طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی مغز موزی

طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی
طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی

طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی: یکی دیگه از کیک های بیسکویتی که نیازی به فر نداره برای تهیهش همین کیک هرمی هست که از یک پیج ترکیه ای ترجمه شده ، شما میتونید به راحتی اونو تو خونه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

موادی که شما لازم دارید

32 عدد بیسکوییت پتی بور

برای کرم:
3 لیوان شیر (650 میلی)
1 استکان شکر (استکان کمر باریک ترک ، 85 گرم)
2 قاشق غذاخوری پر آرد
2 قاشق غذاخوری پر نشاسته (گندم یا ذرت)
1 عدد زرده تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
75 گرم شکلات شیری
2 عدد موز باریک و بلند

بنر گل من و تو

برای روی بیسکوییت ها:
1 پاکت پودر کرم شانتی (75 گرم ، همان پودر خامه است که بهش اسانس اضافه شده )
1 استکان شیر سرد (استکان ‌125 میلی ، 125 گرم)
شکلات تلخ

طرز تهیه کیک بیسکوییت هرمی مغز موزی

ابتدا سلفون بزرگ را روی میز باز کنید. 15 عدد بیسکوییت را در 3 ردیف 5 تایی کنار هم بچینید. سپس کرم را آماده کنید. برای کرم تمام مواد بجز شکلات را به ترتیب داخل قابلمه ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید. سپس روی اجاق بذارید و با حرارت متوسط در حالیکه مدام هم میزنید بپزید و 2 دقیقه بجوشانید. وقتی قوام گرفت و غلیظ شد از روی اجاق بردارید و شکلات خرد شده را اضافه کنید و 3_4 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا شکلات آب شود. یک قاشق غذاخوری پر از کرم آماده شده بردارید و به طور یکنواخت روی بیسکوییت ها را بپوشانید.

مجدد 15 عدد بیسکوییت روی کرم بچینید(من برای ردیف دوم از بیسکوییت کاکائویی استفاده کردم و ردیف بعدی باز بیسکوییت ساده استفاده کردم) مجدد از کرم روی تمام بیسکوییت ها بمالید. موز کامل را در قسمت وسط بذارید و در دو طرف کناری بیسکوییت ساده بچینید و روی بیسکوییت ها کرم بمالید. دو طرف سلفون را بگیرید و به سمت وسط جمع کنید و شکل هرم بدید. داخل بشقاب بذارید و حدود 2 ساعت در فریزر بذارید.

مرحله پایانی کیک بیسکوییت هرمی مغز موزی

سپس از سلفون بیرون آورید و تمام قسمتهای کیک را با کرم شانتی بپوشانید (پودر کرم شانتی را با شیر سرد خوب هم بزنید تا فرم بگیرد، میتوانید از خامه آماده قنادی استفاده کنید) و با شکلات آب شده به روش بنماری تزیین کنید و 1 ساعت در یخچال بذارید سپس برش زده سرو کنید. از حالا نوش جان کسانیکه که امتحان میکنند.

کیک بیسکوییت هرمی مغز موزی
کیک بیسکوییت هرمی مغز موزی
مطالب مرتبط :

کیک یخچالی ساقه طلایی فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک موزاییک کدو حلوایی

طرز تهیه رول لیدی فینگر