رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)

رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)
رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)

اغلب زمانی که بسیاری از زوج ها می گویند “ما فقط یک بچه سالم می خواهیم”، در مورد جنسیت جنین نیز فکر کرده اند. ممکن است انتخاب آنها بنا به دلایلی (؟) پسر یا دختر باشد. روش های سنتی زیادی در فرهنگ های مختلف برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد اما اخیرا روش های علمی جدیدی مورد آزمایش قرار گرفته است که یکی از آنها تغییر رژیم غذایی قبل از باردار شدن است.

محققان کالج اکستر در دانشگاه آکسفورد مطالعه ای راجع به رژیم غذایی خانم ها قبل از بارداری و نتایج جنسیتی آنها انجام دادند.

براساس این مطالعه، زنانی که کالری بیشتری دریافت می کردند و غذاهای غنی از پتاسیم مصرف می کردند، 56 درصد جنین با جنسیت پسر داشتند که 6 درصد بیشتر از شانس طبیعی 50/50 بود. این رژیم غذایی، رژیم IG، رژیم فرانسوی و رژیم پسر/دختر نامیده شد.

بنر گل من و تو
رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)
رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)

توصیه های رژیم غذایی پسر

دریافت بیش از 2500 کالری در روز، خوردن صبحانه، دریافت غذاهای غنی از پتاسیم و نمک برای تغییر شیمی بدن به قلیایی و مناسب برای اسپرم پسر، نوشیدن چای و قهوه، خوردن انواع گوشت ها و ماهی نمک سود، موز، پرتقال و گوجه فرنگی و اجتناب از مصرف لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، تخم مرغ، میگو، اسفناج، کرفس، کاهو، بیسکوییت، شکلات و کاکائو

پس برای رژیم غذایی پسر باید سدیم و پتاسیم بیشتری مصرف شود.

توصیه های رژیم غذایی دختر

مصرف زیاد لبنیات، کره، خامه، پیاز، سیر، اسفناج، کاهو، کرفس، گلابی و دریافت کمتر کالری و پرهیز از نمک، قهوه، ماهی، نوشابه های گازدار، میوه های خشک، موز، خرما، زردآلو و خیار که با اسیدی کردن بدن محیط مناسب برای اسپرم دختر فراهم می شود.

پس برای رژیم غذایی دختر باید سدیم مصرف نشود و موادی که کلسیم بیشتری دارند مصرف شود.

رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)
رژیم IG یا رژیم فرانسوی (رژیم تعیین جنسیت)

چه زمانی باید رژیم غذایی را شروع کنیم؟

برای این منظور حداقل باید دو پریود ماهیانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه به طور جدی و دقیق رعایت شود. ضمناً حداقل زمان برای رعایت رژیم غذایی دو ماه است. چون امکان دارد همیشه پس از دو ماه و دو پریود، بارداری اتفاق نیفتد، باید تا زمانی که بارداری با انجام تست‌های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص شود، رژیم ادامه داشته باشد. پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست.

نحوه تأثیر رژیم غذایی

این رژیم غذایی سبب تغییر یونی محیط درونی و محیط رحم شده و موجب تغییر تمایل غشای اوول می‌شود. بدین ترتیب بر حسب نوع رژیم تجویز شده و جنسیت مورد نظر، زمینه و شانس برای ورود اسپرماتوزوئیدهای نر نسبت به اسپرماتوزوئیدهای ماده و یا برعکس مساعد می‌شود.