میکرونیدلینگ چیست و چه تاثیر بر صورت شما دارد؟ + انواع روش های

میکرونیدلینگ چیست؟ عوارض و فوائد میکرونیدلینگ صورت + روش خانگی
میکرونیدلینگ چیست؟ عوارض و فوائد میکرونیدلینگ صورت + روش خانگی

میکرونیدلینگ چیست انواع روش ها و نحوه انجام آن در خانه : بی‌تردید داشتن پوستی جوان و شاداب خواسته افراد زیادی است. چه بسا افراد به روش های زیادی دست می‌زنند تا پوستی صاف و زیبا داشته باشند. میکرونیدلینگ یکی از روش هایی است که اخیراً برای بدست آوردن پوست شاداب و جوان باب شده است. میکرونیلدینگ برای جوان سازی پوست، درمان جای زخم، سوختگی‌های قدیمی و همچنین رفع ترک‌های پوستی بکار می رود. از آنجایی که هزینه میکرونیلدینگ نسبت به عمل لیزر کمتر می باشد و نتایج خوبی هم از خود بجای می گذارد خواهان بسیار زیادی پیدا کرده است. در این مطلب از سایت گل من و تو به توضیح بیشتر در مورد میکرونیدلینگ، شیوه انجام و عوارض و فوائد میکرونیدلینگ خواهیم پرداخت.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه‌های زیبایی است که بسیار رواج پیدا کرده است. این عمل توسط سوزن‌های ظریفی انجام می‌شود که روی سطح پوست خراش‌های بسیار سطحی ایجاد می‌کند. البته این خراشها بقدری ظریف و سطحی بوده و به عمق پوست کاری ندارند که پس از آن می‌توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.

این روش بدون هیچ گونه عارضه و مشکل پوستی بوده و برای درمان بسیاری از مشکلات پوست مفید است. بر اساس نوع پوست شما و با سوزن‌های بسیار ریز این کار انجام می‌شود. سوزنها در لایه اپیدرم پوست فرو رفته و آن را خراش داده و خیلی کم خونریزی دارد.

بنر گل من و تو

برای اعمال روش میکرونیدلینگ ابزارهای بسیار متعددی ساخته‌شده است. برای مثال ابزارهای سیلیکونی، شیشه‌ای، فلزی و پلیمری در بازار موجود است.

گفته می‌شود نیدلینگ حرفه‌ای پوست یکی از سریع‌ترین فرآیندهای درمانی پوست است و این روش برخلاف داروهای شیمیایی و یا لیزر درمانی، آسیب حداقلی به پوست وارد می‌کند.

میکرونیدلینگ چیست
میکرونیدلینگ چیست

میکرونیدلینگ به چه صورت انجام می‌شود:

میکرونیدلینگ با دستگاهی مجهز به غلطکی چرخان که سوزن‌هایی سر آن تعبیه شده صورت می‌گیرد. این سوزن‌ها بسیار ریز با قطر نیم یا نهایتاً دو و نیم میلی‌متر بوده و جنسشان تیتانیوم است.

این غلطک به روی پوست کشیده شده و سوزن‌ها به درون پوست می‌روند. تعیین اینکه این سوزن‌ها با چه عمقی و با چه سرعتی به پوست فور روند بر عهده پزشک است. این تصمیم بسته به نوع پوست شما و هدف از انجام میکرونیدلینگ متفاوت است.  بدن به این خراش‌ها واکنش نشان داده و شروع به ترمیم و بازسازی می‌کند.

پس از ایجاد زخم های سطحی، کلاژن و الاستین در پوست شروع به تولید می‌شود و پوست ضخیم تر می شود با این کار ضایعات پوستی کمتر شده و پوست جوان تر می شود. برخی از پزشکان حین ایجاد خراش و سوراخ از محصولات کلاژن‌ساز مانند اسید هیالوذونیک و سرم ویتامین سی و یا انواع روشن‌کننده‌های پوست استفاده می‌کنند.

انواع میکرونیدلینگ صورت با دستگاه‌های مختلف:

1.میکرونیدلینگ صورت با دستگاه درماپن:

این دستگاه لوله‌ای شکل، سوزن‌های ریزی روی سرش دارد که با برق کار می‌کند. بدین ترتیب که بصورت عمودی در پوست فرو رفته و سوراخ‌هایی بسیار ظریف ایجاد می‌کند و به تحریک پوست می‌پردازد. این دستگاه روی پوست نمی‌غلطد.

2.میکرونیدلینگ صورت با دستگاه درمارولر:

درمارولر شبیه یک غلطک کوچک است. با چرخاندن آن روی پوست سوزن‌های روی سطح غلطک به درون پوست می‌روند. این غلطک با فشار کمی روی پوست حرکت می‌کند.

3.میکرونیدلینگ با سیستم دیود و نور:

این دستگاه به کمک سیستم دیود و نور به تحریک پوست می‌پردازد. تحقیقات زیادی در این مورد به عمل نیامده است.

4.میکرونیدلینک با سیستم امواج رادیویی:

این دستگاه بدین صورت کار می‌کند که بین سوزنهای ظریفش امواج رادیویی برقرار است. با ورود سوزن‌ها امواج به پوست انتقال یافته و گرم می‌شود. به همین خاطر کلاژن‌سازی تحریک می‌شود.

5.میکرونیدلینگ با دستگاه درمااستامپ:

این دستگاه نسبت به درماپن سر بزرگتری داشته و سوزن‌های بیشتری دارد. ضمناً هم با موتور الکتریکی و هم با دست بصورت عمودی کار می‌کند.

انواع میکرونیدلینگ صورت
انواع میکرونیدلینگ صورت

مواد میکرونیدلینگ چیست؟

در واقع این کار با استفاده از دستگاه و سوزن‌ها بکار گرفته می‌شود که موجب کلاژن سازی می‌شود برخی پزشکها محصولات کلاژن‌ساز مانند اسید هیالوذونیک و سرم ویتامین سی و یا انواع روشن‌کننده‌های پوست را نیز با سوزن وارد پوست می‌کنند.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1za2luLWNhcmUtYWNjZXNzb3JpZXMvP3R5cGVbMF09MTA0NzUmdHlwZVsxXT0xMzYwNSZzb3J0Ynk9Nw==”]خرید ابزار میکرونیدلینگ [/button]

مزایای میکرونیدلینگ:

  • جوانسازی
  • رفع چین و چروک
  • اسکار یا همان جای زخم‌ها و بخیه‌ها
  • درمان سوختگی و بازسازی پوست
  • ترک پوستی یا استرچ مارک
  • رفع خط خنده
  • درمان ریزش مو
  • از بین بردن برخی تیرگی‌ها یا لکه‌های پوستی
  • تحریک کلاژن پوست
  • جوانسازی قسمتهایی حساس مانند چشم، گردن، بینی، لب بالا و پایین و پشت دست‌ها که ازروش‌های دیگر نمی‌توان استفاده کرد
  • درمان مشکلات پوستی که لیزر برای آنها جواب نداده است
  • احتمال کم بروز عفونت
  • مقرون به صرفه بودن و هزینه پایین‌تر نسبت به لیزر
  • به دلیل اینکه سوزن‌ها از جنس تیتانیوم است، پوست را داغ نکرده و نمی‌سوزاند
مزایای میکرونیدلینگ
مزایای میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

همانطور که گفتیم این عمل، کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند. در نتیجه روشنی پوست را به همراه دارد.

آیا میکرونیدینگ با درد یا خونریزی همراه است؟

سؤالی که بسیار زیاد در مورد میکرونیدلینگ پرسیده می‌شود، این است که آیا درد داد. در ابتدا پزشک متخصص از کمی مواد بی حسی روی پوستتان استفاده می‌کند. در نتیجه شما دردی احساس نکرده و فقط کمی متوجه سوزش خواهید شد. در مورد خونریزی هم بسیار خفیف و کم بوده و لایه اپیدرم هیچ آسیبی نمی‌بیند.

مدت زمان انجام میکرونیدلینگ:

فقط 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1za2luLWNhcmUtYWNjZXNzb3JpZXMvP3NvcnRieT0yMg==”]بهترین ابزار مراقبت از پوست[/button]

میکرونیدلینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

  • کسانی که زخمهایشان زود خوب نمی‌شود بهتر است این روش را امتحان نکنند. کسانی که سابقه کلوئید دارند بهتر است انجام ندهند. بجای این کار از روشهایی مانند مزوتراپی یا لیزر و انواع کرمهای موجود در بازار استفاده کنند.
  • اگر چروکهای پوستتان عمیق است و پوستی افتاده دارید، این روش درمانی به کار شما نمی‌آید. بهتر است از روش آراف فرکشنال، هایفوتراپی و یا جراحی استفاده‌کنید.
  • افراد دارای دیابت نیز از این روش استفاده نکنند.
  • اگر طی شش ماه قبل از انجام میکرونیدلینگ جوش داشته‌اید نباید از این روش استفاده کنید. بهتر است افراد دارای جوش از روش آراف فرکشنال استفاده کنند.
  • کسانی که پوستی تیره دارند از این روش استفاده نکنند و به جای آن آراف فرکشنال استفاده کنند.
  • میکرونیدلینگ برای افرادی که دارای پوستی حساس هستند توصیه نمی‌شود.
  • در صورت وجود تب خال، عفونت پوست و هر گونه عارضه از این روش استفاده نشود.
  • کسانی که در سه ماه قبل از میکرونیدلینگ تحت درمان اکوتان یا ایزوترتینوئین بوده‌اند.
  • خانم‌های باردار و شیرده برایشان ممنوع است.
  • افراد دارای بیماری‌های پوستی و هرپس سیمپلکس
  • افراد دارای هموفیلی و کسانی که داروی آسپرین و ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.

عوارض میکرونیدلینگ:

قبل از انجام میکرونیدلینک بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و به مراکز معتبر بروید. این روش برای افرادی که موردی در انجام ندارند عوارضی ندارد. اما برای کسانی که ذکر شد و گفتیم نباید انجام دهند، عوارض در پی دارد. افرادی که پوستشان جوش و یا التهاب دارد، ممکن است پوستشان بدتر شده و عفونت کند.

خطرات میکرونیدلینگ

مانند تمامی عملیات زیبایی میکرونیدلینگ نیز ممکن است خطراتی داشته باشد. رایج ترین اثری که بعد از عمل میکرونیدلینگ  مشاهده می شود خارش های خفیف می باشد. قرمزی پوست نیز تا چند روز ادامه دارد. اما اگر بجز این موارد گفته شده علائم جدی دیگری مانند عفونت، کبودی ، خونریزی مشاهده کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خطرات میکرونیدلینگ
خطرات میکرونیدلینگ

هزینه انجام میکرویدلینگ صورت :

بر حسب نوع مرکز و فردی که برایتان انجام می‌دهد این قیمت متفاوت است. ضمناً از سوزنهای یک بارمصرف در این کار استفاده می‌شود. هچنین چون از داروهای مزوتراپی در جلسات درمان استفاده می‌شود هزینه بالاتر می‌رود. معمولاً بین 250 تا 350 هزار تومان در هر جلسه است.

چه تعداد جلسه برای میکرونیدلینگ کافیست؟

تعداد جلسات کاملاً بستگی به کاری که می‌خواهید انجام دهید دارد. بستگی دارد مشکلات پوست در چه حد باشد و عمق آنها در هر فرد چه مقدار است. بین 4 تا 6 جلسه ممکن است طول بکشد. با یک جلسه به نتیجه مطلوب نمی‌رسید و باید صبور باشید.

برای جای جوش 4 جلسه و برای زخم‌های ناشی از سوختگی معمولاً 5 جلسه درمانی کافیست. که البته باز هم بسته به نظر پزشک ممکن است متفاوت باشد.

انجام میکرونیدلینگ در خانه:

اگر دستگاه درمارولر داشته باشید می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید. درمارولر با دارا بودن یک غلطک که می‌چرخد و سوزن‌هایی روی آن تعبیه شده، چنین کاری را انجام می‌‎دهد. البته باید بگویم که این دستگاه ممکن است بیشتر سبب عفونت پوست شود. زیرا خراش‌هایی عمودی در پوست ایجاد نمی‌کند، بر خلاف دستگاه‌های درماپن که سوراخ عمودی در پوست ایجاد می‌کنند.

توصیه ما این است در مراکز و با رعایت بهداشت این کار صورت گیرد.

میکرونیدلینگ و مراقبت های قبل از آن:
  1. قبل از انجان هیچ گونه کرم و مواد آرایشی روی صورت نباشد.
  2. اگر از دارویی استفاده می‌کنید با پژشک مشورت نمایید.
میکرونیدلینگ در خانه
میکرونیدلینگ در خانه

میکرونیدلینگ و مراقبت های پس از آن:

پس از انجام این کار بهتر است از موارد زیر اجتناب کنید:

  • استفاده از کرم‌های لایه بردار و تحریک‌کننده پوست
  • ضدآفتاب، چون ممکن است در منافذ رسوخ کرده و رنگ پوستتان را عوض کند
  • از محصوصلات اسیدی یا قلیایی صرفنظر کنید، زیرا التهاب پوست را بیشتر می‌کنند
  • مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی
  • استفاده از لوازم آرایش به مدت 48 ساعت
  • کرم‌های ترمیم کننده، کمپرس گرم و سرد
  • دستکاری پوست
  • استحمام تا 24ساعت

هشدارهایی در رابطه با میکرونیدلینگ:

1.در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از آن با پزشک خود مشورت نمایید.

2.در صورتی که در این اواخر از روشی برای جوانسازی پوستتان استفاده‌کرده‌اید، حتماً با پزشک مشورت نمایید.

3.اگر ضایعه پوستی دارید حتکما با دکتر در میان بگذارید.

4.به مراکز معتبر بروید که بهداشت را بخوبی رعایت می‌کنند.

5.حتماً سوزن یکبار مصرف استفاده شود.

6.از کارتریج مشترک استفاده نشود، همچنین برای خود شما در چند جلسه از یک کارتریج استفاده نشود، زیرا سوزن‌ها کند شده و احتمال بروز عفونت وجود دارد.

7.استفاده از کارتریج‌های استاندارد و استریل شده و دارای غشای محافظ

چه کسانی از عمل میکرونیلدینگ باید اجتناب کنند؟

برای پاسخ به این سوال باید به طور کلی بگوییم کسانی که پوست حساس دارند نباید میکرونیلدینگ انجام دهند.

کسانی که طی یک سال گذشته پرتو درمانی داشته باشند.

سابقه زخم های پوستی داشته باشند.

زخم باز داشته باشند.

کسانی که در ناحیه موردنظر، هرگونه عفونت پوستی، عارضه یا تب‌خال دارند.

کسانی که حامله و یا در دوران شیردهی باشند

کسانی که بیماری های پوستی مانند اگزما و یا پسوریازیس داشته باشند

قبل و بعد - فواید میکرونیدلینگ
قبل و بعد

سوالات و نظرات در مورد عمل میکرونیلدینگ

در این قسمت سعی داریم تا به سوالات شما عزیزان در مورد عمل میکرونیلدینگ پاسخ داده باشیم و چند نمونه از نظرات کسانی که میکرونیلدینگ انجام داده اند را به شما بگوییم.

چند روز پس از عمل میکرونیلدینگ نتایج آن مشخص می شود؟

در اکثر موارد بعد از گذشت 1 الی 2 روز پوست حالت آفتاب سوختگی، قرمزی و تورم نشان میدهد که لخاطر خراش هایی که بر روی پوست صورت گرفته عادی می باشد. اما پس از گذشت 10 الی 15 روز پوست شما نرم تر و شفاف تر می شود و تفاوت را کاملا حس می کنید.

عمل میکرونیدلینگ چقدر درد دارد؟

اینکه درد قابل تحمل باشد یا ن بسته به تحمل درد شما دارد. اما در کل درد قابل تحملی دارد. اما شما می توانید با مشورت پزشک خود از بی حس کننده ها استفاده کنید تا در طول کار دردی را احساس نکنید.

بعد از میکرونیدلینگ باید استراحت کنیم؟

نه خیر. التهابات پوستی که بعد از عمل اینجاد میشود سطحی می باشد.

رنگ پوست من تیره هست میتوانم میکرونیدلینگ انجام دهم؟

بله. برخلاف لیزر که معمولا در انتخاب رنگ باید دقت شود در عمل میکرونیدلینگ هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کسانی که جوش فعال دارند می توانند انجام دهند؟

خیر. باید پاکسازی انجام شود.

برای پوست های معمولی چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز هست؟

بسته به تشخیص پزشک 3 الی 4 جلسه

آیا با میکرونیلدینگ صورت زیبا و صاف تر می شود؟

بله اصولا یا 6 جلسه عمل میکرونیدلینگ صورتی بسیار صاف و درخشان خواهید داشت فقط در صورتی که انتخاب پزشک درستی داشته باشید. متاسفانه امروزه خیلی از افراد به نام های مختلف عمل زیبایی انجام میدهند که متاسفانه نتیجه های خوبی نشان نمیدهند.

مطالب مرتبط:

فیشال پوست خانگی با مواد طبیعی

معجزه سفید شدن پوست صورت

خواص جلبک اسپیرولینا پوست