طرز تهیه چیزکیک یخچالی خوشمزه مرحله به مرحله + ویدیو

طرز تهیه چیزکیک یخچالی
طرز تهیه چیزکیک یخچالی

طرز تهیه چیزکیک یخچالی خوشمزه : خیلی ها دنبال درست کردن دسر و چیز کیک هستند که نیاز به پخت و فر نداشته باشه، اینجاست که چیز کیک یخچالی گزینه خوبی برای شما هست که درست کردنش خیلی راحته (در سایت میتویند رسپی چیز کیک های مختلفی رو مطالعه کنید)، در این رسپی میخوام چیزکیک رو با کراست کیک درست کنم راستی براتون ویدیو کامل از مراحل درست کردن این کیک خومشزه رو قرار دادم که میتونید انهای مطلب مشاهده کنید پس بریم که داشته باشیم:

مواد لازم برای تهیه چیزکیک یخچالی

همانوطر که در عکس میبینید این خومشزه از دو قسمت درست شده که مواد لازم هر بخش رو جداگانه نوشتم که میتونید به راحتی تهیه کنید.

مواد لازم برای پایه:

بنر گل من و تو

آرد سه صفر ۷۰گرم
شکر ۷۰گرم
شیر۴۰ گرم
روغن مایع ۵۰ گرم
تخم مرغ درشت ۱عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری

مواد لازم برای مواد پنیری:

خامه قنادی۲۰۰ گرم
پنیرخامه ای ۴۰۰ گرم
شیرعسلی ۲۷۰ گرم (در آموزشی جداگانه براتون طرز تهیه شیرعسلی رو آموزش دادیم که میتونید در خانه به راحتی درست کنید.)
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد ۱/۲پیمانه

طرز تهیه چیزکیک یخچالی خوشمزه

برای درست کردن کیک ابتدا زرده و سفیده را جدا کنید، سفیده را با همزن بزنید تا سفت بشه و از ظرف نریزه سپس زرده را با وانیل و شکر بزنید تا رنگش روشن بشه سپس روغن بریزید و مخلوط کنید. شیر اضافه کرده و در آخر آرد و بیکینگ پودر که قبلا الک کردین روی مواد مجدد الک کنید و در حد مخلوط شدن بزنید. سفیده تخم مرغ را در سه مرحله به مواد اضافه و فولد کنید(با حرکت دورانی و آرام).

خمیر کیک را داخل قالب ۲۵ سانت کمر بندی که کاغذ انداختین و چرب شده بریزید(دیواره قالب چرب نکنید)و در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه گرم شده تقریبا به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدین سپس بیرون بیارین تا خنک بشه، کاغذ را از کف جدا کرده و مجدد کیک را به قالب برگردونید.

پودر ژلاتین را روی آب بپاشین اجازه بدین اسفنجی بشه بعد روی بخار آب بذارین تا روان بشه و سپس بذارین کنار تا کمی حرارتش کم بشه.

تهیه مواد پنیری چیز کیک یخچالی

برای تهیه مواد پنیری ابتدا خامه رو فرم بدین بذارین کنار، پنیرخامه ای و شیرعسلی رو با همزن بزنید تا یکدست بشه سپس ژلاتین که کمی خنک شده بهش اضافه کرده و مخلوط کنید (در صورت تمایل کمی وانیل مایع اضافه کنید) حالا خامه فرم گرفته رو باهاش مخلوط کنید. مواد پنیری رو روی کیک ریخته و صاف کنید بذارین یخچال تا خودشو بگیره، در این فاصله یک بسته ژله آلوورا با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید بهم بزنید تا ذرات ژلاتین کاملا حل بشه و اجازه بدین تا کاملا خنک بشه، کیک رو از یخچال بیرون بیارین لایه نازکی از ژله روش بریزین گلهای بنفشه روش بچینید و سپس بقیه ژله بریزین. بذارین یخچال و پس از مدت کمی میتونید نوش جان کنید.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی
طرز تهیه چیز کیک یخچالی
ویدیو مراحل تهیه

نکات مهم تهیه چیز کیک یخچالی

– من چون دوست دارم پایه چیزکیک ضخیم نباشه این مقدار مواد اولیه برام مناسب بود شما اگه می خواین لایه ضخیمتری کیک داشته باشین میتونید مواد رو دوبرابر کنید.

– گل بنفشه از گلهای خوراکیه ولی معمولا خورده نمیشه فقط برای تزیینه، مثل ژله های ویترینی به جاش میتونید از میوه استفاده کنید یا کلا چیزکیک رو بدون ژله درست کنید

– شیرعسلی همون قوطیهای فلزیه که در برندهای مختلف میتونید تهیه کنید یه نمونه اون الفجر هست.

– پایه چیز کیک میتونه بیسکویت باشه که در پستهای قبل هم توضیح دادم.

– و دیگه اینکه برای داشتن لایه ضخیمتری از کیک میتونید مواد پایه رو دوبرابر کنید.

– از هر نوع کیک ساده یا کاکائویی میتونید برای پایه استفاده کنید.

– گل بنفشه از گلهای دارویی و خوراکیه و الزاما نباید خورد من فقط برای تزیین استفاده میکنم.

– و چون در این مورد دوستان زیاد سوال میکنند باید بگم که هر سال بوته های این گل رو در اوایل زمستون در گلدون و باغچه میکارم و تا اواخر بهار برام میمونه که برای تزیین ازش استفاده میکنم.

چیزکیک یخچالی
چیزکیک یخچالی
مطالب مرتبط :

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی نسکافه ای

طرز تهیه چیز کیک کدو حلوایی

طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی