خواص شیر شتر؛ 10 خاصیت شگفت انگیز شیر شتر برای سلامتی بدن

شیر شتر
شیر شتر

شیر شتر در مقایسه با شیر گاو دارای کالری و چربی اشباع شده پایین تر و ارزش غذایی بالاتری می باشد. هضم این شیر راحت تر است و نسبت به شیر گاو میزان بالاتری پروتئین، ویتامین B3، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی نظیر آهن، روی، پتاسیم، مس، سدیم، و منیزیم دارد. شیر شتر فواید و خواصی برای سلامتی بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص شیر شتر آشنا می شویم.

 

خواص شیر شتر برای سلامتی بدن:

 محافظت از لثه‌ و  دندان ها:

شیر شتر با دارابودن مقادیر فراوان ويتامين C و ويتامين D از بروز بيماريی‌ های دهان و دندان پيشگيری می کند و برای درمان این بیماری ها و مراقبت از لثه‌ ها و تقويت دندان سودمند و موثر است.

 

درمان التهاب روده بزرگ:

شیر شتر سیار سبک است و با دارابودن مقادیر فراوان ویتامین ها به آسانی توسط دیواره روده و معده جذب می شود و به درمان التهاب روده کمک می کند.

بنر گل من و تو

 

 

خواص شیر شتر برای سلامتی بدن:
خواص شیر شتر برای سلامتی بدن

 

سلامت دندان و استخوان ها:

شير شتر دارای میزان فراوانی آهن و کلسیم است که این دو برای استحکام و حفظ سلامت دندان و استخوان ها بسیار مفید و سودمند هستند.

 

درمان کم خونی:

شیر شتر با دارابودن مقادیر فراوان آهن و پروتئین به خونسازی، تولید گلوبول های خونی و افزایش حجم پلاسما کمک می کند و از این طریق برای کاهش خطر بروز کم خونی مفید و موثر است.

 

خواص شیر شتر
خواص شیر شتر: درمان کم خونی

 

پیشگیری از بروز مشکلات قلبی عروقی:

شیر شتر دارای پروتئین اسید آمینه است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند و سبب پیشگیری از گرفتگی عروق قلب می شود و از بروز مشکلات و بیماری قلبی جلوگیری می کند.

 

مقابله با دیابت:

شیر شتر دارای ویژگی ضد دیابت است. در واقع این شیر با دارابودن پروتئين های اسید آمینه مشابه با عملکرد انسولين می باشد که سبب کاهش اثرات دیابت، کمک به درمان بیماری ديابت و بهبود جذب مواد غذایی خون می شود.

 

 

خواص شیر شتر:
خواص شیر شتر: مقابله با دیابت

 

هضم راحت:

از آنجایی که شیر شتر در مقایسه با سایر شیرها لاکتوز تر می باشد و هضم راحت و سریع تری دارد، مصرف آن برای افرادی از ناراحتی معده و روده رنج می برند، مناسب است. به علاوه این شیر به صورت محصولات تخمیری برای درمان زخم معده، بی نظمی های بدن، اسهال، یبوست، زخم ها و حتی برای افزایش قدرت باروری تخمدان هم مفید است.

 

کاهش وزن:

این شیر کالری و چربی پایینی دارد بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی است و همچنین سطح کلسترول خون را بالا نمی برد.

 

 

 کاهش وزن
خواص شیر شتر: کاهش وزن

جلوگیری از پیری زودرس:

شیر شتر دربردارنده ترکیبی به نام اسید آلفا هیدروکسیل می باشد که به بهبود خطوط روی پوست و رفع چین و چروک کمک می کند. بدین ترتیب سبب تاخیر در فرایند پیری می شود. همچنین ویتامین C موجود در آن به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

 

درمان آرتروز:

شیر شتر با دارابودن فسفر، آهن، پتاسیم و منگنز به درمان آرتروز کمک می کند و سبب کاهش دردهای مفاصل می شود. همچنین این شیر خاصیت ضد التهابی دارد و برای بهبود ورم مفاصل و رماتیسم مفید است.