جوانسازی و حفظ لطافت پوست با عصاره گل ها

جوانسازی و حفظ لطافت پوست با عصاره گل ها
جوانسازی و حفظ لطافت پوست با عصاره گل ها

گل ها زیبا هستند و انواع، رنگ ها و اندازه های مختلف آنها باعث می ‌شود تا هر یک مانند یک اثر هنری زیبا باشند. عمدتا از گل ها برای زیباسازی، جوانسازی و عطرشان استفاده می شود. روش های پزشکی دوران کهن، در کنار عطر مسحورکننده گل ها، بر خواص شفابخش آنها تاکید داشتند. این موضوع به دلیل خواص شگفت انگیز بعضی از گل ها است که آنها را تبدیل به درمان هایی طبیعی می ‌کند و به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بله درست متوجه شدید، گل ها نه تنها خودشان زیبا هستند، بلکه می توانند شما را هم زیبا کنند. گلها همچنین باعث تقویت روحیه فرد می‌شود و همین موضوع در پوستتان هم نمود پیدا می‌کند.

گل رز

گل رز علاوه بر عطر دلنشینی خود، خواص بی نظیری مانند رفع چین و چروک دارد. سال ها پیش، برگ و عصاره گل رز در وسایل حمام و بهداشت بدن مورد استفاده قرار می گرفت به طوری که افراد بعد از استحمام از اسپری کردن گلاب بر روی صورت خود استفاد می کردند تا برای همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشند. اما پیشرفت علم پزشکی و روانه شدن محصولات پزشکی به بازار، افراد به تزریق ژل یا فیلر برای جوانسازی و رفع چین و چروک رو آوردند و دیگر استفاده از خواص گل رز در بین مردم جایگاه خود را از دست داد.

عصاره گل و گیاه

این میوه که از خانواده مرکبات محسوب می شود بخاطر خواصش در رفع مشکلات پوستی شناخته می شود. از محلول نسبتا غلیظ عصاره برگ ترنج می توان برای سفت کردن پوست صورت یا تقویت مو استفاده کرد. 500 گرم از برگ این میوه را با یک لیتر آب جوشانده، از صافی رد کنید و سپس استفاده کنید.

بنر گل من و تو

گل اشرفی / گل همیشه بهار

یک گزینه بسیار در دسترس، به خصوص در زمستان، گل اشرفی یا گل همیشه بهار است که یک گیاه خوردنی نیز محسوب می شود و روغن آن هم برای خواص ضدالتهابش معروف است. شکل خمیری این گیاه را می توان برای کاهش لک های پوست استفاده کرد. با ترکیب نصف فنجان گل همیشه بهار و یک و نیم فنجان آب جوش می توانید دمنوش گل همیشه بهار را تهیه کنید. گلبرگ های گل اشرفی را می توانید به حمام بچه اضافه کرد تا التهاب ناشی از پوشک، آفتاب سوختگی و کرادل کپ (بیماری پوستی سر شیرخواران) را کاهش داد.

خاصیت آرام بخش و شفادهنده گل همیشه بهار باعث شده تا بتوان از مرهم آن برای بهبود نیش حشرات استفاده کرد. خمیر این گل به کاهش لک و صاف شدن پوست کمک می‌کند و به همین خاطر به عنوان یک ماسک آبرسان استفاده می‌شود.

میخک

دوای احساس اضطراب شدید و درد عضلانی، یک دمنوش معطر از گلبرگ های میخک است. یونانیان باستان، گلبرگ های روشن و بوی شیرین میخک را یک هدیه از خدایان می دانستند و آن را دایانتوس می نامیدند. صد میلی لیتر سرکه را با ده گلبرگ میخک ترکیب کنید و اجازه دهید یک روز خیس بخورد، سپس آن را به آب حمام اضافه کنید.

بابونه

جوانسازی پوست با عصاره گیاهان

اکثر ماها بخاطر استفاده زیاد بابونه در دمنوش های آماده شده در کافه ها و فروشگاه ها با این گیاه آشناییم. بابونه اصولا به خاطر اثر آرامبخش و اثر خواب آورش شناخته می شود. در بسیاری از دستورات پزشکی کهن به خواص اعجاب انگیز بابونه، از جمله زیباسازی پوست اشاره شده است. اگر دور چشمتان پف دارد، یک محلول غلیظ از گل بابونه تهیه کرده و به عنوان کمپرس بر چشمانتان قرار دهید تا در کنار این مشکل، حالت خواب آلوده را نیز از چشمانتان بگیرد.

قاصدک

کلمه دندلیون که برای قاصدک استفاده می شود، از معادل فرانسوی “دندان شیر” گرفته شده است. این گیاه یک ادرارآور قدرتمند و ماده مهمی برای درمان گیاهی بسیاری از ناراحتی ها محسوب می شود. قاصدک با مواد مغذی فراوانی که دارد در زمینه زیباسازی پوست هم یک گزینه عالی است. می توانید با برگ و گل قاصدک یک محلول برای شستشوی پوست حساس و درمان قرمزی پوست بسازید. یکی از بهترین موادی که برای پوست بدن می توان استفاده کرد، همین گیاه است و میتوانید بدنتان را با روغن زیتون یا بادام باکیفیتی که یک هفته گل و برگ قاصدک در آن خوابانده شده باشد، ماساژ بدهید یا آن را به آب حمام اضافه کنید.

گل یاس

گل یاس همیشه مورد توجه همگان بوده و مزایای آن نیز بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از آن در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی مثل کرم دست و صورت، لوسیون، صابون، روغن ها و … نیز عحیب نیست. اگر عصاره یاس را با سرکه سفید مخلوط کنید، یک محلول فوق العاده خوشبو و فوق العاده برای حمامتان خواهید داشت. گل یاس علاوه بر اینکه به عنوان خوشبو کننده به کار می رود خواص زیبایی نیز دارد، برای مثال در دوران گذشته یعنی قبل از آن که انواع ژل های لب وارد بازار شوند، مادربزرگ های ما گل یاس یا عصاره آن را به همراه قطعه ای یخ بر روی لب های خود ماساژ می دادند تا با افزایش خون در رگ ها، لب هایی حجیم تر داشته باشند.

گل ختمی

این گل یک تون رنگ روشن و بوی تابستانی دارد و ماده بسیار خوبی برای اسکراب یا بخور صورت است. این ماده به سفت شدن پوست کمک کرده و سرشار از آنتی اکسیدان است.

گل بنفشه

جوان سازی پوست

این گل زیبا برای پوست و مو عالی است و سالیسیلیک اسید موجود در آن باعث صاف، سفت و آرام شدن پوست می شود. از این گیاه می توان به صورت لوسیون پوست، عطر حمام یا پماد استفاده کرد. برای این کار می توانید یک فنجان گل و برگش را در یک لیتر آب جوشانده و از صافی رد کنید. می توانید برای کاهش التهاب و خنک کردن پوست در ناحیه ای که یک جوش دردناک در آن هست، از خمیر برگ تازه این گل استفاده کنید.

آیا عصاره گلها به اندازه اقدامات پزشکی برای پوست موثر است؟

اگرچه نظرات و مطالعات محدودی درباره عصاره گلها وجود دارد، اما نتایج پژوهش ها نشان دهنده اثر مثبت آنها بر روی پوست بوده است. از عصاره گلها می توان در درمان و جوانسازی صورت استفاده کرد، اما نباید فکر کنید که استفاده آنها جایگزینی برای فرایندهای پزشکی است. ثابت شده که اثر تزریق ژل و بوتاکس در درمان چین و چروک صورت موثرتر است و همچنین تحقیقات بیشتری روی ایمنی و عوارض جانبی آن انجام شده است. به علاوه اگر دنبال تغییرات چمشگیرتری در صورتتان هستید، احتمالا بهتر است که از روش هایی مثل لیفت صورت با نخ، تزریق ژل لب روسی، هایفوتراپی، لیفت گونه با فیلر و تزریق پی آر پی استفاده کنید. استفاده از این روش ها نسبت به استفاده از گل ها و مواد گیاهی از ماندگاری بالاتری برخوردار هستند.