پاییز از راه رسید، بافتنی ها را شروع کنیم …

پاییز از راه رسید، بافتنی ها را شروع کنیم ...
پاییز از راه رسید، بافتنی ها را شروع کنیم ...

پاییز که میشود
حرف شال را نمیزنی
تا خیال بافی ام
گردن تو باشد
اگر شما هم جزو کسانی هستید که با وجود لباس های گرم آماده باز هم دوست دارید با شروع فصل پاییز سبدی پر از کامواهای رنگارنگ و شال و کلاه و لباس های کاموایی داشته باشید این مطلب مفید را بخوانید.

انواع کاموا

انواع کاموا
انواع کاموا

کامواهایی که در مغازه ها وجود دارند دو نوع می باشند که ایران و خارجی هستند و اصولا یکسری هم کاموا بیرون مغازه ها وجود دارد که به خاطر کم بودن تعداد آن ها حراج خورده است و قیمت های پایین تری دارند. گران‌ترين آنها كامواهاي ابريشمي ترك است که معرف حضور خیلی از خانم هاست.

رابطه سن و انتخاب کاموا

علاوه بر اينكه بايد سن فردي كه برايش به خريد آمده‌ايد با رنگ انتخابي همخواني داشته باشد نكته‌هاي ديگري كه شايد در ظاهر ساده به‌نظر برسند هم بايد مدنظر قرار بدهيد؛ يكي از آنها ميزان لطافت كاموايي است كه تهيه مي‌كنيد. اگر براي بچه‌هاي زير 3سال خريد مي‌كنيد ترجيحا بايد از كامواهاي ابريشمي استفاده كنيد تا پرز ندهد و ايجاد حساسيت نكند. اين مسئله در خريد‌كردن براي بزرگسالان كمتر مورد توجه است. يكي ديگر از چيزهايي كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه براي بافتن چه چيزي مي‌خواهيد كاموا بخريد. اگر براي بافتن لباسي كه زير مانتو يا پالتو قراراست استفاده شود خريد مي‌كنيد يادتان باشد از كامواهايي كه نازك‌تر است استفاده كنيد تا گرماي مناسبي داشته باشد ولي براي بافتن شال و كلاه و دستكش بهتر است از كامواهايي كه بافت درشت‌تري دارند استفاده كنيد تا از سرما در امان باشيد.

بنر گل من و تو

به صرفه بودن بافتنی

خريدن كاموا و بافتن چيزي كه مي‌خواهيد، با يك حساب سرانگشتي برايتان بسيار به صرفه‌تر از خريدن همان جنس از مغازه از آب در مي‌آيد. اگر بافتني بلد هستيد، بهتر است كه لباس‌هاي كاموايي را خودتان ببافيد تا اينكه بخواهيد از مغازه‌هايي بخريدكه به‌خاطر يك مارك، چندين برابر قيمت واقعي لباس زمستاني را با شما حساب مي‌كنند. علاوه بر آن لذت بافتن لباس براي خودتان و عزيزانتان را هم تجربه مي‌كنيد.

يك كلاف اضافه بخر

يك كلاف اضافه بخر
يك كلاف اضافه بخر

هرچقدر كه فروشنده‌ها بگويند جنس اين كاموا عالي است، محال است كه آب برود، اما تجربه خانم‌هايي كه دستي در بافتن دارند نشان مي‌دهد كه ممكن است بعضي از آنها بعد از شستن آب بروند و اندازه واقعي خودشان را از دست بدهند، يا حتي موقع بافتن با تمام حساب و كتاب‌هايي كه كرديد يكهو كلافتان كم بيايد و بعد هرچقدر بازار را بگرديد ، مشابه آن كلاف را پيدا نكنيد و لباستان ناقص بماند، به‌خاطر همين بهتر است هميشه يك كلاف اضافه بخريد كه اين دردسرها را نداشته باشيد.