2 رسپی عالی طرز تهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه + ویدیو کامل

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی
طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی : براتون دو رسپی عالی و امتحان شده به همراه ویدیو کامل از مراحل تهیه آماده کردم، اگر شما هم به دسر خامه ای با بافت نرم علاقه دارید پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید محشره، این چیز کیک با یک لایه پودر بیسکویت شروع میشه و همانوطر که از اسمش پیداست ماده اصلی اون پنیر خواهد بود. از اسمش این کیک معلومه اصالتی آمریکایی داره این شیرینی در دو نوع یخچالی و پختنی آماده میهش که من براتون رسپی فوق العاده پختنی اونو براتون آماده کردم.

اولین رسپی چیز کیک نیویورکی (تنوری) کلاسیک با طعمی بینظیر

  1. اندازه قالب کمربندی ۲۰ سانتیمتر (حتما قالبتون باید کمربندی باشه )
  2. دمای فر۳۰دقیقه اول ۱۸۰ درجه،بعددما رو روی۱۵۰ درجه بذارید نیم ساعت دیگر زمان دهید
  3. مدت زمان پخت بسته به دمای فرتون ۱ساعت
  4. شاید بیشتر هم طول بکشه
مواد لازم برای تهیه چیزکیک نیویورکی

بیسکوییت ساقه طلایی ۱۲۰ گرم پودر شده
کره ذوب شده ۶۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲ بسته (۴۰۰گرم) پنیر خامه ای جایگزین نشه لطفا چون ته مزه شوری میگیره وخوشایند نیست
پودر قند الک شده ۱۲۰ گرم
خامه ترش ۲۰۰ گرم ( جایگزین ترکیب ۱۰۰ گرم خامه صبحانه + ۱۰۰گرم ماست پرچرب، خامه را هم زده داخل قابلمه روی حرارت بذارید تا گرم بشه نجوشه، ماست را اضافه کرده و از رو حرارت بردارید خوب هم زده داخل شیشه بریزید ۱۲ساعت تو یخچال گذاشته بعد استفاده کنید)
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
نشاسته ذرت ۲۰ گرم(نشاسته گل جایگزین نشود
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
آب لیمو ترش تازه ۱ قاشق غذاخوری

ویدیو مراحل تهیه چیزکیک نیویورکی

شما میتویند متن کامل به همراه نکات رو در ادامه مطالعه کنید

بنر گل من و تو

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی (تنوری) + ویدیو

بیسکوییت پودر شده و کره را با هم مخلوط کرده و کف قالب بریزید، با پشت قاشق صاف کنید. با ته لیوان پرس کنید که منسجم و یکدست شود، دیواره قالب را چرب کنید و کاغذ روغنی که متناسب با ارتفاع دیواره قالب برش زدید بچسبونید. دور تا دور قالب را دو بار فویل بپیچید طوری که درز نداشته باشه که آب به داخل قالب نفوذ کنه، حالا یک قالب بزرگتر از قالب اصلی آماده کرده و قالب کمربندی را داخلش بذارید.

پنیر را با چنگال زده تا باز شود، پودرقند، خامه ترش، خامه صبحانه، تخم مرغ، وانیل، نشاسته ذرت، آب لیمو را بترتیب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مایه را روی بیسکوییت بریزید صاف کنید. داخل قالب بزرگتر تا نصفه آب جوش بریزید دقت کنید تا نصف فویل رو آب بگیره و از فویل عبور نکنه

داخل فر از قبل گرم شده بذارید تا بپزه و روش قهوه ای شود، دمای فرها با هم متفاوته پس چک کنید نسوزه به تایم گفته شده اکتفا نکنید، تایم پخت که به اتمام رسید چیز کیک را از فر خارج نکنید، اجازه دهید یک ساعت داخل فرخاموش بماندبادربسته.سپس ازفرخارج،فویل راجداکنیدوبزاریدتویخچال۵ساعت تا سفت شه و خودشو بگیره.
بعد از قالب خارج و با سس توت فرنگی سرو کنید محشره😋

چیز کیک نیویورکی
چیز کیک نیویورکی
نکات کلیدی این رسپی
  • چیز کیک ابتدا داخل فر پف میکنه وقتی فرخاموش شد بعد گذشت یک ساعت پفش میخوابه که نگران نباشید طبیعیه، باید اینطور باشه
  • وقتی از فر خارج کردید ممکنه کمی شل باشه اونم طبیعیه داخل یخچال بره سفت میشه
  • اگر دوست دارید سطح چیزکیکتون خیلی قهوه ای بشه در آخر کمی گریل را روشن کنید
  • برای درست کردن سس توت فرنگی۲۰۰گرم توت فرنگی را با ۴۰گرم شکر و ۱ قاشق غذاخوری آب روی حرارت بذارید تا بجوشه تا شکر حل و توت فرنگیا له شوند. داخل غذا ساز بریزید تا یکدست شود سپس روی چیز کیک بریزید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نیویورکی

چون نیویورک چیز کیک از دو قسمت تشکیل شده مواد هر قسمت رو به صورت جداگانه براتون مینویسم راستی این مقدار مواد برای 8 نفر کافی هست.

مواد لازم برای پایه یا کراست:

بیسکویت پتی بور ۲۳۰ گرم
شکر ۱/۴ پیمانه
کره ذوب و خنک شده۱۳۰ گرم

مواد لازم برای قسمت پنیری:

پنیرخامه ای ۳۵۰ گرم
خامه ترش۲۰۰ گرم (سوپرمارکتها دارند)
خامه صبحانه  ۱۰۰ گرم
تخم مرغ کامل ۳ عدد
زرده تخم مرغ ۲ عدد
شکر1 پیمانه
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
وانیل مایع 1 قاسق چای خوری

رسپی دوم : طرز تهیه چیز کیک نیویورکی مرحله به مرحله

برای شروع کار درست کردن نیویورک چیز کیک ابتدا بیسکویت را پودر کرده و با شکر مخلوط کنید بعد کره را اضافه کرده و مجددا با هم مخلوط کنید تا شبیه شن در بیاد.من اینکار رو با غذاساز انجام دادم. بعد کناره های قالب کمربندی ۲۳ سانت را با کره چرب کنید.مواد کراست را کف قالب پخش کرده و فشار دهید تا همه جا یکدست پخش و پِرِس بشه. اطراف قالب را با کاغذ آلومنیوم ضخیم بپوشونید بطوری که تا لبه ها بالا بیاد(برای اینکه آب داخل قالب نفوذ نکنه)

حالا مواد پنیری رو آماده کنید :

پنیر و خامه ترش با همزن بزنید. شکر اضافه کنید و مجدد بزنید وانیل بریزید و مخلوط کنید.تخم مرغها اضافه و مخلوط کنید(زیاد نزنید در حد یکدست شدن) آرد اضافه کنید و مخلوط کنید و در آخر خامه بریزید و مخلوط کنید توجه داشته باشید که حتما از ابتدا تا انتهای کار چندین بار اطراف ظرف رو با لیسک تمیز کرده و مواد رو به مرکز ظرف منتقل کنید تا همه مواد یکدست همزده بشه.مواد پنیری رو روی پایه بیسکویتی داخل قالب بریزید روی اونو صاف کنید.

قالب رو داخل یه سینی یا قالب بزرگتر که آب جوش داخلش ریختین قرار بدین(آب تقریبا سه سانت از قالب بالا بیاد) و بعد در فری که از قبل با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه قرار بدین.

خارج کردن چیز کیک نیویورکی از قاب

بعد از این مدت فر رو خاموش کنید و اجازه بدین قالب داخل فر با در بسته به مدت نیم ساعت بمونه بعد بیرون بیارین بعد از ده دقیقه کناره های کیک رو با کاردک از قالب جدا کنید وقتی کاملا خنک شد روی اونو سلفون بکشید و بذارین در یخچال حداقل شش ساعت بمونه تا کاملا خنک بشه.یک شب اگه در یخچال باشه خیلی خوبه بعد هم که تزیین کنید و با یه برش از این چیز کیک خوشمزه از خودتون پذیرایی کنید.نوش جان

چیز کیک نیویورکی
چیز کیک نیویورکی

رسپی دوم از نجمعه السادات شریعتمداری

کسایی که چیز کیک نیویورکی رو توی خونه درست کردن چه با این رسپی و چه رسپی دیگه حتما نظر و پشنهاد خودشون رو در بخش دیدگاه قرار بدن تا سایر دوستان هم از تجرب شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کرامبل هلو

طرز تهیه کرامبل کیک نیویورکی

طرز تهیه کرپ کیک بیست لایه شکلاتی