3 کیک رژیمی که باید درست کنید؛ بهترین کیک های رژیمی با رسپی

طرز تهیه کیک رژیمی
طرز تهیه کیک رژیمی

طرز تهیه کیک رژیمی در خانه : شاید در نگاه اول این عنوان کمی عجیب و دور از ذهن باشد. مگر می شود کیک را در برنامه رژیمی  گنجاند؟ بله البته که می شود. فقط کافیه میزان کالری موادی که از آنها استفاده میکند را به درستی بدانید تا از هر ماده غذایی به راحتی استفاده کنید.

دستورهایی که ما در ادامه برای شما قرار داده ایم کیک هایی خوشمزه و کم کالری و مناسب برای قرار گرفتن در برنامه رژیمی شما می باشد. پس حتما سعی کنید از این دستورها استفاده کرده و طعم برنامه رژیمی تان را شیرین کنید.

ما قبلا در سایت گل من و تو در خصوص غذای رژیمی، غذای رژیمی برای شام صحبت کردیم که حتما اونها رو مطالعه کنید.

کیک وانیلی، مناسب برای رژیم فتوژنیک

یکی از کیک های رژیمی عالی همین کیک وانیلی خودمون هست ولی با موادی که میگم، کیک وانیلی با طعم ساده و جذاب خود یکی از پرطرفدارها و خواستنی ها در بین انواع کیک می باشد.

دستوری که در ادامه برای تهیه یک کیک وانیلی خاص و خوشمزه قرار می دهیم مناسب برای افرادی است که رژیم فتوژنیک دارند بسیار مناسب است. البته تفاوت چندانی هم ندارد و می تونید این کیک را به همراه سایر اعضا خانواده و حتی در مهمانی هایتان درست کرده و از طعم خوب آن لذت ببرید.

مواد لازم برای کیک رژیمی وانیکی

  • آرد بادام : 1 فنجان
  • پودر بادام : یک چهارم فنجان
  • کره یا روغن نارگیل : یک چهارم فنجان
  • خامه ترش : یک چهارم فنجان
  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • سفیده تخم مرغ : 6 عدد
  • شیرین کننده : نصف فنجان
  • بکین پودر : یک قاشق چایخوری
  • نمک : یک چهارم قاشق چایخوری
کیک رژیمی وانیلی
کیک رژیمی وانیلی

طرز تهیه کیک رژیمی وانیلی در خانه

ابتدا فر را در دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. هم چنین قالب کیک را هم چرب کرده و در فر قرار دهید تا گرم شود.

کره یا روغن نارگیل را با وانیل مخلوط کنید. سپس خامه ترش را اضافه کرده وخوب هم بزنید. حالا شیرین کننده و سفیده های تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

آرد، نمک و بکبن پودر را الک کرده و به مواد اضافه کنید و در یک جهت به شکل دورانی هم بزنید.

مواد را در قالب ریخته و داخل فر قرار دهید. حدودا 30 الی 40 دقیقه بعد کیک شما اماده است. پس از پخت زمان بدهید تا کیک به خوبی سرد شود و سپس از قالب خارج کنید.

نکاتی که حتما باید رعایت کنید

  1. این کیک را در دمای محیط یا داخل یخچال می توانید نگه داری کنید.
  2. می توانید کیک را با فویل یا سلفون بپوشانید و درون فریزر به مدت 1یا2 ماه نگه دارید.
  3. به جای روغن نارگیل از کره می توانید استفاده کنید.

کیک رژیمی بدون روغن، بدون شکر

اگر رژیم هستید و در حسرت شیرینی جات و کیک های خوشمزه اصلا نگران نباشید. قرار است دستور پخت یک کیک رژیمی خوشمزه را با شما در میان بگذاریم که بدون روغن و بدون شکر تهیه می شود. هم کم کالری است و هم به دلیل استفاده از آرد جوپرک احساس سیری زولانی مدتی را به شما هدیه می دهد.

مواد لازم برای کیک رژیمی بدون روغن

  • آرد جو پرک : 1پیمانه
  • تخم مرغ : 3عدد
  • شیره انگور، توت یا خرما : دو سوم پیمانه
  • بکین پودر : 1قاشق چای خوری
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • آب جوش : 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن
طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر و روغن

حتما مطالعه کنید : کیک شیفون وانیلی

طرز تهیه کیک رژیمی بدون روغن

فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و اجازه می دهیم تا گرم شود. تخم مرغ ها را به همراه وانیل خوب هم می زنیم تا کرم رنگ شود. شیره انگور،توت یا خرما را به مواد اضافه می کنیم و دوباره خوب هم می زنیم. سپس آب را اضافه کرده و در مرحله بعد آرد و بکین پودر الک شده را اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم.

قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم و در فر قرار می دهیم. 40 دقیقه بعد کیک رژیمی ما آماده است.

کیک های رژیمی ؛ مافین انجیر و گردو

مافین شاید در نگاه اول برای برنامه رژیمی نامناسب به نظر برسد، اما دستور متفاوتی که ما برای شما در نظر گرفته ایم آن را تبدیل به یک گزینه خیلی خوب برای شما خواهد کرد.

در تهیه این مافین از آرد سبوس دار و ماست استفاده می شود که حاوی فیبر و پروتئین می باشد و می تواند به عنوان یک وعده احساس سیری بلند مدتی به شما بدهد. هم چنین استفاده از انجیر و گردو که چربی مفید و فیبر دارند از ویژگی های مهم دیگر این مافین است. در کنار این موارد استفاده از موز به عنوان شیرین کننده هم باعث سالم تر و مفیدتر بودن این شیرینی خوشمزه است. پس دستور پخت آن را به هیچ وجه از دست ندهید و حتما یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. بدون شک از طعم خوب آن لذت خواهید برد.

مواد لازم برای تهیه کیک مافین

  • آرد سبوس دار: 170 گرم یا یک و یک دوم فنجان
  • سبوس گندم: یک چهارم فنجان
  • ماست کم چرب: یک فنجان
  • کره: 2قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای: یک دوم فنجان
  • تخم مرغ: 1عدد
  • موز پوره شده: 1عدد
  • انجیر خشک: سه چهارم فنجان
  • گردو: یک دوم فنجان
  • دارچین: یک قاشق چای خوری
  • وانیل: یک قاشق چای خوری
  • بکین پودر: یک قاشق چای خوری
  • جوش شیرین: یک قاشق چای خوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • اسپری پخت یا کمی روغن
کیک های رژیمی - مافین انجیر و گردو
کیک های رژیمی – مافین انجیر و گردو

طرز تهیه کیک رژیمی مافین گردو و انجیر

ابتدا فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد  گرم کنید. سپس آرد سبوس دار، سبوس گندم، نمک، بکین پودر و جوش شیرین را در ظرفی با هم مخلوط کنید.

در ماهیتابه ای کره را حدود یک دقیقه تفت دهید تا ذوب شود. سپس کره ذوب شده، ماست، موز پوره شده، شکر قهوه ای و تخم مرغ را در ظرفی دیگر مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

سپس این مواد مخلوط شده را به ترکیب آرد اضافه کنید و هم بزنید و سپس تکه های انجیر و گردو و دارچین را به آن اضافه کنید. مواد به دست آمده را به 12 قسمت تقسیم کرده و قالب های مافین را با اسپری یا کمی روغن چرب کنید وهر قسمت از مواد را درون قالب ها بریزید.

مافین ها را درون فر قرار دهید و حدود 20 الی 25 دقیقه  به آن ها زمان دهید تا پف کرده و بپزند. پس از خارج کردن از فر حدود 5 دقیقه زمان دهید تا خنک شوند و سپس مافین هارا از قالب خارج کنید. و برای سرو در ظرف دلخواه قرار دهید.

مافین های رژیمی خوشمزه شما اماده است. نوش جان، راستی مواد بالا حدودا 12 عدد مافین برای شما به دست می دهید که هر کدام از آن ها حدود 187 کالری دارد. اگر رژیم ندارید پیشنهاد میکنم طرز تهیه مافین کدو حلوایی رو مطالعه کنید.

در این مطلب با 3 از بهترین کیک های رژیمی که متیونید توی خونه درست کنید آشنا شدید، شما چه تجربه ای در تهیه کیک رژیمی دارید؟ حتما در کامنت برای ما بنویسید و تجرباتتون رو با سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP