مرحله به مرحله با دوخت کوسن چهل تیکه بوهویی

دوخت کوسن چهل تیکه بوهویی
دوخت کوسن چهل تیکه بوهویی

دوخت کوسن چهل تیکه بوهویی : کوسن یا همون بالش ها یک راه آسان برای تغییر فضای زندگی شما و ایجاد تنوع در چیدمان و دکوراسیون منزل شما هستند که با تغییر در فصل شما هم می توانید روبالشی های خودتون رو عوض کنید و تنوع رو به خانه بیارید. من برای این کوسن از رنگ های پاییزی استفاده کردم و چون به سبک چهل تیکه بسیار علاقه دارم اون رو به این سبک کار کردم. رو بالشی و یا رو کوسنی یکی از سرگرمی های مهیج و جذاب هست که خانم ها میتونن در خانه انجامش بدن و بسیار ساده و راحت هست که ما در این آموزش کوسن چهل تکه منگوله ای به سبک بوهو به شما آموزش میدیم با ما همره باشید.

وسایل مورد نیاز کوسن چهل تیکه بوهویی

اگر کوسن و یا بالش دارید که بر روی آن میخواهید کار کنید میتوانید تا مرحل پر کردن پنبه داخل رو بالشی این آموزش را ادامه دهید. توجه کنید که برای داخل کوسن میتوانید به جای پنبه پر یا کاموا هم استفاده کنید.

وسایل لازم کوسن چهل تیکه منگوله ای بوهویی
وسایل لازم کوسن چهل تیکه منگوله ای بوهویی

پارچه پنبه ای و پارچه چیت نخی سفید

بنر گل من و تو

پارچه کتان در دو رنگ (ترجیحا از رنگهای بوهو) البته این سلیقه ای هست و شما میتونید هر مدل پارچه و رنگی رو انتخاب کنید

نخ گلدوزی

نخ و سوزن

قیچی یا کاتر خیاطی

پنبه

چرخ خیاطی

خط کش

اسپری چسب خیاطی یا سوزن ته گرد

دوخت کوسن چهل تیکه بوهویی

ابتدا اگر از پارچه کتان استفاده میکنید اون رو بشورید و بذلارید که خشک بشه و سپس با استفاده از قیچی و یا کاتر در ابعاد 10 در 20 برش بزنید، توجه داشته باشید که از رنگ غالب به تعداد 5 تکه و رنگ دیگر 4 تکه باید برش بزنید.

برش بارچه کوسن چهل تیکه
برش بارچه کوسن چهل تیکه

همانند شکل زیر تکه های برش داده شده را با استفاده از سوزن ته گرد و یا اسپری چسب خیاطی به هم متصل میکنیم. توجه داشته باشید که در چیدمان و ترکیب رنگ ها دقت تمام داشته باشید تا طرح نهایی شما جذاب و زیبا باشد. پس از اینکه تکه ها را با سوزن ته گرد به هم متصل کردیم با استفاده از چرخ خیاطی آن ها را می دوزیم.

متصل کردن تکه ها و دوخت آن
متصل کردن تکه ها و دوخت آن

سپس یا با اسپری یا سوزن ته گرد آنها را کنار هم فیکس کرده و بدوزید و در نهایت تمام درزها را طبق شکل اتو بکشید.

اتو کشیدن به تکه ها
اتو کشیدن به تکه ها

حالا روکش که در مراحل قبل آماده کردید را روی پارچه پنبه ای قرار بدهید و سپس اضافه های اون رو میبریم و با استفاده از چرخ خیاطی دورتادور اون رو شروع به دوختن میکنیم.

برش اضافه های
برش اضافه های

تا این مرحله یک طرف کوسن شما آماده شده حال مراحل بالا را برای قسمت دوم کوسن هم تکرار میکنیم و سپس دو قسمت رو همانند شکل زیر روی هم گذاشته و با سنجاق ته گرد فیکس میکنیم.

پارچه پنبه ای و یا هر پارچه که دوست دارید
پارچه پنبه ای و یا هر پارچه که دوست دارید

و سپس شروع به دوختن اون میکنیم. البته باید دقت کنید که قسمتی را ببرای اضافه کردن پنبه داخل کوسن باز بذارید و بعد از گذاشتن پنبه داخل کوسن خودتون اون رو بدوزید.

دوختن و پر کردن کوسن
دوختن و پر کردن کوسن
کوسن چهل تیکه بوهویی
کوسن چهل تیکه بوهویی
اضافه کردن منگوله

اگر شما هم مثل من دوست دارید کمی هم کارتون رو جذاب تر کنید و به چهار گوشه اون منگوله اضافه کنید میتونید همانند شکل زیر کلاف نخ گلدوزی رو بپیچید و منگوله های خودتون رو آماده کنید.

نحوه ساخت منگوله
نحوه ساخت منگوله

آخرین کاری که شما باید انجام بدین اینه که با نخ و سوزن این منگوله ها رو به کوسن خودتون اضافه کنید و زیبایی کوسن چهل تیکه خودتون رو دو چندان کنید. در نهایت کوسن چهل تیکه منگوله ای بوهویی آمادست و میتونید برای رو مبلهای خودتون استفاده کنید.

اضافه شدن منگوله به کوسن
اضافه شدن منگوله به کوسن
کوسن چهل تیکه منگوله ای بوهویی
کوسن چهل تیکه منگوله ای بوهویی
مطلب مرتبط :

نحوه ساخت کوسن پشمالوی زمستانی

چگونه روبالشی با کاموا ببافیم

آموزش دوخت پادری جین