راهکارهای خانگی برای از بین بردن پشه گلدان

راهکارهای خانگی برای از بین بردن پشه گلدان
راهکارهای خانگی برای از بین بردن پشه گلدان

از بین بردن پشه گلدان : یکی از عمده مشکلات کسانی که گل و گیاه در انه نگهداری میکنن روبرو شدن با پشه های ریزی هست. به همین علت میخواهیم به شما روش هایی رو بگیم که میتونید به راحتی پشه های ریز داخل گلدان رو از بین ببرید و این روشها بدون استفاده از سم و یا مواد شیمایی هست.

علت ایجاد پشه در گلدان

علت های مختلفی برای ایجاد پشه در گلدان شما وجود داره که میتوان به استفاده کود حیوانی این عامل باعث میشه که حشرات در خاک گلدان شما تجمع کنند برای اینکه از این طریق گیاهان شما دچار مشکل نشوند حتما سعی کنید از کودهای دیگر برای تغذیه گیاهتون استفاده کنید. وجود پشه نشانه بیماری قارچی در گلدان شما می باشد پس سریعا برای حل مشکل اقدام کنید.

راهکارهای خانگی برای از بین بردن پشه گلدان

در ابتدا بیاید راهکارهای غیر خانگی را بیان کنیم استفاده از آفت کش ها را بیان کنیم،شما میتوانید برای از بین بردن پشه ریز گلدان از سم های سوین، دیازینون، مالاتیون و یا دورسپان استفاده کرد.

بنر گل من و تو

روش مصرف برای سوین:

۳ الی ۴ گرم از پودر سوین را در ۱ لیتر آب حل کنید و پای گلدان بریزید. همین عمل را ۲ هفته بعد تکرار کنید. اگر گلدان تان بزرگتر است مقدار ۲ لیتر محلول سم تهیه کنید.

روش مصرف برای دیازینون، مالاتیون و دورسپان:

۳ سی سی از سم در ۱ لیتر آب حل کنید و پای گلدان بریزید. این عمل را ۱۰ روز بعد تکرار کنید.

پیشنهاد ما ترکیب سوین و دیازینون با نسبت های گفته شده است.

حال که با روش های آفت کش آشنا شدید بریم سراغ روش های خانگی از بین بردن پشه گلدانف این روش ها جالب هستند و شاید یکی از آنها برای شما کاربرد داشته باشه

متوقف کردن آبیاری

اولین کاری که شما برای از بین بردن پشه باید انجام دهید متوقف کردن آبیاری هست حتما اجازه بدید تا خاک گلدان شما تا عمق 5 سانتی متری خشک شود، چون جای مرطوب بهترین مکان برای رشد لارو و تخم ها می باشد و با این کار این تخمها از بین خواهند رفت و همچنین باعث کاهش تخم گداری هم میشود.

از شن استفاده کنید

همانطور مه در بالا گفتیم شما با آبیاری نکردن و خشک کردن مل زندگی آنها باعث از بین رفتن تخم ها خواهید شد ولی رش دیگر استفاده از شن روی خاک هست که این عمل نیز باعث خشک شدن تا عمق یک سانتی خواهد شد و با این عمل تخم گذاری متوقف خواهد شد.

از بین بردن پشه گلدان
از بین بردن پشه گلدان
چسب زرد

چسب زرد میتواند در کاهش جمعیت پشه ها تاثیر گذار باشد و روند از بین بردن آنها را متوقف کن شما برای تهیه چسب زد باید به فروشگاه های لوازم کشاورزی مراجعه کنید.

سیر یک درمان کاربردی

پشه ها به بوی سیر بسیار حساس هستند، پس شما میتوانید از این ویژگی استفاده کرده و از بین بردن آنها اقدام کنید به این ترتیب که چند حبه سیر را خرد کنید و بر روی خاک گلدانهای خود قرار دهید این کار باعث کاهش جمعیت پشه ها شده و جمعیت آنها را کاهش خواهد داد.

استفاده از دارچین

یکی از سم های طبیعی که شما میتواند برای برخی از بیماری گیاهان خود استفاده کنید دارچین است، دارین سم طبیعی برای از بین بردن لاروها می باشد. برای از بین بردن پشه ها شما باید از دارچین آسیاب شده استفاده کنید به نحوی که دارچین را روی خاک بپاشید و هر هفته این کار را تکرار کنید تا پشه ها کاملا از بین بروند.

چای بابونه

بعد از اینکه چای بابونه را میل فرمودید یک قسمت آن را نگه داشته و اجازه دهید سرد شود و آن را با آب مخلوط کرده و سپس به شکل آبیاری به گیاه خود بدهید این عمل باعث از بین رفتن پشه ها خواهد شد.

سیب زمینی

یک روش برای از بین بردن پشه گلدان استفاده از تله سیب زمینی است، سیب زمینی باعث جذب پشه ها خواهد شد برای این کار شما چند تکه از سیب زمینی را برش بزنید و روی خاک گلدان قرار دهید و بعد از چهار ساعت سیب زمینی را با سیب زمینی تازه جایگزین کنید.

نکته

باید توجه داشته باشید که روش های خانگی نیاز به صبر و حوصله دارد ولی خب استفاده از روش های طبیعی برای کسانی که گل و گیاه را در منزل نگهداری میکنن بسیار مناسب می باشد.