چرا نباید هاشور ابرو انجام داد؟[معایب و مزایای هاشور ابرو]

هاشور ابرو چیست و معایب و مزایای هاشور ابرو چیست؟
هاشور ابرو چیست و معایب و مزایای هاشور ابرو چیست؟

تمامی نکات هاشور ابرو : همانطور که می دانید چشم و ابرو تاثیر بسزایی در زیبایی فرد دارد و زیبا ساختن ابرو می تواند تغییرات شگفت انگیزی در ظاهر و حالت چهره ایجاد کند. اغراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می تواند به ظاهر شما جلوه دهد یا جلوه آن را از بین ببرد. حال اگر این تغییرات بدون مشورت قبلی و نزد افراد غیرمتخصص صورت گیرد، می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد و سلامتی وی به وجود بیاورد. پس با ما همراه شوید تا ببینیم آیا انتخاب هاشور ابرو درست هست یا خیر راستی اگر دلشو دارید ویدیو نحوه کار رو هم قرار دادم.

هاشور ابرو چیست و روش های انجام آن

هاشور ابرو یکی از روش های آرایش نیمه دائمی و تکنیک شبیه سازی مو برای رفع کم پشتی ابرو میباشد. این روش برای افرادی که دوست ندارند ابروهایی به شکل غیرطبیعی و کادربندی شده داشته باشند، بهترین انتخاب است.در این تکنیک رنگدانه ها استاندارد تر و طبیعی تر نسبت به تاتو بوده و خطوط ریز و باریک در ابرو ایجاد می شود که درست شبیه به تارهای ابرو است و به دلیل ایجاد خطای دید، ابروها پرتر به نظر می رسند.

هاشور ابرو چیست و روش انجام آن
هاشور ابرو چیست و روش انجام آن

برای انجام هاشور از دو روش استفاده می شود: یک روش با استفاده از دستگاه های برقی و روش دوم با استفاده از تیغ های سوزنی شکل که به روش دستی شناخته می شود. روش اجرا با دستگاه برقی به میکروپیگمنتیشن (micropigmentation) و روش دستی به میکروبلیدینگ (microblading) معروف است .

بنر گل من و تو
هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن

روش میکروپیگمنتیشن وارد کردن رنگدانه در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین(درم) پوست برای حصول اطمینان از ماندگاری طولانی و ایمن می باشد. در این روش مقداری از رنگ وارد سوزن شده و از روی مدل، نواحی مورد نظر پر خواهد شد. این فرایند نیم تا یک ساعت طول کشیده و دردناک نیست چون سوزن خیلی عمیق وارد پوست نمی شود. هراز گاهی نیز کمی به پوست استراحت می دهند و در پایان کار نیز جهت رفع التهاب به وجود آمده از پماد ویتامین آ چشمی استفاده میشود.

نحوه هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن
نحوه هاشور ابرو به روش میکروپیگمنتیشن
روش دوم برای هاشور ابرو میکروبلیدینگ:

میکروبیلیدینگ نیز یکی از روش های انجام آرایش نیمه دائم بوده و زیرمجموعه تاتو و هاشور محسوب می شود زیرا در این روش جوهر به غشا میانی پوست رفته و به همین دلیل نیمه دائمی به حساب میآید. مهم ترین کاربرد این روش در انجام هاشور های ظریف و مویی می باشد. چرا که در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل لرزش های دستگاه( تبدیل حرکت دورانی موتور به حرکت خطی سوزن) و ضربات وارده از سوزن به پوست، خط های هاشور ضخیم تر از موی ابرو و عمیق تر می باشند.

در این روش از یک قلم دستی ساده، که تیغ های سوزنی شکل ردیفی و فلت به آن متصل شده، استفاده می شود و رنگدانه ها را با آغشته کردن سوزن ها به رنگ و کشیدن آن با فشار مناسب به داخل پوست، تزریق می کنند. در این روش حفظ فاصله بین خطوط هاشور نسبت به موهای ابرو، نوع خواب و کمان خطوط، بسیار مهم است چرا که کوچکترین اشتباه قابل بازگشت نبوده و به دلیل ظرافت کار و تعداد بالای خطوط نسبت به روش میکروپیگمنتیشن، خطا ها کاملا مشخص خواهند بود. اثرات میکروبلیدینگ 12 تا 24 ماه بسته به نوع پوست، باقی می ماند و پس از آن رنگدانه ها از بین می روند.

میکروپیگمنتیشن بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

تفاوت این دو روش در ابزار مورد استفاده است:

در روش میکروپیگمنتیشن از قلم های برقی استفاده می شود که با حرکت های رفت و برگشتی سوزن، رنگ را از محفظه کارتریج مخصوص دستگاه، همراه خود به درون لایه های پوست منتقل می کند. حال آنکه در روش میکروبلیدینگ از قلم های دستی استفاده می شود. پیگمنتر در این متد سوزن های ردیفی شکل مخصوص (تیغ بلید) را با رنگ آغشته کرده سپس آن را روی پوست در جهت هایی که لازم است می کشد.

در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل لرزش های دستگاه و حرکات رفت و برگشتی سوزن، ضخامت خطوط اندکی بیشتر از روش میکروبلیدینگ بوده و طبیعتا ظرافت و زیبایی کمتری دارد. در مقابل به علت کاشت رنگ بهتر و عمق نفوذ مناسب تر، ماندگاری روش میکروپیگمنتیشن به مراتب خیلی بیشتر از میکروبلیدینگ است به ویژه در پوست های چرب و کسانی که قبلا تاتو داشته اند. در روش میکروبلیدینگ نفوذ، کمتر و کار سطحی انجام شده و به همین دلیل طبیعی و زیبا به نظر می رسد.

میکروپیگمنتیشن بهتر است یا میکروبلیدینگ؟
میکروپیگمنتیشن بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

با انواع هاشور ابرو بیشتر آشنا شوید

هاشور نچرال: یکی از بهترین روش ها برای داشتن ابروهایی زیبا، طبیعی پرپشت ، هاشور نچرال است.در این روش ابروها شکل اصلی خود را حفظ می کنند و تنها قسمت هایی از ابرو که خالی هستند، هاشور زده می شوند.

هاشور کرکی: هاشور ابروی کرکی برای افرادی که ابروهای کم پشتی دارند، مناسب است. در این روش لا به لای تارهای ابرو خطوط باریکی ایجاد می شود تا حالت طبیعی آن حفظ شود. ابرو ها در هاشور ابرو به روش کرکی حالت سایه داشته و پرتر و زیباتر نشان داده می شوند.

هاشور دو بعدی: هاشور ابروی دو بعدی برای افرادی که تمایلی به خط انداختن زیر ابرو ندارند و همچنین افرادی که جهت ابروهایشان رو به پایین است، کاربرد دارد. در این روش ابتدا خطوط ابرو رو به بالا هستند که به سمت دم ابرو خمیده می شوند و در انتهای ابرو خطوط هاشور رو به پایین زده می شوند.

انواع تاتو ابرو
انواع تاتو ابرو
هاشور سه بعدی:

در این روش زمانی که کار هاشور به اتمام رسید، یک هایلایت همرنگ با هاشور یا رنگ روشن زده می شود و سپس با استفاده از یک رنگ سوخته تر، پرزهایی مانند موهای نازک در وسط کار کشیده می شود که شکل جذاب و طبیعی را برای ابروها به ارمغان می آورد. مدل هاشور به این صورت است که در ابتدای ابرو خطوط هاشور به سمت بالا زده شده و خطوط انتهای ابرو نیز هم به سمت بالا هم به سمت پایین زده می شوند.در این مدل، ابرو برجسته بنظر می رسد و امروزه بسیار پرطرفدار است.

هاشور تیغ ماهی: افرادی که تمایل دارند شکل جدیدی از ابرو را تجربه کنند، می توانند از هاشور ابرو به روش تیغ ماهی استفاده کنند. در این روش ابتدا شکل مورد نظر ابرو طراحی شده و پس از تایید مشتری، هاشور بصورت درهم زده می شود.

هاشور هایلایت: در این نوع هاشور، از دو رنگ بلوند تیره و بلوند روشن استفاده می شود که رنگ تیره برای کادر ابروها به کار رفته و داخل آن با رنگ بلوند روشن سایه زده می شود. برای این کار بهتر است از دو سوزن جداگانه استفاده شود.

هاشور ترکیبی: در این روش هاشور ابرو که به روش میکس نیز معروف است، دم ابرو را سایه زده و سر ابروها هاشور می خورد. این روش بسیار جذاب و طبیعی است. بطور کلی یک تا دو درجه روشن تر از رنگ ابروهای شما، بهترین رنگی است که می توانید برای هاشور ابروهای خود انتخاب کنید.

تکنیک هایی که در حین انجام هاشور باید بدانید

1. بیش از 3 رنگ را با هم ترکیب نکنید.
2. در افراد دارای پوست سبزه برای خنثی کردن رنگ دودی حتما از ترکیب کمی نارنجی استفاده کنید.
3. در هنگام کار هاشور به هیچ عنوان نباید خونریزی ایجاد شود زیرا خون رنگ را پس می دهد.
4. ترمیم هاشور ابرو یک ماه الی 40 روز بعد از اولین مراجعه است.

مزایای هاشور ابرو

  • داشتن حالت طبیعی در مقایسه با تاتو و سایر روش های قدیمی و اصلاح عیوب و قرینه سازی ابروها. اگر جزو افرادی هستید که ابروهای خوش فرم و زیبایی دارید ولی در بعضی قسمت ها مانند تاج یا آرک ،با مشکل کم پشتی یا ریزش مو مواجهید و یا از فرم ابروهای خود راضی هستید اما ابروانتان از حجم کافی برخوردار نمیباشد، این روش به شما کمک خواهد کرد.
  • با وجود هاشور، نیاز به استفاده از لوازم آرایش ابرو برطرف شده و دیگر نگران ریزش ابرو های خود در نتیجه ی استفاده از مداد و سایه ی ابرو نخواهید بود.
  • همانطور که گفتیم هاشور ابرو روشی نیمه دائم بوده و تا مدت ها نیاز نیست وقتی برای آرایش ابروی خود صرف کنید. از سوی دیگر حذف لوازم آرایش مربوط به ابرو موجب کاهش هزینه های شما نیز خواهد شد.
  • مزیت دیگر نیمه دائمی بودن هاشور، این است که بعد از مدتی کمرنگ و حتی محو می شود در نتیجه مجبور نیستید فرم ابروی خود را تا آخر عمر حفظ کنید.
مزایای هاشور ابرو
مزایای هاشور ابرو

از معایب هاشور ابرو چه میدانید؟

 احتمال آلرژی: رنگ ها و کرم های بی حس کننده ای که برای هاشور ابرو مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است باعث ایجاد آلرژی و واکنش های پوستی در برخی افراد شوند.
توجه: قبل از انجام هاشور از تست آلرژی روی پوست خود غافل نشوید.

 احتمال عفونت: از مهم ترین معایب هاشور ابرو می توان به احتمال عفونت اشاره کرد. استفاده از وسایل غیراستریل و بی کیفیت باعث ایجاد مشکلات زیادی روی پوست می شود. البته نگران نباشید در بیشتر موارد این عفونت ها ظرف مدت کوتاه و به کمک پماد آنتی بیوتیک قابل درمان است.

توجه: برای پیشگیری از این مشکلات پوستی، توصیه می شود هاشور ابرو را نزد افراد متخصص و در مراکز معتبر انجام دهید زیرا بیماری هایی مثل هپاتیت B و C، ایدز و زگیل از عوارض خطرناک مراجعه به مراکز غیر بهداشتی و غیراستاندارد است.

نیمه دائمی بودن همانطور که یک مزیت برای این روش است، می تواند یک عیب هم محسوب شود. هاشور ابرو پس از مدتی کمرنگ یا محو می شود بنابراین اگر می خواهید حالت اصلی خود را حفظ کند، باید آن را هر چند وقت یک بار ترمیم کنید. هم چنین ممکن است پس از مدت کوتاهی پشیمان شده و بخواهید فرم ابروی دیگری داشته باشید. در این صورت ناچار هستید به سراغ روش های پاک کردن تاتو بروید که غالبا صدمات زیادی به پوست می زند.

دلایل رنگ نگرفتن هاشور

جنس پوست: چرب بودن پوست به دلیل باز بودن منافذ پوستی و ترشح زیاد چربی، زودتر رنگش را از دست می دهد و یا رنگ نمی گیرد. پوست نرمال به خاطر رطوبت کافی، قدرت رنگ پذیری زیادی دارد. برای پوست های خشک به دلیل کم بودن ترشحات غدد چربی و پوسته پوسته شدن زیاد پوست، می بایست از رنگ تیره استفاده شود.

مصرف داروهای هورمونی: مانند داروهای ضدبارداری، داروهایی که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند، داروهای اعصاب، رقیق کننده خون و بیماری دیابت در رنگ گرفتن هاشور تاثیر دارد.

زایمان و شیردهی: شش ماه پس از زایمان و در دوران شیردهی، علاوه بر رنگ نگرفتن هاشور برای نوزاد شیرخوار نیز هاشور ضرر دارد.

عمل جراحی: تا شش ماه پس از عمل جراحی هاشور رنگ نمی گیرد.

سیکل ماهانه: قبل از شروع سیکل ماهانه تا چهار روز بعد اتمام آن، به دلیل تغییرات هورمونی بدن، رنگ پذیری ابرو کم می شود.

دلایل رنگ نگرفتن هاشور
دلایل رنگ نگرفتن هاشور
نکات مهم کاربردی
  1. بهتر است از چند ساعت قبل، مواد حاوی کافئین مثل چای و قهوه مصرف نکنید.به هیچ عنوان از بتادین استفاده نکرده و به جای پنبه از رول پنبه استفاده کنید.
  2. در هنگام کار اتفاقی که می افتد این است که آب میان پوستی از بافت پوست خارج می شود که در عوام به آن خونابه گفته می شود. اگر خروج این مایع بیش از حد باشد، رنگ تزریقی هاشور ریزش پیدا خواهد کرد که البته خروج به مقدار کم طبیعی می باشد.
  3. پوسته ریزی از عوارض هاشور و میکروپیگمنتیشن است که معمولا چند روز بعد از انجام این عمل آغاز می شود.به همین دلیل باید صبح و عصر از کرم مرطوب کننده روی ابروها استفاده کرد. هاشور ابرو تا 3 ماه نیاز به ترمیم دارد و توصیه می شود در طول این مدت، از حمام آفتاب، سونا و بخار اجتناب گردد. پس از آن تا حدود 2 سال ماندگاری داشته و بعد از این مدت ابروها باید دوباره ترمیم شوند.
بصورت کلی برای دریافت نتیجه مطلوب چند نکته دخیل است:

• روش کار، کاشت رنگ، نوع رنگ، ابزار کار(50%)
• مراقبت های شما (20%)
• واکنش های پوستی و جنس پوست شما (30%)

حال با توجه به نکاتی که گفته شد با هاشور ابرو چیست آشنا شدید و همچنین معایب و مزایای هاشور ابرو را هم متوجه شدید پس میتونید نتیجه بگیرید که آیا از این تکنیک استفاده کنید یا خیر ؟

مطالب مرتبط :

16 ترفند ساده آرایشی برای درشت کردن چشم

9 مرحله مهم زیرسازی پوست برای داشتن آرایش بی نقص

پرایمر چیست و چرا باید استفاده بشه ؟