاده‌نکنید.

تعداد دفعات استفاده از فیس براش:

بطور کلی هرچیزی باید به مقدار لازم برای پوست استفاده‌شود و استفاده بیش از حد از هر چیزی می‌تواند به پوست آسیب برساند.

پس استفاده بیش از حد از فیس براش هم همچون تمامی محصولات می‌تواند تنظیم PH چوستتان را به‌هم‌زده و مضر باشد.

بنابراین روزی یک الی دو بار استفاده از فیس براش کافیست. و حتما بعد از شستشو با فیس براش کمی آبرسانی به پوست انجام‌دهید. کرمهای آبرسان کمک زیادی می‌کنند تا تعادل را به پوستتان برگردانند.

راهنمایی خرید فیس براش:

  • نکته‌ای که لازم به ذکر دیدم این است که فیس براشهای چرخشی ممکن است پوست را کشیده و شل‌ کنند. مشکلی که با فیس براشهای ویبره نخواهید داشت.
  • حتما هنگام خرید فیس براش به باطری خور یا شارژی بودن دستگاه دقت‌کنید و ببینید کدام یک مورد نیاز شماست.
  • برخی فیس براشها سری‌های گوناگون با کاربردهای مختلفی دارند. مثلا سریهای مخصوص شستشو، لایه‌برداری، برس بدن و برس آرایشی. حتما به این موارد دقت‌کنید.

طرز نگهداری از فیس براش:

اگر قطعات دستگاه شما جدا می‌شوند، آنها را جدا کرده و بشویید و خشک‌کنید. فیس براش را بهتر است در محل مرطوب مانند حمام نگهداری نکنید.

اگر بطور مشترک از آن استفاده‌می‌کنید سریهای جداگانه‌ای تهیه‌کنید. در صورت باطری خور بودن دستگاه، باطریها را پس از استفاده خارج‌کرده و محفظه و باطریها را خشک‌کنید و سر جایش بگذارید.

نکات مهم در رابطه با استفاده از فیس براش:

  • اطراف چشم را مراقب باشید.
  • اگر مشکل پوستی خاصی دارید، قبل از استفاده با پرشک مشورت‌کنید.
  • در صورت بروز مشکل حین استفاده از دستگاه، آن را خاموش و با متخصص مشورت‌کنید.
  • بهتر است از فیس براشهایی که سری‌های قابل تعویض ندارند بطور مشترک استفاده‌نشود.
  • دستگاه را در معرض نور شدید آفتاب قرار‌ندهید.

با این دستگاه، شستشویی متفاوت را تجربه‌کرده و زیبایی، طراوت، شادابی و سلامت را برای پوست خود به ارمغان بیاورید.

در این مطلب به شما گفتیم که فیس براش چیست و برای خرید فیس براش په نکاتی را باید رعایت کنید در ضمن نحوه استفاده از فیس براش را هم براتون گفتیم پس با این راهنمایی های میتونید تصمیم بگیرید که آیا فیس براش خریداری کنید یا خیر.

مطالب مرتبط :

تونر چیست و چرا باید از آن برای پوست استفاده کنیم؟

بررسی و مقایسه شوینده های گارنیه

نکاتی مهم در میکاپ و آرایش روزانه