با 17 گیاه مناسب محل کار آشنا شوید گیاهان مقاوم + عکس

گیاه مناسب محل کار
گیاه مناسب محل کار

گیاهان مناسب محل کار :محل کار حکم خانه دوم ما را دارد پس بهتره شادابی و زندگی را در آنجا به جریان بیاندازیم، شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که برای محل کار خود گیاه تهیه کنید ولی نمیدانید چه گیاهانی مناسب هستند که هم مقاومت بالایی داشته باشند، هم مراقبت کمتری بخواهند و در صورت فراموشی در آبیاری از بین نروند ما به شما 17 گیاه مناسب محل کار را معرفی میکنیم و شرایط نگهداری هر کدام را هم خواهیم گفت تا در انتخاب و خرید آنها دچار مشکل نشوید و متناسب با شرایط محل کار خود یک گیاه زیبا و عالی تهیه کنید. پس با ما همراه باشید تا این معرفی رو به همراه عکس گیاهان داشته باشیم.

پتوس (پوتوس) زیبا و مقاوم برای محل کار

اولین گزینه و شاید بشه گفت بهترین گزینه که هم ارزان هست و نیاز به نور کمی دارد (این بدین معنی نیست که در نور زیاد رشد نخواهد کرد بلکه در اثر نور کم از بین نخواهد رفت) این گیاه جزو گیاهان رونده بوده و بسیار مقاوم در مقابل هر شرایطی می باشد. شرایط نا مناسبی مانند : نور کم، آبیاری کم و … هیچ تاثیری در رشد و تکثیر این گیاه نخواهد گذشت ولی گیاه شما اون واریته های سفید رنگ را هم نخواهد داشت. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تازه به گل و گیاه علاقمند شدید گزینه بسیار عالی به حساب می آید. از این گیاه میتوان به عنوان گیاهی آویز نیز استفاده کرد.

گیاهان مناسب محل کار - پتوس
گیاهان مناسب برای محل کار – پتوس
شرایط نگهداری ایده آل

نور مناسب : در شرایط ایده آل این گیاه به نور زیاد و فیلتر شده نیاز دارد که واریته های سفید رنگی روی برگها دیده خواهد شد ولی در نور کم هم رشد خوبی خواهد داشت.

بنر گل من و تو

نیازی آبی پتوس: زمانی که خاک گلدان تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خشک شد باید آن را آبیاری نمود در کل این گیاه نیاز آبی متوسط دارد، از غبارپاشی غافل نشوید چون باعث رشد و شادابی زیاد گیاه خواهد شد.آبیاری زیاد باعث زرد شدن و ریزش برگها خواهد شد پس مراقب آن باشید.

مناسب برای روی میز و آویز کردن می باشد، در صورت فراهم کردن شرایط مناسب رشد خوبی خواهد داشت و میتواند از آن قلمه های متعددی تهیه کنید.

گل گندمی (گیاه عنکبوتی)

یکی دیگر از گیاهان مناسب برای محل کار گندمی هست که بهش گل عنکبوتی هم میگن این گیاه هم همانند پتوس برای کسانی که تازه شروع به نگهداری از گل و گیاه کرند مناسب هست هم نیاز نوری کمی دارد و هم به آبیاری های نامنظم و کم مقاوم می باشد.اگر کی در نگهداری آن دچار مشکل بشید به رسیدگی میتونید گیاه رو به رشد برگردونید. اگر شرایط رو خوب براش فراهم کندی برگهای تازه خواهد داد و اگر خیلی خوشبحالش بشه گل هم میده راستی از اون به عنوان تصفیه کننده هوا هم میتونید استفاده کنید.

گیاهان مناسب اداره - گندمی
گیاهان مناسب اداره – گندمی
شرایط ایده آل برای نگهدای گندمی

نور مناسب : این گیاه هم به نور غیر مستقیم و زیاد برای رشد خوب نیاز دارد ولی در شرایط نوری کم هم میتونه رشد کند.

میزان آب مورد نیاز : این گیاه به آبیاری متوسط نیاز داره ولی برای مشخص کردن زمان آبیاری سعی کنید خاک گلدان تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خشک بشه و سپس اقدام به آبیاری کنید. البته به کم آبی هم مقاوم می باشد. راستی آبیاری زیاد باعث سوختگی در نوک برگها خواهد شد.

منساب برای روی میز و آویز کردن هست، رشد متوسطی در زمانی که شرایط ایده آل براش فراهم باشه داره و نیاز به مراقبت زیاد نداره و خودش بزرگ میشه 🙂

سانسوریا زیبا و جذاب برای محل کار

از دیگر گیاهان مناسب محل کار که زیبایی خاصی داره و نگهداریش آسون هست ههمین سانسوریا خودمونه که بهش زبان مادر شوهر هم میگن بیچاره مادر شوهر، درسته این گیاه برای رشد و زدن پاجوش به نور زیاد احتیاج داره ولی در نور کم هم میتونه به خوبی رشد کنه اگر دقت کرده باشید در خیلی از بانک ها و اداره ها ازش استفاده شده، سانسوریا واریته ها و گونه های مختلفی داره که میتونید برای روی میز و یا کنار اتاق از اونها استفاده کنید. انواع سانسوریا را در سایت گل من و تو مطالعه کنید.

سانسوریا برای محل کار
سانسوریا برای محل کار
شرایط ایده آل نگهداری سانسوریا

نور مناسب : این گیاه نور زیاد و کتوسط برای رشد و پاجوش زدن نیاز داره البته نور مستقیم براش زیاد خوب نیست و باعث سوختگی میشه ولی به نور کم هم مقاوم هست و از بین نخواهد رفت ولی نباید انتظار پاجوش داشت.

میزان آبیاری : آبیاری زیادی نیاز نداره و حتما خاک گلدان تا عمق 4 الی 5 سانتی متری خشک بشه و سپس اقدام به آبیاری کنید، آبیاری زیاد برای گیاه مضر هست.

مناسب برای فضاهای خالی کنار دیوار ولی سانسوریا نیزه ای رو میتونید روی میز خود هم قرار بدید در خیلی جاها از این گیاه به عنوان جدا کنده فضا هم استفاده میشه. رشد کمی خواهد داشت و به شکل عمودی رشد میکنه نیاز به مراقبت خیلی خیلی زیاد ندار و برای تکثیر میتونید ازش قلمه بگیرید.

مقاوم ترین گیاه برای محل کار زاموفیلیا

یکی از مقاوم ترین گیاهان رو شاهد هستید که کشتن اون خیلی سخت تر از نگهداری هست یعنی با بمب هم نمیتونید اونو بکشید و همه آدما بمیرند این نمیمیره 🙂 اینا که شوخی بود فقط خواستم بگم که چقدر مقاوم هست ، گزینه فوق العاده ای برای اداره و محل هایی که نور خیلی کمی دارید به حاسب میاد و نگهداریش م بسیار راحت و آسون هستش.

زاموفیلیا
زاموفیلیا
شرایط ایده آب برای نگهداری

نور مورد نیاز : اگر میخواهید رشد خوبی داشته باشه سعی کنید در معرض نور غیر مستقیم و زیاد قرار بدید ولی کم بودن نور رو هم میتونه به راحتی تحمل بکنه

آبیاری : به آبیاری متوسط نیاز داره ولی نگران نباشید اگر شما هم جزو آدمهای فراموش کار هستید اصلا نگران نباشید بهترین گزینه را انتخاب کردید چون به کم آبی بسیار مقاوم هست.

این گیاه مناسب برای فضای کنار دیوار و پر کردن آنها می باشد روی میز زیاد جذاب نخواهد بود رشد کی داره و خیلی نیاز به مراقبت نخواهد داشت.

مقاوم ولی خطرناک اسپاتی فیلوم

از دیگر گیاهان مناسب برای محل کار و مقاوم اسپاتی فیلوم می باشد که نگهداری بسیار راحتی داشته و میتونه دمای های پایین را هم تحمل کند ولی توجه داشته باشید که اگر حیوان خانگی دارید از اون استفاده نکنید چون براشون مضرر هست. سایر گیاهانی که برای حیوانات مضر هستند را میتوانید در سایت مطالعه کنید.

اسپاتی فیلوم - گیاه اسپاتی فیلوم
اسپاتی فیلوم – گیاه اسپاتی فیلوم
شرایط ایده آل برای نگهداری

نور مناسب : این گیاه هم همانند سایر گیاهان به نور کم و متوسط برای داشتن رشد خوب نیاز دارد ولی این نور باید به شکل غیر مستقیم به گیاه بتابد، در اثر کمبود نور رشد خوبی نخواهد داشت.

میزان آب مورد نیاز : نیاز آبی این گیاه متوسط بوده و زمانی که خاک گلدان تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خشک شد اقدام به آبیاری کنید.

از آن میتوانید برای روی میز و قفسه ها استفاده کنید رشد زیادی ندارد این گیاه هوای سرد را به خوبی تحمل میکند پس اگر محل کار شما هوای نسبتا سردی دارد گزینه مناسب برای شما اسپاتی فیلوم می باشد.

شفلرا مقاوم جذاب

از دیگر گیاهانی که میتویند برای محل کار از اون استفاده کنید و هیچ مشکلی براش پیش نیاد شفلرا هست، این گیاه به شرایط نامساعد عادت داره و میتونه خیلی راحت اونو تحمل بکنه و بهتره از اون برای راهرو ها و کریدورها استفاده کنید.نور کم رو هم میتونه به خوبی تحمل کنه

معرفی و نگهداری شفلرا- گل من و تو
معرفی و نگهداری شفلرا- گل من و تو
شرایط ایده آل برای نگهداری

نور مناسب : اگر میخواهید رشد خوبی داشته باشه حتما در معرض نور غیر مستقیم و زیاد قرار بدید ولی شرایط نور کم رو هم میتونه تحمل بکنه

میزان آب مورد نیاز : این گیاه به ابیاری زیاد نیاز ندارد و باید بین دو آبیاری خاک گلدان تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خشک شود اگر دید که برگهای گیاه داره زرد میشه بدونید آبیاری شما زیاد بوده.

مناسب برای گوشه ها و راه رو ها می باشد و رشد متوسطی داشته و نیاز کمی به مراقبت شما دارد ولی شرایط بد آب و هوایی رو به خوبی میتونه تحمل بکنه

کاکتوس ها رومیزی های جذاب

از دیگر گیاهان مناسب برای محل کار و برای کسانی که تازه کار هسند کاکتوس گزینه مناسبی میتونه باشه چون نیاز آبی کمی دارند و مراقبت زیاد نیاز نخواهند داشت. پس اگر فراموش کار هستید و فراموش میکنید به گیاهان خود آب بدید کاکتوس را انتخاب کنید.

گلدهی کاکتوس ها
گلدهی کاکتوس ها

نور مناسب : این گیاهان نیاز به نور زیاد برای رشد دارند ولی در نور کم هم رشد خواهند کرد ولی جذابیتی برای شما نخواهند داشت اگر پشت پنجره یا میز شما نور زیادی میتابد حتما کاکتوس را انتخاب کنید.

آبیاری : این گیاهان به آبیاری زیادی احتیاج ندارند ولی برخی گونه ها نیاز آبی زیادی دارند در کل زمانی که خاک گادان تا عمق 4 الی 5 سانتی متری خشک شنده بهشنون آب ندید.

گیاهان هوازی (تیلاندسیا) جذاب و جدید

یکی از جذاب ترین گیاهان محل کار گیاهان هوازی هست که در ایران تیلاندسیا بیشتر پیدا میشه این گیاهان نیاز به خاک ندارند و میتوانید روی هر وسیله دیگه اون رو قرار بدید و فقط باید هر ده روز یکبار چند قطره آب بهش بدید و تمام و در محلی با نور کم هم میتونه زنده بمونه در عوض جذاب و شگفت انگیز خواهد بود.

گیاهان مناسب برای محل کار - گیاهان هوازی
گیاهان مناسب برای محل کار – گیاهان هوازی

میزان نور : این گیاه نور متوسط و زیاد را دو ست دارد ولی به شکل غیر مستقیم ولی در نور کم هم میتونه به خوبی رشد داشته باشه

آبیاری : عمانطور که گفتیم هر 10 روز یکبار چند قطره آب بهش بدید کافیه

برای روی میز و قفسه ها بسایر مناسب هست، رشد کمی دارد و مراقبت چندانی نیاز ندارد.

فیکوس الاستیکا مناسب محل کار

یکی از گیاهانی که زیاد به نور اهمیت نمیده فیکوس ، به شرایط نوری عادت میکنه محل کارتان چه غرق در نور باشد چه کم نور این گیاه برایش فرقی نمی کندو اگر تشنگی خیلی کمی هم بهش بدید خم به ابرو نمیاره و میتونه خیلی خوب تحمل کنه

فیکوس الاستیکا
فیکوس الاستیکا
شرایط ایده آل برای نگهداری

نور مناسب : بهترین مکان برای نگهداری اون پشت پنجر است که نور زیادی بهش بتابه و رشد خوبی داشته باشه ولی نور کم رو تا حدی میتونه تحمل بکنه

میزان آبیاری : به آبیاری متوسط نیاز داره و حتما بین دو آبیاری خاک گلدان باید خشک بشه وگرنه گیاه دچار پوسیدگی ریشه و ساقه خواهد شد.

برای فضاهای خالی گزینه مناسبی هست و رشد خیلی کمی داره و نیاز به مراقبت زیادی نخواهد داشت و به راحتی میتونید ازش مراقبت کنید.

سایر گیاهان مناسب محل کار

در ادامه به معرفی کوتاهی از سایر گیاهان مناسب برای محل کار می پردازیم که میتونید از اونها هم استفاده کنید

آلوئه ورا

از دیگر گیاهانی که به مراقبت کمی احتیاج دارد همین گیاه می باشد که به نور و آیباری کمی نیاز دارد توجه داشته باشید که رشد آن بسایر کند بوده و به کم آبی به شدت مقاوم هست در انتخاب نوع آلوئه ورا دقت کنید همه اونها دارویی نیستند.

بامبو گیاه شانس

گیاهی که همه به عنوان گیاه شانس اونو میشناسن و نیاز چندانی به نور بای رشد و زنده ماندن ندارد برای کنار میز بسایر مناسب و جذاب می باشد.  جالبه بدونید مه در فنگ شویی از این گیاه بسیار زیاد ساتفاده میشود پس میتوندی با استفاده از اون اتاقی جذاب داشته باشید.

گیاه بامبو
گیاه بامبو
پیچک یا پاپیتال

این گیاه هم به آبیاری کم و دمای زیاد مقاوم می باشد و اگر میخواهید رشد بسیار خوبی داشته باشد حتما آن را خوب آبیاری کنید، گیاهی هست که ناسا آن را به عنوان یکی از گیاهان تصفیه کنند هوا معرفی کرده است. پیچک یا همون گیاه عشقه سموم هوا را جذب خود میکند و نگهداری از اون بسایر رات می باشد.

پاپیتال
پاپیتال
فیلودندرون

این گیاه داری تنوع و گنه های بسیار زیادی است که یکی از معروف ترین و مقاومترین اونها برگ انجیری است ، این گیاه به راحتی در هر محیطی میتونه رشد داشته باشه و گزینه خیلی خوبی برای محل کار و حتی داخل خانه می باشد.

برگ انجیری - گیاه مناسب برای محل کار
برگ انجیری – گیاه مناسب برای محل کار
نخل راپیس

از دیگر گیاهان مناسب محل کار نخل راپیس هست که رشد خوبی در محل کار شما خواهد داشت فقط مدتی نیاز داره که درخت آن به برگ بشینه، جذاب اون در برگهای همیشه سبز هست که محل کار شما را بسیار دلنشین خواهد کرد.

نخل راپیس
نخل راپیس
پاندانوس

یکی از گیاهان مقاوم و جذاب که میوتنه محل اداری رو زیبا کنه پاندانوس هست، این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز داره و اگر نور مستقیم خورشید به اون بخور برگها زرد خواهند شد.

گل پاندانوس
گل پاندانوس
دارسینا

دارسنا هم میتونه مقاوم و جذاب باشه باید بین دو آبیاری حتما اجازه بدین که خاک گلدان خشک بشه چون آبیاری زیاد باعث ازبین رفتن گیاه خواهد شد، نور غیر مستقیم رو دوست داره و اگر لکه‌هایی روی برگ‌ها اون دیدید حتما غبارپاشی رو انجام بدید چون رطوبت رو دوست داره

شامادورا الگانس

این گیاه رو هم به عنوان کی از گیاهان تصفیه کننده هوا معرفی کرده اند و میتونه بسایر مقاوم به شرایط نامساعد باشه، نیاز به آبیاری کم داره و حتما بین دو آبیاری اجازه بدین که خاک گلدان تا عمق 3 الی 4 سانتی متری خشک بشه ، نور غیر مستقیم رو دوست داره.

نخل شامادورا
نخل شامادورا

ما در این مطلب برخی از گیاهانی که به نور کم و آبیاری کم مقاوم هستند رو به شما معرفی کردیم و گفتیم که چه گیاهانی رو میتونید به راحتی در ادارات و محل کار خود نگهداری کنید، گیاهان مناسب محل کار میتونه روی کار و روحیه شما بسایر تاثیر گذار باشه و آرامش رو برای شما به ارمغان بیاره اگر سوالی در خصوص هر کدام از این گیاهان داشتید میتویند در بخش دیدگاه ها مطرح کنید، راستی تمامی گیاهان به صورت کامل در سایت مورد بررسی قرار داده شده اند که میتونید با جستجوی نام اونها به مطالب برسید.

راستی من خودم برای مشخص کردن زمان دقیقر آبیاری هر کدام از گیاهان از سنسور رطوبت سنج گلدان سولاما استفاده میکنم به شما هم پیشنهاد میکنم اگر زیاد گیاه خراب میکنید از حتما یدونه تهیه کنید.

مطالب مرتبط :

با گیاهان مقاوم به گرما آشنا شوید

بهترین تقسیم بندی گیاهان از نظر کاربرد

گل های آپارتمانی سایه دوست – زیبا و دوست داشتنی