نحوه ساخت 11 سم خانگی گیاهان آپارتمانی کاملا موثر

سم خانگی گیاهان آپارتمانی
سم خانگی گیاهان آپارتمانی

سم خانگی گیاهان آپارتمانی : شاید گیاهان شما دچار مشکل شده باشد که الان به دنبال آفت کش خانگی و یا کلا سم هایی هستید که آفت های گیاهان خود را از بین ببرید، شاید در اولین قدم به دنبال حشره کش باشید ولی پیشنهاد گل من و تو به شما در اولین مرحله استفاده از آفت کش های خانگی برای گیاهان می باشد چون برای شما و خانواده شما میتونه خطرات به مراتب کمتری داشته باشه، پس با ما همراه باشید تا حشره کش ها و آفت کش های خانگی رو بهتون معرفی کنیم و به راحتی از اونها در خانه استفاده کنید.

چطور میتونم یک سم خانگی گیاهان آپارتمانی درست کنم؟

شاید تجربه استفاده از سموم شیمایی رو داشته باشید و در برخی موارد جواب گوی شما نبوده و آفت را از بین نبرده است، دلیل این مشکل میتونه استفاده نکردن درست از سموم، رد شدن تاریخ انقضا، خرید نکردن از فروشگاههای معتبر و… باشه ولی آفت کش خانگی که شما درست میکند با توجه به توضیحاتی که در ادامه به شما داده خواهد شد میدانید که متناسب با کدام مورد از آفت و گیاهان می باشد.

شما میتوانید با مواد اولیه که در دسترس همه هست به راحتی حشره کش خانگی و آفت کش خانگی درست کنید در بسیاری از این ترکیبات آب جزو عنصر جدانشدنی می باشد.

بنر گل من و تو
استفاده از آب و مایع ظرف شویی

شما میتوانید با ترکیب آب و یک نوع ماده شوینده (که بهترین انتخاب مایع ظرفشویی هست) یک سم خانگی برای گیاهان خود درست کنید. برای درست کردن این سم شما باید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در نیم لیتر آب حل کنید و به شکل اسپری روی محلی که آفت را مشاهده میکنید بزنید، این نوع سم برای شپشک اردآلو، شته، کنه عنکبوتی بسیار مفید است.

مایع ظرفشویی و آب آفت کش خانگی
مایع ظرفشویی و آب آفت کش خانگی
ساخت حشره کش قوی با روغن نیم

یکی از قوی ترین و پرکابرد ترین حشره کش های موجود در روی زمین روغن نیم می باشد، این روغن در خود بیش از 50 ماده موثر در کشتن حشرات داره، این روغن که یک روغن هندی است تمامی حشراتی که بدن نرمی داشته باشند را از بین می برد برای درست کردن آن یک قاشق غذاخوری از روغن را با کمی صابون مایع و 2 لیتر آب مخلوط کنید در ظرفی که قابلیت اسپری کردن دارد بریزید و سپس رو یبرگها و محلی که حشره وجود دارد اسپری کنید. پس از چند روز شاهد معجزه فوق العاده این روغن خواهید بود.

اسپری تنباکو قاتل شته و لارو پروانه

یکی دیگر از سم خانگی گیاهان اسپری تنباکو هست، ای کسانی که تنباک مصرف میکنید بدانید و آگاه باشید تنباکو علاوه بر انسان برای حشرات هم مضر می باشد، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن شته و لارو پروانه ها می باشد. نحوه درست کردن این آفت کش یک فنجان از تنباکو را در 4 لیتر آب مخلوط کنید و به مدت 24 ساعت اجازه دهید تا رنگ آن به قهوه ای روشن تبدیل شود و سپس از آن به عنوان آفت کش می توانید استفاده کنید.

نکات مهم
  • این سم برای گوجه، فلفل، بادمجان و هم خانواده های آنها اصلا مناسب نیست
  • اگر رنگ محلول شما خیلی تیره شد حتما به اون آب اضافه کنید.
اسپری تنباکو برای گیاهان
اسپری تنباکو برای گیاهان
ماءالشعیر یک تله کاربردی

اگر گیاهان شما دچار مشکلات و حشراتی چون لیسه و حلزون شده بهترین تله برای به دام انداختن اونها ماءالشعیر هست چون با ریختن اون کنار گیاه این آفت ها رو به خودش جذب میکنه شما میتویند خیلی راحت اونهارو از بین ببرید. البته از آب انگور و سایر نوشیدنی های شیرین هم میتونید استفاده کنید.

ساخت حشره کش ارگانیک با روغن مرکبات و فلفل

یکی از موثرترین حشره کش ها برای از بین بردن مورچه استفاده از روغن مرکبات و فلفل قرمز است،  شما برای درست کردن این حشره کش مقدار 10 قطره از روغن مرکبات رو با یک قاشق چای خوری فلفل قرمز آسیاب شده مخلوط میکن و مخلوط حاصل را در یک فنجان آب داغ حل میکنید. و داخل یک ظرفی که حالت اسپری داشته باشد بریزید و سپس برای از بین بردن موچه از آن استفاده کنید.

روغن اکالیپتوس قاتل آفات بالدار

اگر گیاهان شما دچار بیماری و حشرات بالدار شده حتما اکالیپتوس میتونه بهترین گزینه برای از بین بردن آنها باشه، برای استفاده از این روغن کافی است که هر جا که حشره و یا آفت رو مشاهده کردید چند قطره از روغن اکالیپتوس را در آن محل بریزید و شاهد فراری شدن حشرات خواهید بود.

نحوه ساخت 11 سم خانگی گیاهان آپارتمانی کاملا موثر
روغن اکالیپتوس
بوی سیر فراری دهنده حشرات

خیلی راحت میتویند از چند حبه سیر بر روی خاک گلدان ها ساتفاده کنید و برخی از حشرات که از بوی سیر متنفر هستند را فراری دهید. یکی از روش های کاملا کاربردی و اسون برای فراری دادن حشرات مزاحم از کنار گیاهان شما می باشد.

اسپری فلفل موثر برای کنه

برخی از گیاهان دچار کنه و یا کنه عنکبوتی میشوند که راه حل خانگی از بین بردن آن استفده از اسپری فلفل است برای استفاده و درست کردن آن باید 2 قاشق سوپ خوری فلفل را با 6 قطره مایع ظرفشویی محلوط کرده و در داخل 3 لیتر آب ولرم بریزد و خوب مخلوط کنید و بعد از آماده شدن گیاه را با این محلول اسپری کنید.

اسپری فلفل آفت کش خانگی
اسپری فلفل آفت کش خانگی
چای گل داوودی حشره کش عصبی

از دیگر آفت کش خانگی میتوان به  چای گل داوودی اشاره کرد چون این گیاه ترکیبات بساری قوی به نام  “پایرتروم” را در خود دارد و همین ماده شبکه عصبی حشرات را مورد هدف قرار میدهد و توانای حرکت را از آنها خواهد گرفت. برای درست کردن این حشره کش شما باید 100 گرم گل داوودی خشک را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه دم کنید و سپس اجازه بدید که محلول دم شده کاملا سرد بشه و سپس از یک سافی رد کنید تا فقط آب آن باقی بماند. از آن می توان برای از بین بردن هر نوع حشره استفاده کرد.

استفاده از الکل راه حل ساده

الکل یکی از موثر تریو و شاید راحت ترین نوع سم خانگی گیاهان می باشد که شما میتوانید با 2 فنجان الکل 70 درصد و ترکیب آن با یک لیتر آب یک حشره کش خوب بسازید، توجه داشته باشدی که محلول اکل بیشتر برای گیاهان گرمسیری کاربرد دارد و خیلی راحت حشرات رو از بین خواهد برد.

الکل سم خانگی گیاهان آپارتمانی
الکل سم خانگی گیاهان آپارتمانی
آب شاید ساده ترین آفت کش

یکی دیگر از انواع ساده حشره کش می توان به آب نوشیدنی اشاره کرد با قرار دادن گیاه در زیر آب فشار بالا یا اسپری کردن آب نوشیدنی بر روی برگهای گیاهان خود میتوانید خیلی راحت آنها را از بین ببرید توجه داشته باشید که شاید این روش ابتدایی ترین روش و در مراحل اولیه باید انجام شود.

به هیچ وجه دلسرد نشوید

یکی از کارهایی که نباید در اون دلسرد شد مبارزه با آفت ها هست چون شما باید روش ها و راه هیا مختلفی را برای از بین بردن مشکل انجام دهید و سموم مختلف را امتحان کنید تا بلاخره یکی از آنها جوابگوی شما باشند. پس اگر یکی از روش های بالا را امتحان کردید و جواب نداد سراغ دیگری بروید و در نهایت از سموم شمیایی استفاده کنید و به هیچ وجه شکست نخوردی.

مطالب مرتبط :

آشنایی با مخرب ترین آفتهای گیاهی در آپارتمان و باغچه

8 روش فوق العاده موثر از بین بردن مورچه خاک گلدان 👌

معجزه زغال برای گیاهان