9 مرحله مهم زیرسازی پوست برای داشتن آرایش بی نقص

زیرسازی پوست برای داشتن آرایش بی نقص
زیرسازی پوست برای داشتن آرایش بی نقص

زیرسازی آرایش و مراحل انجام آن : بسیاری از شما اصطلاح زیرسازی صورت را بارها از زبان میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران حرفه‌ای شنیده‌اید. یک آرایش بدون نقص و خوب باید زیرسازی پوست خوبی داشته‌ باشد. بی‌تردید هر چقدر هم آرایش کنید ولی زیرسازی انجام ندهید، آرایش بخوبی روی پوست شما نمی‌نشیند و نتیجه رضایت بخش نیست. حتما دیده‌اید گاهی در اثر آرایش صورتتان یا پوسته‌ پوسته شده و یا آرایش روی پوستتان ماسیده و جلوه زیبایی ندارد. ما در اینجا به تفصیل به بحث در مورد مبحث زیرسازی صورت، مراحل مهم زیرسازی می‌پردازیم، پس با من همراه باشید.

زیرسازی صورت چیست؟

زیرسازی در واقع کارهای ساده‌ای است که پوست شما را برای آرایش آماده‌ می‌کند. زیرسازی پوست باعث می‌شود پوستی شاداب، با طراوت و صاف داشته‌ باشید و از نتیجه آرایشتان راضی باشید. اگر برای مراسمی آماده‌ می‌شوید، سعی‌کنید از 24ساعت قبل آرایشی روی صورت خود انجام ندهید یا هیچ گاه روی آرایش قبلیتان دوباره آرایش انجام ندهید.

روش زیرسازی صورت قبل از آرایش:

1. لایه‌برداری پوست صورت پیش از شروع آرایش:

شاید بارها برایتان پیش آمده که با عجله آرایش‌ کرده‌اید. کرم پودر زده و نتیجه بسیار وحشتناک شده‌ است. صورتتان پر از پوست شده و کرم روی پوست صورتتان ننشسته است. چرا این مشکل بوجود آمده‌ است. جواب و راه حل آسان است. پوست شما باید آمادگی آرایش را داشته‌ باشد. از روزهای قبل باید این آمادگی را به پوستتان می‌دادید.

بنر گل من و تو

اینجاست که متوجه اهمیت لایه‌برداری پوست صورت خود می‌شوید. پوست مرتب در حال تولید سلولهای زنده است و طبعتا سلولهای مرده بصورت پوسته‌پوسته درمی‌آیند. پوست تازه می‌آید و پوست قدیمی از بین می‌رود. سلولهای مرده پوست طراوت قبل را نداشته و زمانی که روی همان پوست مرده آرایش انجام دهیم، آرایش و کرم پودر روی آن نمی‌نشیند.

هفته یا ماهی یک بار پوستتان را لایه‌برداری‌ کنید و ببینید که چه تأثیری دارد. بعد از آرایش کاملاً پوستی صاف و با طراوت خواهید‌ داشت. اگر تمایل دارید که لایه بردار خانگی داشته باشید حتما مطلب آموزش ساخت ماسک لایه بردار قهوه را مطالعه کنید.

استفاده از ماسک برای زیرسازی پوست
استفاده از ماسک برای زیرسازی پوست

2. شستن صورت قبل از آرایش:

اگر قبل از آرایش پوست صورت خود را می‌شویید، به آرامی با حوله خشک‌ کنید. کشیدن حوله محکم به پوست، باعث ایجاد چین و چروکهای ریز روی سطح پوست می‌شود. پس میتونید با رعایت نکات خیلی ریز یک آرایش فوق العاده داشته باشید.

3. آبرسانی به پوست:

بعد از لایه‎‌برداری، مرحله‌ای که بسیار اهمیت دارد، مرحله آبرسانی به پوست صورت است. می‌توانید از کرمهای آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده‌ کنید. کرم را بصورت دایره‌وار به پوست خود بزنید. با این کار کرم بخوبی جذب می‌شود و مانند ماساژ هم عمل‌می‌کند. اجازه دهید کرم آبرسان بخوبی جذب پوستتان شود. سریع بعد از استفاده از مرطوب‌کننده، مرحله بعدی را اجرا نکنید. زیرا نتیجه خوب نخواهد شد و آرایشتان رگه‌رگه می‌شود.

یک راه آسان و خانگی استفاده از آبرسان های خانگی هست که برای این نوع ماسک میتویند مطلب طرز تهیه ماسک آبرسان و ضد خشکی و چروک صورت را مطالعه کنید.

4.استفاده از پرایمر:

توجه‌ کرده‌اید وقتی اول صبح آرایش می‌کنید چقدر پوست با طراوت است و آرایش زیباست. اما هر چقدر می‌گذرد آرایش خراب شده و انگار اصلا آرایشی انجام نداده‌اید. استفاده از پرایمر باعث می‌شود چنین حالتی بوجود نیاید و آرایشی زیباتر داشته‌ باشید.

پس فرقی ندارد که آرایشتان غلیظ باشد یا کم، حتما از پرایمر استفاده‌ کنید. پرایمر دوام آرایش را بیشتر می‌کند. همچنین چروکهای سطحی و روزنه‌ها را می‌پوشاند و پوستی صاف و یکدست به شما می‌دهد. پرایمرهایی مخصوص چشم نیز وجود دارند تا آرایش چشم ماندگارتر شود. اگر پوست پلکتان چرب است از پرایمرهای مخصوص پوست خود و پرایمرهای مات استفاده‌ کنید. پرایمرها مدل های مختلفی دارند که متناسب با پوست خود یکی را انتخاب کنید.

5.انتخاب درست لوازم آرایشی:

باید ابتدا پوست خود را بشناسید تا بتوانید صحیح‌ترین لوازم آرایشی که مناسب پوستتان هستند را انتخاب‌ کنید. مثلاً در صورتی که پوست خشکی دارید، نباید از پنکیک‌های فشرده استفاده‌ کنید. و یا اگر پوست چرب دارید، نباید از کرم پودرهای پوست چرب استفاده‌ کنید. اگر نیمداندی که پوست شما از چه توعی هست حتما مطلب تشخیص نوع پوست را مطالعه کنید

یادتان باشد اگر آرایش خوب و تمیزی می‌خواهید داشته‌ باشید این مرحله را نادیده‌ نگیرید. کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها و جلا دادن به پوست بسیار راه حل خوبی است. برخی کرم‌پودرها حاوی ضدآفتاب نیز هستند و حتی به پوست رطوبت هم می‌دهند.

انتخاب لوازم آرایش درست
انتخاب لوازم آرایش درست

کرم‌پودر خوب در کنار مرطوب‌ کننده خوب مانند لایه‌ای محافظ برای پوست عمل‌ کرده، و چین و چروک پوست را نشان نمی‌دهد. با انتخاب لوازم آرایشی مرغوب از پوستتان در برابر نور آفتاب محافظت‌ کنید. برای زیرسازی خوب باید کرم پودر مایع یا پودری استفاده‌ کنید. اگر پوستتان کرم پودر را سریع جذب‌ می‌کند، کرم پودری چرب تر انتخاب‌ کنید.

کرم پودرهای پودری میزان چربی پوست را گرفته و برای پوستهای چرب مناسبند. برای پوستهای خشک کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرمی دارند مناسب‌ترند. کرم پودر را با ابر آرایشی پخش‌کنید و در انتها چربی آن را از روی پوست بگیرید.

بهترین روش انتخاب کرم پودر:

بهترین روش برای انتخاب رنگ کرم پودر مالیدن آن به قسمت خط فک است. اگر کرم پودر درست را انتخاب کرده‌ باشید دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی‌آید. یه رنگ نزدیک به هم را امتحان‌کرده و ببینید کدام مناسب است.

تست کردن کرم پودر بر پشت دست شیوه رایج ولی اشتباه است. اگر پوستتان نسبتاً خوب است و می‌خواهید لکه‌های اندک را بپوشانید، از کرم پودرهای مایع که حالت ماتی دارند استفاده‌ کنید. کرمهایی که دارای فرمولاسیون pro-retinol و SPF20هستند. به این نکته توجه کنید که استفاده از رنگ اشتباه در کرم پودر موجب میوشد که آرایش شما رنگ واقعی خود را نشان ندهد و کمی چرک به نظر برسید.

روش زدن کرم پودر:

بعد از رطوبت‌ رساندن به صورت کرم ‌پودر را زده و بگذارید جذب‌ شود. کرم پودر را بزنید و با ابر پخش‌ کنید و با دستمال مرطوب چربی اضافه آن را بگیرید. مراحل به این شکل است که با یک برس پنکک را روی صورت خود پخش کنید(به شکل حرکت مدور) نگران مات شدن نباشید در ادامه آن را هم انجام میدیم سپس کرم پودر را با استفاده از انگشتان خود یا اسفنج های مخصوص روی پوستتان بمالید به نحوی که پوست شما درخشان و جلوه طبیعی داشته باشد.

حتما زمانی که کرم پودر میزنید دهان خود را باز نگهدارید تا قسمت گردن به خوبی آرایش شود و خطی روی آن باقی نماند. راستی 2 رنگ مختلف از کرم پودر زیر دستتان باشد یک برای فصب های رد سال و دیگری برای فصل های گرم سال و ترکیب این دو یک هماهنگی بسایر جذاب به چهره شما خواهد داد. (در ادامه کاملا این رنگ ها را توضیح دادم)

نکته : پس از اتمام کار (پنکک زدن)با یک دستمال نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه های پن کیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود. و همچنین پس از تمام شدن زدن کرم پودر یک پترچه را روی صورت خود بکشید اضافی ها را از صورت شما پاک کرده و یک نرمی خاصی به چهره شما بدهد.

زیرسازی صورت به شکل صحیح
زیرسازی صورت به شکل صحیح

6.انتخاب رنگ لوازم آرایشی برای زیرسازی پوست:

کرم پودر و یا پنکیک باید با نوع و رنگ پوست شما تطابق داشته‌باشد. در غیر این صورت آرایش طبیعی نخواهید داشت. گاهی برخی افراد با تغییر فصل به سراغ پنکیکهای برنزه می‌روند، یا پوست تیره خود را با لوازم آرایش روشن می‌کنند. اما باید بگویم استفاده از لوازمی که تفاوت رنگ زیادی با پوست شما دارد اصلاً جالب نیست. فرض کنید پوست صورتتان را برنزه کرده و پوست دستهایتان سفید باشد. دقت‌کنید که لوازم آرایش، کرم پودر و پنکیک باید یکی دو درجه با پوستتان تفاوت رنگ داشته‌باشد.

7.انتخاب پد مناسب:

به جای استفاده از دست برای پخش کردن کرمها، از پدهای مخصوص استفاده‌ کنید. پدهای اشکی یا مثلثی شکل برای اطراف دهان و بینی بسیار مناسبند. با پد آرایش بخوبی روی صورت پخش می‌شود.

8.استفاده از کانسیلر:

اگر از کانسیلر استفاده می‌کنید، کانسیلر را بعد از کرم پودر بزنید. کانسیلر مناسب پوست خود را بخرید. اگر پوست چربی دارید از نوع کانسیلر چرب نزنید. کانسیلر عیوب پوست را می‌پوشاند. لکه‌ها، تیرگیها، قرمزیها را با کانسیلر مناسب می‌توان پوشش داد. فقط در قسمتی که مورد نیاز است آن را بزنید.

9.استفاده از فیکساتور:

بعد از انجام مراحل بالا، و همچنین آرایش چشمها و لب و ابرو حالا نوبت به فیکساتور می‌رسد. فیکساتورها کمک می‌کنند تا آرایشتان ثابت بماند و در طول روز تغییرنکند و تمیز بماند. اگر می‌خواهید آرایشتان دوام و ماندگاری داشته باشد و همچنین صورتی صاف و یکدست داشته باشید موارد بالا را حتما رعایت‌ کنید و نتیجه را ببینید. امیدوارم از مطلب زیرسازی صورت استفاده لازم را ببرید. اگر شما هم نظری دارید حتما در بخش دیدگاه مطرح کنید.

مطالب مرتبط :

کانسیلر چیست ؟ نحوه صحیح انتخاب کانسیلر

کرم پودر دائم چیست؟ و مزیتهای استفاده از آن

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: