طرز تهیه تارت گلابی و بادام فوق العاده خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه تارت گلابی و بادام
طرز تهیه تارت گلابی و بادام

طرز تهیه تارت گلابی و بادام :یکی از میوه های خوشمزه و پرطرفدار که میتویند در شیرینی ها و دسر ازش استفاده کنید گلابی هست که من امروز براتون تارت گلابی و بادام رو با یکم قر و فر براتون آماده کردم، از خوشمزه بودنش هم نگم براتون😋ظاهرش گویاست که چقدر لذیذ و دلچسبه خیلی راحت میتویند توی خونه درستش کنید، راستی نگران نباشید فیلم تمام مراحل رو هم در انتهای مطلب واستون گذاشتم میتونید ببینید.

مواد لازم برای تهیه تارت گلابی و بادام

دوستای گلم من اندازه ها رو عمدا به گرم مینویسم که امکان خطا صفر بشه و موادتون هدر نره پس خواهش میکنم بخاطر خودتون و آرامش اعصاب من حتما یک ترازو بخرید😂

اندازه قالب ۱۵×۳۰، اگه قالب تارت کفش جدا نمیشه چرب کنید و کاغذ روغنی بذارید که بعدا راحت بتونید از قالب خارج کنید.

بنر گل من و تو

برای این تارت دو تا گلابی نیاز داریم که اگه در دسترس نبود از کمپوت گلابی استفاده کنید. گلابی را پوست بگیرید به دو قسمت تقسیم و هسته هاشو جدا کنید. یک لیوان شکر و یک لیوان آب داخل قابلمه بریزید، رو حرارت بذارید جوش بیاد و گلابیها رو اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵دقیقه بپزه بعد خارج کنید و بذارید خنک شه.

مواد لازم برای خمیر تارت؛

آرد سفید ۲۲۰ گرم
نمک ۲گرم
کره سرد ۱۲۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
پودربادام ۱۶گرم
زرده تخم مرغ ۴۰ گرم

طرز تهیه خمیر تارت گلابی و بادام

آرد و نمک را مخلوط کنید، کره سرد را به تکه های کوچک تقسیم و به آرد اضافه کنید(کره باید تا زمان اضافه کردن به آرد داخل یخچال باشه ) با نوک انگشتان ورز دهید تا بشکل خرده نان درآید. پودر قند و پودر بادام را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. زرده تخم مرغ را اضافه کنید و ورز بدید تا خمیری شود (از ورز دادن بیش از حد خمیر خودداری کنید چون به روغن میفته و کیفیت خمیر پایین میاد، همین که شکل خمیری گرفت کافیه).با دست کمی پهنش کنید و داخل کیسه فریزر بذارید تو یخچال بمدت ۲۰ دقیقه استراحت کنه.

مواد لازم برای کرم تارت؛

کره نرم هم دمای محیط۸۰گرم
پودرقند ۸۰ گرم
پودربادام ۸۰ گرم
تخم مرغ کامل ۸۰ گرم
وانیل ۱ق چ(تو کلیپ یادم رفته بنویسم🙈)

کره را با پشت قاشق خوب له کنید و سپس پودر قند و پودر بادام را اضافه کنید خوب مخلوط کنید، تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست بشه.داخل قیف بریزید و بذارید تو یخچال تا وقتی که خمیر تارت رو آماده میکنید. خمیر را از یخچال خارج و روی سطح آرد پاشی شده با وردنه باز کنید روی خمیر هم مقداری آرد بپاشید،خمیر را با کمک وردنه بلند کنید و داخل قالب بذارید با ماساژ دست ترکها رو بگیرید وخوب فیکس قالب کنید.اضافه ها را باچاقو ببرید.

حالا با چنگال کف خمیر را سوراخ سوراخ کنید تا پف نکنه (تو فیلم این قسمت رو یادم رفته بود نشون بدم) کرم را داخل تارت ریخته و صاف کنید.

مراحل پایانی تارت گلابی و بادام

گلابیها را طبق تصویر برش بزنید وروی کرم بذارید و قسمتهای خالی رو پرک بادام یا خلال بادام بپاشید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای۱۶۰درجه سانتی گراد بمدت۴۰دقیقه بپزید(دمای فرها باهم متفاوته روند پخت ممکنه بیشتر یا کمتر از زمان ذکر شده باشه پس حتما با خلال چوبی تست کنید) از فرکه خارج کردید تا داغه باعسل رو مال کنید.

به همین راحتی که گفتم 🙂

تارت گلابی و بادام
تارت گلابی و بادام
ویدیو طرز تهیه تارت بادام و گلابی

راستی شما از چه تارتی خوشتون میاد و آیا این تارت رو درست کردید؟ حتما نظر و تجربه خوتون رو در بخش دیدگاه ها واسمون بنویسید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه تارت زردآلود (فرنجیپین) خوشمزه

طرز تهیه تارت پفیلا شکلاتی

طرز تهیه تارتلت بیسکویتی فوق العاده خوشمزه