راههای پیشگیری از عفونت قارچی واژن

راههای پیشگیری از عفونت قارچی واژن
راههای پیشگیری از عفونت قارچی واژن

راههای پیشگیری از عفونت قارچی واژن : امروز میخوام یه سری نکات رو بگم که خانمها نیازه بهش توجه کنند و تا حد امکان رعایت کنند تا دچار عفونتهای قارچی واژن نشن. چرا که اونهایی که دچار شدن می دونند چقدر درمانش طولانی و خسته کننده ست و چقدر راحت دوباره برمیگرده. البته این درمان سخت به خاطر شرایط محیطی هست که واژن داره و یکی از بهترین مکانها برای رشد قارچها و باکتریهاست. پس با رعایت بهداشت سعی کنیم از عفونتهای قارچی جلوگیری کنیم!👌

راههای پیشگیری عفونت قارچی واژن

ما در زیر نکاتی رو به صورت لیست وار براتون بیان میکنیم که با رعایت اونا ابتلا به عفونت قارچی واژن کاهش پیدا میکنه حالا چه کارهایی باید بکنیم؟

🔸بعد از دستشویی رفتن، همیشه واژن رو از سمت ناف به سمت مقعد آب بکشید. در حالت برعکس امکان ورود باکتریهای ناحیه مقعد به واژن وجود داره.

بنر گل من و تو

🔹تا اونجا که میشه از پوشیدن لباسهای تنگ مثل شلوار جین یا جوراب شلواری خودداری کنین و بیشتر لباسهای گشاد بپوشید.🌹

🔸لباسهای زیر نخی استفاده کنین. از لباسهای زیر با درصد پلاستیک بالا استفاده نکنید و در ضمن لباسهای زیر رو روزانه عوض کنین.

🔹هر چیزی که باعث حساسیت و سوزش و خارش واژن میشه پرهیز کنین. حالا میخواد مارک خاصی از نوار بهداشتی باشه یا کاندوم یا ژل بهداشتی یا هر چیز دیگه.🌹

🔸حتما قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنین و حتما بعد از رابطه جنسی ناحیه تناسلی خودتون رو بشویید.

🔹یه نکته خیلی مهم اینه که زیاد از حد حساسیت نشون ندین. مثلا ژلهای بانوان رو بیشتر از دو بار در هفته (تازه اگر حساسیت ندارین بهش) رو نباید استفاده کرد. حساسیت زیاد باعث خشکی و سوزش و زخم شدن واژن میشه.👌

🔸از نوارهای بهداشتی و دستمال توالتهای معطر استفاده نکنین. اگر عفونت قارچی دارید بعد از دستشویی از دستمال توالت برای خشک کردن خودتون استفاده نکنین. شاید یه کم سخت باشه ولی سشوار برای کسانی که عفونت دارن بهترین روش برای خشک کردنه.

🔹بعد از استحمام ادرار کنین و هیچ وقت ادرار خودتون رو نگه ندارید.

🔸و یکی از مهمترین چیزها اینکه از روابط جنسی پر خطر خودداری کنین! رابطه جنسی با کسی که از سلامت جنسی اون مطلع نیستین میتونه خیلی خیلی دردسرساز باشه.

پیشگیری عفونت قارچی واژن
پیشگیری عفونت قارچی واژن

نکات تکمیلی برای پیشگیری از عفونتهای قارچی واژن

در ادامه مطالب پیشگیری  عفونتهای واژینال چند مورد دیگه رو لازم میدونم اضافه کنم که خیلی مهم و قابل توجه هستش. توجه به نکات گفته شده میتونه خیلی در عدم ابتلا به عفونتها مخصوصا عفونتهای قارچی موثر باشه.

🔸تا اونجایی که ممکنه شبها بدون لباس زیر بخوابید تا واژن با جریان هوا در تماس باشه.

🔹همیشه واژن و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید. خیس بودن و رطوبت اضافه می تواند باعث مشکلات مختلفی از جمله عفونتهای قارچی بشه.

🔸حتی الامکان از وان و جکوزی استفاده نکنید مگر اینکه از تمیز بودن آب آن مطمئن باشین.

🔹دوستانی که میگن نمی تونن از سشوار بعد از دستشویی برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده کنن، به جای اون می تونن از یه حوله نرم و تمیز استفاده کنن.

🔸از دوش واژن استفاده نکنین. باعث شسته شدن و خارج شدن میکروبهای مفید واژن میشه.

🔹سر خود و بیش از حد آنتی بیوتیک مصرف نکنین. این مورد هم باعث کشته شدن میکروبهای مفید واژن میشه و احتمال عفونتها رو بالا می بره.

🔸بیش از حد حساسیت به خرج ندین و نیازی نیست واژن رو با صابون بشویید! با همون آب عادی کفایت میکنه. برای خانمهایی که دچار عفونت شدن شستن حداکثر روزی یکبار با شامپو بچه کفایت میکنه!🌹

🔹مصرف روزانه ماست در عدم ابتلا به عفونتهای قارچی موثره!

نکاتی که بعد از رابطه جنسی باید رعایت کنیم

برای تکمیل مطلب دیدم بد نیست نکاتی رو بگم که بنظرم بهتره خانمهای عزیز بعد از رابطه جنسی رعایت کنند تا دچار عفونتهای واژن یا خشکی واژن نشن!  اما کمتر در مورد نکات بعد از رابطه جنسی صحبت میشه!

 پیشگیری از عفوتهای قارچی واژن - بعد از رابطه
پیشگیری از عفونتهای قارچی واژن

🔹اول از همه اینکه حتما بعد از رابطه جنسی به دستشویی رفته و ادرار کنین. حتما حتما هم با آب ولرم ناحیه تناسلی خودتون رو بشویید. مخصوصا اگر سکس دهانی هم داشتید. چرا که بزاق دهان میتونه یکی از منابع بسیار آلوده باشه و باعث عفونتهای مکرر شه. البته نمیخواد نگران باشین!😉 فقط ادرار و شستشو با آب ولرم فراموش نشه!🌹

🔸مورد بعدی اینکه برای اینکه دچار خشکی واژن نشین، واژن رو بهیچ وجه با مواد شوینده نشویید. همون آب گرم کفایت میکنه! بعلاوه اگر احساس تشنگی می کنین حتما به میزان کافی آب بنوشید!

🔹بعد از رابطه لباس زیر نپوشید و اجازه بدین هوا با ناحیه تناسلی در تماس باشه.

🔸خیس بودن واژن میتونه فرصت خوبی به باکتریها و قارچها برای رشد و تکثیر بده. پس اگر هم اکنون دچار عفونت (حتی کم) هستید حتما واژن رو بعد از شستن با سشوار (یا حوله تمیز نخی) خشک کنین.🌹

🔹سوزش، خارش، بوی نامطبوع واژن، ترشحات غیرعادی، درد حین نزدیکی و اینجور موارد می تونن از علائم عفونتهای واژن باشن. برای از بین بردن این مدل عفونتها در کنار دارو یه سری نکات رو هم باید رعایت کرد که در این پست و پستهای قبلی به اونها اشاره کردم! امیدوارم مفید افتاده باشند و این نکات رو به کار ببرید!😊🌹

با ما همراه باشید

امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب مورد توجه شما قرار بگیره و با رعایت نکات گفته شده دچار بیماری و عفوت واژن نشید مطلب پزشکی مخصوص بانوان سایت گل من و تو را حتما دنبال کنید نکات کاربری ویژه و خلاصه در اختیار شما قرار می گیرد.

متن از دکتر متین ذاکرین