طرز تهیه بانت کیک انبه فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه بانت کیک انبه
طرز تهیه بانت کیک انبه

طرز تهیه بانت کیک انبه : براتون یک کیک خوشمزه و خومزه آماده کردم به همراه ویدیو، ببینم شما انبه دوست دارین؟ وای من که عاشقشم و از طرفداراش.نوبتی هم باشه نوبت این میوه خوشرنگ و خوش طعم تابستونیه که باهاش کلی چیزای خوشمزه درست کنیم. اول کیک،یک بانت کیک خوشگل و خوش عطر که بعد از خواب با یه فنجون چای توی این عصر تابستونی در کنار خانواده و دوستان اینقدر میچسبه

مواد لازم برای تهیه بانت کیک انبه

انبه درشت و کاملا رسیده ۱عدد
آرد ۲۸۰ گرم
تخم مرغ درشت ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر پرچرب۱/۲ پیمانه
کره ۷۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری

– پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.

بنر گل من و تو

طرز تهیه بانت کیک انبه

برای شروع کار ابتدا انبه را پوست کنده و مکعبی خرد کنید و بذارین کنار.تخم مرغ و وانیل با همزن برقی بزنید حدود یک دقیقه بعد شکر رو اضافه کنید مجدد با همزن بزنید تا رنگش روشن و کشدار بشه.شیر و کره ذوب و خنک شده رو هم اضافه و کمی بزنید.مواد خشک رو دوبار الک کرده و کم کم به بقیه مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.

قالب میان تهی ۲۵ سانت را چرب و آرد پاشی کنید.یک سوم از خمیر رو داخل قالب ریخته و انبه مکعبی خرد شده را با بقیه خمیر مخلوط کنید و داخل قالب بریزید(میتونید نصفی از انبه را روی خمیر قرار بدین بعد یک سوم خمیر روش بریزید بقیه انبه رو بذارین و در آخر بقیه خمیر رو در همه جای قالب پخش کنید) سپس قالب رو در فری که از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۴۰ دقبقه قرار بدین با خلال چوبی تست کنید اگه تمیز بیرون اومد کیک آماده است پس از ده دقیقه روی توری فلزی برگردونید تا خنک بشه.

بانت کیک انبه
بانت کیک انبه
درست کردن برای سس روی کیک

یک لیوان آب انبه(من از رانی انبه استفاده کردم میتونید از پودر انبه هم استفاده کنید همراه با آب و شکر شربت درست کنید و استفاده کنید) با یک قاشق غذاخوری پر نشاسته ذرت مخلوط کنید بعد روی حرارت بذارین تا غلیظ بشه خنک که شد روی کیک بریزید. شیرینی این سس با ذائقه خودتون تنظیم کنید.

ویدیو مراحل تهیه بانت کیک انبه

رسپی و ویدیو از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

خواص انبه در درمان بیماری ها

طرز تهیه دسر رومانف فرانسوی

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی لایه ای